فیلدن فاولز برای ورودی موزه راه‌آهن یورک تأییدیه را به دست آورد


هفته گذشته، رئیس کمیته برنامه ریزی شهر یورک، کریس کالویک، از رای تصمیم گیری خود برای موافقت با طرح بحث برانگیز سالن مرکزی استفاده کرد، که انتقاداتی را در مورد تأثیر آن بر دسترسی محلی و مسیرهای از طریق سایت برانگیخت.

این پیشنهاد جاده لیمن را می بندد (مشخص شده با a طرح کلی آبی در زیر) و دو سایت NRM را در دو طرف، که توسط یک روتوندا مرکزی ساخته شده در جاده سابق لنگر انداخته اند، متحد کنید.

ساکنان ادعا کردند که در حالی که این طرح به آنها اجازه می‌دهد در ساعات کاری موزه از آن عبور کنند، در خارج از آن زمان‌ها، مسیر موجود به مرکز شهر و ایستگاه را برای حدود 4000 نفر مسدود می‌کند.

این پیشنهادها شامل یک مسیر عابر پیاده جایگزین در اطراف موزه است، اما این مسیر تقریباً 400 متر طولانی تر از مسیر فعلی در امتداد جاده لیمن خواهد بود. طرح دریافت کرد 98 نامه های اعتراض

درخواست موزه قبلاً به تعویق افتاده بود تا بتوان ارزیابی تأثیر برابری ها را تعیین کرد و چگونگی این را تعیین کرد. نیازهای افراد معلول در مسیر پیاده‌روی پیشنهادی در نظر گرفته می‌شود.

جانت لوکر، عضو شورای کارگری، پنج‌شنبه گذشته (4 اوت) در طی جلسه و رای مخالف به این درخواست گفت: “بسیار وحشتناک است که از ساکنان خود بخواهیم از دسترسی مطلق و رایگان 24 ساعته خودداری کنند.”

پس از یک بحث چهار ساعته، اعضای شورا در نهایت پنج به پنج در مورد تصویب این طرح تقسیم شدند. اما کالویک، به عنوان رئیس کمیته و به عنوان یکی از کسانی که از این طرح ها حمایت کردند، رای تعیین کننده داشت.

جودیت مک نیکول، مدیر NRM گفت که این طرح‌ها «مزایای دگرگون‌کننده برای یورک و منطقه وسیع‌تر» خواهند داشت و افزود: «این تأیید به موزه این امکان را می‌دهد تا با بهبود پیشنهاد ما، استقبال از بازدیدکنندگان بیشتر، پتانسیل خود را به‌عنوان «موزه راه‌آهن جهان» محقق کند. به ما کمک می کند تا الهام بخش نسل بعدی مهندسان و حل کننده های مشکل باشیم.

همانطور که به سمت ساخت و ساز حرکت می کنیم، به تعامل با ساکنان و بازدیدکنندگان ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که موزه در سطح جهانی که ایجاد می کنیم می تواند به عنوان یک منبع اجتماعی واقعی برای محله در حال تکامل ما عمل کند.

Feilden Fowles برای طراحی طرح تالار مرکزی در اوایل سال 2020 و پیش از Carmody Groarke، معماران 6a، معماران Heneghan Peng و Atelier d’Architecture فرانسه فیلیپ پروست انتخاب شد.

این مسابقه دو مرحله ای که توسط مشاوران مالکوم ریدینگ به نمایندگی از گروه موزه علوم سازماندهی شد، خواستار ایجاد یک گالری و ساختار دروازه به مساحت 4500 متر مربع برای قرار گرفتن بین فضاهای نمایشگاهی تالار بزرگ موزه و سالن ایستگاه در ورودی موزه شد.

تمرین AJ 40 زیر 40 سال با یک روتوندای کم کربن با تکنولوژی پایین با سقف صنوبر داگلاس پره مانند برنده مسابقه شد.

تالار مرکزی جدید به عنوان “سنگ بنای” طرح جامع بازسازی چشم انداز 2025 موزه در نظر گرفته شده است. بازسازی و گسترش در حال انجام موزه در محدوده 45 هکتاری توسعه مرکزی یورک طراحی شده توسط متحدین و موریسون قرار دارد که رضایت برنامه ریزی کلی را در سال 2019 تضمین کرد.

تالار مرکزی دارای گالری «نمایش آخرین نوآوری‌ها در فناوری ریلی» است و کافه‌ای مشرف به میدان موزه جدید، یک فروشگاه، فضای رویداد انعطاف‌پذیر و امکانات جدید بازدیدکنندگان را در خود جای می‌دهد.

این طرح با مهندس M&E Max Fordham و مهندس سازه Price & Myers توسعه داده شده است.

اینگرید پتیت، از همکاران فیلدن فاولز گفت که این پروژهنه تنها سایت را با ارائه یک فضای پذیرایی از بازدیدکنندگان جدید و سالن نمایشگاه، بهبود دسترسی و خوانایی گالری‌های موجود تغییر می‌دهد، بلکه می‌تواند «یک میدان عمومی جدید بین موزه و ایستگاه را همسایه کند».

او گفت: “تیم در طول دو سال گذشته از نزدیک با موزه همکاری کرده است تا خلاصه و بلندپروازی های پایداری را برای پروژه تنظیم کند. [we] مشتاقانه منتظر پیشرفت در مراحل بعدی باشید.

