روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری | arianarchitects

از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است. منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است.

  • مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد.
  • پیش طراحی معماری مرحله جمع آوری اطلاعات است که پایه و اساس مراحل طراحی خواهد بود.
  • رنگ‌ها نیروها و انرژی‌های درخشنده‌ای هستند که چه آگاه و چه ناخود آگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت.
  • از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.
  • Revit با تمرکز بر روی مدل های کامل و یکپارچه، به کاربران این امکان را می دهد که به صورت سه بعدی و چهار بعدی در ساختارهای خارجی و داخلی طراحی کنند.

استعاره و معنی می‌تواند ما را از دام سطحی نگری در امان نگه دارد. کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند. عمل‌کرد یک ساختمان تأثیر عمیقی بر شکل‌گیری فضاهای مختلف و اندازه و ریخت آنان می‌گذارد. نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

معماری نئوکلاسیک ( پیروی از سبک کلاسیک )

مجله خبری معماری آریانا فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است. طراحی مفهومی به جنبه‌های معنایی معماری اشاره دارد و یکی از خلاقانه‌ترین مراحل طراحی معماری یک سازه است. قبل از آن لازم است کارهای مربوط به برنامه‌ریزی و توجیه اقتصادی طرح، مطالعات مختصر و امکان سنجی طرح انجام شود.

ساختمان های در حال تخریب تهران

در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرام را به ساکنین هدیه داد و از این طریق نیز کیفیت زندگی آنها را بالا برد. برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود. با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. در طراحی یک ساختمان معمار تصمیم‌گیرندهٔ نهایی است؛ ولی خواست جامعه، قوانین و درخواست‌های کارفرما بر تصمیم‌های او اثر می‌گذارد.

با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند. راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد. این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود.

http://barbarinemoone.ir