سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان | arianarchitects

اندازه، عمق، طول و عرض و نوع فوندانسیون (آواربرداری آجر و سنگ و تیرها) باید مطابق با نقشه معمار طرح ریزی شود. نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید. همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد.

http://barbarinemoone.irمعمار باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. نازک کاری ساختمان شامل گچ کاری، کاشی کاری، اجرای نقاشی یا کاغذ دیواری، پوشش سقف، برق کاری شامل نصب کلید، پریز و لامپ ها، نصب شیر آلات و شوفاژ ها، نصب در و پنجره و نما کاری ساختمان، عایق کاری و اندود کاری است. لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود.

معایب ساختمان های فلزی

شاخص های مربوط به گزارش های ماهانه شامخ مجله خبری معماری آریانا از صعود تورم تولید مسکن به قله ۲۷ ماهه خبر می دهد و همزمان، داده های مرکز آمار می گوید، ماه گذشته تورم ماهانه مسکن به مرز ۱۰ درصد رسید. سقف یوبوت از دو لایه بتنی مسلح در بالا و پایین دال مجوف تشکیل شده است. این قالب ها مانند بلوک های سفالی و یا پلی استایرنی دارای هندسه مکعبی اما توخالی است.

۱۰. طراحی داخلی

هرکدام از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها دارای ارکان چهارگانه مجمع عمومی، هیئت مدیره ، شورای انتظامی و بازرسان هستند. روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن رو به رشد است؟ عصر ساختمان- تاکنون بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و سرعت اجرای این پروژه‌ها در بسیاری از شهرها روند رو به رشدی داشته … با سلام و احترام حضور شما مخاطبان عزيز و بازديد كنندگان گرامی سايت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد ، جای خوشوقتی است كه سايت سازمان پذيرای نگاه پرفيض شماست. بتن از مصالح کاربردی ساختمانی می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب کف های بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند.

انشعاب برق به دو دسته فشار ضعیف و انشعاب برق فشار قوی تقسیم می شود. فروش انشعاب با قدرت کمتر از ۳۰ کیلووات به صورت آمپری و فروش انشعاب با قدرت ۳۰ کیلووات و بیشتر بصورت کیلوواتی است. نوعی سیستم ساز‌ه‌ای است كه در آن نیروهای جانبی توسط ستو‌ن‌ها به صورت كنسولی تحمل می‌شوند. ‌قاب‌های خمشی باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۲۵ درصد نیروهای جانبی درتراز پایه و دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربند‌ی شده باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۵۰ درصد نیروهای جانبی در تراز پایه باشند. سازه‌های با قاب‌های خمشی كامل، و سازه‌های با قا‌ب‌های خمشی در پیرامون و یا در قسمتی از پلان و قاب‌های با اتصالات ساده در سایر قسمت‌های پلان نیز در این گروه جای دارند.

  • در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود.
  • پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد.
  • یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد.
  • قسمت‌ های مختلف ساختمان نظیر اتاق خواب ها، اتاق کار، اتاق نشیمن یا پذیرایی، آشپزخانه و غیره نیاز به سقف منحصر به فرد خود دارند.