مسکن + سانفرانسیسکو 2050

درصد زیادی از زمین‌های شهر که برای استفاده مسکونی پهنه‌بندی شده‌اند، فقط برای خانه‌های تک‌خانواره تعیین شده‌اند. در حالی که لایحه 9 سنای کالیفرنیا (SB9)، قانون خانه کالیفرنیا، و قانون پیشنهادی متمرکز بر سانفرانسیسکو با هدف جبران نابرابری ذاتی در الگوهای فعلی استفاده از زمین، هنوز بسیاری از مناطق تحت تأثیر قرار گرفتن در منطقه از چند واحد به یک واحد قرار دارند. فقط خانواده در اواخر دهه 1970.

آخرین مسابقه به دنبال راه‌حل‌های طراحی پایدار است که «به آب و هوای محلی سانفرانسیسکو می‌پردازد» و به ارائه محله‌های متراکم‌تر با مسکن و تشویق جامعه و ارتباط اجتماعی کمک می‌کند. این دارای دو دسته است که به ترتیب بر روی قطعات زمین گوشه و قطعه زمین میان بلوک تمرکز دارند.

جزئیات مسابقه

بر اساس این خلاصه: «مسابقه طراحی Housing+ San Francisco 2050 به دنبال ایده‌ها و گونه‌شناسی طراحی است که به بحران مسکن ادامه می‌دهد. چگونه می توان مسکن موجود را افزایش داد و در عین حال شخصیت و مقیاس این شهر را پذیرفت؟

داوران شامل دیوید وینسلو، معمار اصلی در بخش برنامه ریزی SF خواهند بود. فرانسیس اندرتون، نویسنده و مجری سابق DnA در KCRW. و هکتور پرز، موسس و مدیر فارغ التحصیل دانشکده معماری De Arc و Woodbury.

هدف فراخوان مفاهیم شناسایی طیف وسیعی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند به رشد تراکم بیشتر در شهر کمک کند و در عین حال به مبارزه با افزایش بی‌خانمان‌ها، تغییر آب و هوا و پراکندگی اجتماعی کمک کند.

سانفرانسیسکو خانه حدود 18000 نفر در هر مایل مربع است و در حال حاضر به عنوان حدود 38 درصد خانه های مجردی منطقه بندی شده است. این شهرک در بحبوحه بحران مسکن شدید ناشی از کمبود مسکن قرار دارد و همچنین از دهه 1970 شاهد سطوح بالای بی خانمانی بوده است.

“این مسابقه به دنبال راه حل هایی برای نوع شناسی جدید مسکن برای شهر سانفرانسیسکو است که به آینده نگاه می کند و جوامع شهری عادلانه تر و انعطاف پذیرتر ایجاد می کند.”

این مسابقه دارای یک صندوق جایزه 20000 دلاری است و برنده کلی یک جایزه 10000 دلاری دریافت خواهد کرد. آثار منتخب نیز اواخر امسال به صورت محلی به نمایش گذاشته خواهند شد.

سال گذشته Foster + Partners انتخاب شد تا بزرگترین تعمیرات اساسی برج Transamerica در سانفرانسیسکو را در تاریخ 50 ساله این ساختمان انجام دهد. استودیوی Heatherwick از طرح‌هایی برای یک محوطه کار کم کربن و پارک زیست‌محیطی در اسکله جدیدی در سانفرانسیسکو در سال 2020 رونمایی کرد.

این مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای «دوبلکس ها و چهاربلکس های قرن بیست و یکم» است که می تواند به نشان دادن مسکن چند واحدی به عنوان یک جایگزین مناسب برای «خانه رویایی» یک خانواده که معمولاً در سراسر کالیفرنیا یافت می شود، کمک کند.

عنوان پروژه مسکن + سانفرانسیسکو 2050
مشتری AIA سانفرانسیسکو
ارزش قرارداد 20000 دلار
مهلت دور اول ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی (PST)، 1 مه 2023
محدودیت های اگر به‌عنوان برنده انتخاب شود، برای دریافت جایزه، هر شرکت‌کننده غیر آمریکایی باید فرم W-8BEN را پر کند تا کسر جایزه را به IRS گزارش دهد. هزینه درخواست برای اعضای AIA 150 دلار و برای اعضای غیر AIA 225 دلار است
اطلاعات بیشتر https://aiasf.org/architecture/housing-san-francisco-2050-design-competition/#



منبع