این موزه در سال 1975 در محل سابق 8 هکتاری انبار لوکوموتیو نورث یورک افتتاح شد. دارای بیش از 100 لوکوموتیو و 200 مورد دیگر از وسایل نورد است. این موزه بزرگترین موزه در نوع خود در کشور است و سالانه 750000 بازدیدکننده دارد.

انتظار می رود طرح فیلدن فاولز به موقع برای پنجاهمین سالگرد موزه در سال 2025 ساخته شود.

تحلیل ساختاری توسط پرایس و مایرز (از بیانیه طراحی و دسترسی)

ساختمان جدید تالار مرکزی برای پر کردن یک گره حیاتی در پلان سایت طراحی شده است که با حذف جاده لیمن آزاد می شود. این ساختمان یک درام مرکزی را فراهم می‌کند تا فضای ورود و جهت‌یابی بصری را فراهم کند، و ارتباط آسانی بین نقاط دسترسی اصلی در ساختمان‌های ایستگاه، سالن بزرگ و ساختمان‌های کارگاه، به همراه فضاهای خرده‌فروشی، کافه‌ها و گالری‌های جدید فراهم می‌کند.

این ساختمان عمدتاً یک طبقه است و در نظر گرفته شده است که محتوای کربن بسیار پایینی داشته باشد. این به معنای استفاده از مواد کربن فشرده – به ویژه بتن و فولاد – به روشی بسیار محدود و دقیق در سراسر ساختار ساختمان است.

وظیفه اصلی ما این است که تا حد امکان در طراحی های خود کارآمد باشیم تا مطمئن شویم که هر عنصر ساختاری به خوبی کار می کند.

این فرآیند با استفاده از شبکه های معمولی ساده، عدم تحمیل الزامات بارگذاری سنگین، اجتناب از پیچیدگی و ناهماهنگی سازه، و استفاده از هندسه سازه برای کمک به ایجاد فرم های کارآمد کمک می کند.

به طور کلی، ساختار تا حد امکان در معرض دید قرار می گیرد، که نه تنها به خوانایی و وضوح ساختمان می بخشد، بلکه با حذف نیاز به مصالح تکمیلی، کربن تجسم یافته را کاهش می دهد.

طرح سازه در درجه اول در اسکلت چوبی باربر و فولاد کاری با دیوارهای خارجی بنایی غیر باربر است. یافته‌های بررسی‌های ژئوتکنیکی نشان می‌دهد که روبنا بر روی پایه‌های شمع‌بندی شده و طبقه همکف از بتنی تشکیل می‌شود تا استحکام، ظرفیت بارگذاری و انعطاف‌پذیری مناسب در استفاده را داشته باشد.

سالن مرکزی را می توان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد: گالری آینده در غرب، سالن مرکزی در وسط و کافه در شرق.

یک شبکه ساختاری تقریباً 9×9 متر برای گالری و کافه Futures به کار گرفته شده است تا با شبکه ساختاری موجود سالن ایستگاه هماهنگ شود و در عین حال به کاهش تعداد ستون‌ها و به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری فضا کمک کند.

سقف‌ها از تیرهای چوبی تشکیل شده‌اند که روی پرلین‌ها قرار می‌گیرند که به نوبه خود بر روی خرپاهای متقارن سقف‌های چوبی با فاصله حدوداً 3 متری قرار می‌گیرند که به نوبه خود بر روی تیرهای انتقال فولاد و ستون‌های صلیبی قرار می‌گیرند. درام سنترال هال دارای ساختار خرپایی چوبی شعاعی با سیم‌های فولادی ظریف و پایه‌هایی است که برای بهینه‌سازی الوار مورد نیاز است.

خرپاها در صورت امکان پیش ساخته خواهند شد و در قسمت های باریک به طول تقریبی 6.5 متر و ارتفاع 3 متر در بالاترین نقطه به محل تحویل داده می شوند. بررسی های اولیه با متخصص چوب نشان می دهد که با توجه به محدودیت ارتفاع تونل 3.7 متری، می توان این عنصر را از طریق تونل جاده لیمان (ساختار پل) روی لودرهای فوق کم تحویل داد.

پایداری ساختمان توسط دیافراگم لایه ای به سقف و ترکیبی از دهانه های مهاربندی شده فولادی عمودی و دیوار برشی گل میخ چوبی ایجاد می شود.

تکامل چرخه اصلی: طرح برنده مسابقه (سمت چپ) و طرح ارسال شده (راست)

داده های پروژه

محل یورک
مقامات محلی شورای شهر یورک
مشتری گروه موزه علم
معمار فیلدن فاولز
معمار منظر بارتون هاو (برای برنامه ریزی)
مهندس سازه و عمران قیمت و مایرز
مشاور M&E ماکس فوردهام
مشاور آکوستیک ماکس فوردهام
مشاور برنامه ریزی همکاران اونیل
نقشه بردار کمیت آرکادیس
طراح اصلی و مدیر پروژه وفادار + گولد
مشاور نور ماکس فوردهام
پیمانکار اصلی هنوز منصوب نشده است
منابع مالی تایید شدن
تاریخ مسابقه 2020
تکمیل پیش بینی شده 2025
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع تقریبا 3200 متر مربع
فرم قرارداد سنتی – مناقصه دو مرحله ای
ارزش تایید شدن





منبع