تونکین لیو برای مرکز مهارت‌های صنایع دستی 5 میلیون پوندی یورک مینستر تأییدیه دریافت کرد

مقامات محلی شورای شهر یورک
مشتری فصل یورک
معمار تونکین لیو
معمار میراث فرهنگی دونالد اینسال همکاران
معمار منظر نایجل دانت
مشاور برنامه ریزی ساویل
مهندس سازه وب یتس
مشاور M&E درز
نقشه بردار کمیت گاردنر و تئوبالد
طراح اصلی تونکین لیو
مشاور نور درز
پیمانکار اصلی منصوب می شود (ITT پاییز 2022)
منابع مالی صندوق وزیر نیویورک
تاریخ مناقصه سپتامبر 2022
در سایت شروع کنید ژانویه 2023
تکمیل اوایل سال 2024 پیش بینی شده است
مدت قرارداد 14 ماه
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع TBC
فرم قرارداد سنتی
انتشار سالانه CO2 یورک مینستر کربن کم را تا سال 2030 هدف قرار داده است
هزینه کل 5 میلیون پوند



منبع

طبق این عمل، این طرح یک کارگاه الهام بخش ایجاد می کند که کار روزانه تیم های مختلف را بهبود می بخشد و ماشین آلات دیجیتال پیشرفته را به نمایش می گذارد.

یورک مینستر با توصیف امکانات فعلی موجود برای نیروی کار صنعتگرش، «محدود و ناکافی» است، گفت که این طرح امکان آموزش ساخت و سازهای تاریخی و مهارت های تعمیر حیاتی برای حفظ کلیسای جامع را فراهم می کند.

تونکین لیو، برنده دو جایزه استفن لارنس، این شغل را پس از یک مسابقه دعوت شده در سال گذشته برنده شد.

کار بر روی این پروژه که توسط صندوق مینستر یورک حمایت می شود، می تواند در اوایل سال آینده در محل آغاز شود و تاسیسات جدید در اوایل سال 2024 عملیاتی شود.

جزئیات پروژه

مرکز تعالی 5 میلیون پوندی پیشنهادی برای مهارت‌های صنایع دستی میراثی، امکانات جدیدی را برای صنعتگران کارآموز از طریق “تجدید سفارش، تغییر کاربری و تجدید” ساختمان‌های موجود در سایت ایجاد می‌کند.

این چهارخانه که در اطراف یک باغ حیاط کاری قرار دارد، توسط سنگ‌تراشان، داربست‌ها، باغبانان، کارآموزان و محققان و همچنین بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح ارائه شده شامل دو ساختمان در محدوده وسیع‌تر یورک مینستر – یک Heritage Quad و یک Works and Technology Hub – است که کارگاه‌ها، تجهیزات CNC و محل اقامت را برای افرادی که در چرخه تعمیر، بازسازی و توسعه در Minster درگیر هستند، در خود جای می‌دهد.

“این همچنین یک پروژه بزرگ برای شهر است و همچنان به ارتقای وجهه ما نه تنها به عنوان یک شهر بین المللی پیشرو برای میراث و آموزش، بلکه به عنوان شهری که آینده نگر است.”

او گفت: «این مهارت‌ها مدت‌هاست که خون زندگی در تار و پود یورک مینستر بوده است و ایجاد مرکز تعالی ما را قادر می‌سازد تا با کمک فناوری دیجیتال مدرن به توسعه و انتقال این مهارت‌ها ادامه دهیم.

ساختمان دوم، مرکز فناوری، کارگاه‌های آجری را در جنوب کلیسای جامع بازسازی می‌کند و همچنین دارای سقف چوبی است.

الکس مک کالیون، مدیر بخش و کار در یورک مینستر، گفت که تصویب این طرح ها گامی حیاتی در کمک به حفظ «مهارت های صنایع دستی باستانی لازم برای تضمین آینده وزیر» است.

چهارگوش میراث پیشنهادی یک بلوک U شکل موجود را در پشت 2 Minster Court بین دیوار شهر و کلیسای جامع تغییر کاربری داده و یک بال جدید در زیر یک سازه چوبی با سقف سبز برای ایجاد یک چهارخانه کامل اضافه می‌کند.

راشل ملی، عضو شورای شهر و عضو کمیته برنامه‌ریزی، توسط بی‌بی‌سی گزارش داده است: «من همیشه نگران تحولات نزدیک به دیوارهای شهر و ساختمان وزیر و بسیاری از ساختمان‌های میراث دیگر هستم، اما فکر می‌کنم این کار به خوبی انجام شده است. واضح است که مزایای بسیار قابل توجهی از نظر آموزش و میراث خواهد داشت.

این استودیو قبلاً اعلام کرده بود که پانل‌های فتوولتائیک و تهویه مکانیکی با بازیابی گرما (MVHR) برق مورد استفاده روزانه ماشین‌های کارگاه را تامین می‌کند و هدف آن کربن صفر خالص عملیاتی است.