دیوید لیچ طرح‌هایی را برای خانه‌های دوبلین «کمی با فناوری پیشرفته، کمی DIY» فاش می‌کند

این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که از محصولات موجود از تاجران سازنده نزدیک ساخته شود، مانند بلوک‌های بتنی با پنجره‌های سیستمی که «به شیوه‌ای شگفت‌انگیز مونتاژ شده‌اند تا زیبایی‌شناسی جدیدی را از عناصر قابل تشخیص حومه شهر القا کنند».

بیان بیرونی از محصولات ساخت و ساز محلی موجود از بازرگانان سازنده نزدیک مشتق شده است. بلوک‌های بتنی و پنجره‌های سیستم به شیوه‌ای شگفت‌انگیز مونتاژ می‌شوند تا زیبایی‌شناسی جدیدی را از عناصر قابل تشخیص حومه شهر القا کنند.

محل ویلاهای سنت فینتان، دینگرانج
نوع پروژه مسکن تعاونی (چهار واحد نوساز)
مشتری خصوصی
معمار معماران دیوید لیچ
مهندسی M&E ریچی + دفین
مهندسی سازه برونر
باغ ها ماریا کاناوان
پیمانکار اصلی تایید شدن
منابع مالی خصوصی
از تاریخ سایت شروع کنید بهار 2023
تاریخ تکمیل تابستان 2024
مدت قرارداد 18 ماه
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع 1250 متر مربع



منبع

چهار خانه جدید در اطراف یک کوچه جدید جمع شده اند که از جاده اصلی به یک میدان کوچک عابر پیاده مشترک منتهی می شود. خانه ها کاملاً کامل و با امکان گسترش در طراحی آنها طراحی شده اند.

داده های پروژه

این طرح مسکن در مقیاس کوچک با همکاری یک گروه اجتماعی تعاونی محلی، برای ایجاد مکانی نه تنها برای ساکنان، بلکه برای جامعه گسترده‌تر ایجاد شده است.

خانه های جدید فرم ها و مادی بودن بافت اطراف را بازتاب می دهند اما طوری طراحی شده اند که زبانشان شگفت زده می شود. شیشه های ثبت اختراع ارزان قیمت دیوارها و پنجره ها را می پوشاند و یکپارچه می کند، از نظر اقتصادی ارزش U را با مصالح ساختمانی پایدار و محلی که در کنار هم چیده شده اند افزایش می دهد – کمی “تکنولوژی پیشرفته”، کمی DIY.

یک فضای نشیمن با ارتفاع دوبل نشان می دهد که در بالا کف شده است، با سوکت برق و کلیدها در سطح بالا و آویزهای کف به عنوان یک فریز تزئینی. یک پرده باز در یک چهارم پلان زمین را می توان به عنوان یک باغ بسته به تغییر نیاز کاربر مسقف کرد یا باز گذاشت.

این مسکن که جایگزین گاراژ سابق خواهد شد، انتظار می رود در تابستان 2024 تکمیل شود.

دیدگاه معمار

طبق رویه مستقر در لندن، پروژه 1250 متر مربعی در حومه Deansgrange در اطراف یک کوچه جدید که از جاده اصلی به یک فضای مشترک کوچک منتهی می شود، متمرکز شده است.

این پروژه با معادلی برای اتاق های بیرونی و داخلی طراحی شده است. با درک اینکه چگونه اتاق های بیرونی با شخصیت می توانند هویت ایجاد کنند، ما از این فضاهای بیرونی برای مذاکره در مورد انتقال از جاده عمومی، از طریق فضاهای مشترک، به باغ های خصوصی در فضای باز به خانه های فردی استفاده کرده ایم.

بنیانگذار Practice دیوید لیچ گفت: “خانه ها کاملاً کامل طراحی نشده اند و امکان گسترش در طراحی آنها وجود دارد.” یک فضای نشیمن با ارتفاع دوبل نشان می دهد که در بالا با سوکت برق و کلیدها در سطح بالا و آویزهای کف به عنوان یک فریز تزئینی کف شده است.