معماران انتظار دارند که کارکنان را به دلیل لکنت خط لوله پروژه اخراج کنند


داده های ردیاب پروژه Glenigan در آوریل 2023 Construction Review نشان داد که پروژه های شروع شده در محل در سه ماهه اول سال جاری 46 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 کاهش یافته است. گلنیگان گزارش داد که کارهای ساخت و ساز جدید در سه ماه گذشته 22 درصد کاهش یافته است. تنها.

بر اساس این بررسی، جوایز قراردادهای اصلی نیز 15 درصد نسبت به ارقام 2022 کاهش یافته است و در سه ماه گذشته 4 درصد کاهش یافته است.

مدیر اقتصادی گلنیگان، آلن ویلن، نرخ های ضعیف ساخت و ساز را تا کنون در سال جاری به دلیل فشارهای اقتصادی «مداوم» که کل اقتصاد بریتانیا را تحت تأثیر قرار می دهد، و همچنین «کمبود گسترده تر و جهانی اجزای کلیدی که صنعت را سنگین می کند» نسبت داد.

در همین حال، آخرین نظرسنجی Future Trends از RIBA نشان داد که حجم کاری معماران نسبت به سال گذشته به طور مداوم کاهش یافته است، به طوری که در 12 ماه گذشته به طور متوسط ​​8 درصد کمتر از حجم کار گزارش شده است.

چشم انداز تیره و تار حفظ کارکنان با کاهش حجم کار همراه بود، به طوری که 9 درصد از روش ها انتظار داشتند که کارکنان کمتری را در سه ماه آینده استخدام کنند، در مقایسه با 7 درصد در مارس 2022. بدبینی تنها در لندن معکوس شد (11 درصد از شیوه ها). انتظار می رود کارکنان بیشتری استخدام کنند، در حالی که 80 درصد هیچ تغییری را پیش بینی نمی کنند).

از نظر استفاده از مصالح، نوبل فرانسیس، مدیر اقتصاد در انجمن محصولات ساختمانی، گفت که این انجمن از پاییز گذشته کاهش قابل توجهی در تولید ساخت و ساز در سال جاری پیش بینی کرده است که عمدتاً ناشی از سقوط شدید در دو بخش بزرگ ساختمانی است: بخش خصوصی جدید. مسکن (تقاضا به دنبال بودجه کوچک سال گذشته 30 تا 40 درصد کاهش یافت). و تعمیر، نگهداری و بهبود مسکن خصوصی.

فرانسیس گفت که انتظار می رود چشم انداز هر دو بخش در سال 2024 بهبود یابد، زیرا تورم کاهش می یابد و اقتصاد بریتانیا آرام می شود و تقاضای مسکن در ماه های اخیر افزایش یافته است. اما او گفت، با پایه پایین به عنوان نقطه شروع بازیابی، “این احتمالا برای معمارانی که درگیر خانه سازی هستند مشکل خواهد بود، زیرا در کل امسال کاهش دو رقمی کار در مقایسه با سال گذشته وجود خواهد داشت. چند سال شناور.

اظهار نظر در مورد بازار کار برای معماران، متخصص معماری استخدام مشاور پل چاپل از 9B Careers به ​​AJ گفت که بازار در ماه گذشته به طرز محسوسی کاهش یافته است، پس از نشان دادن نشانه هایی از بازگشت از “هول و هراس اولیه” بودجه کوچک سال گذشته.

چاپل با نسبت دادن کندی به پروژه‌هایی که به دلیل افزایش هزینه‌های ساختمانی متوقف می‌شوند، اخلاق “توقف-شروع” را به عنوان یک “سرخوردگی بزرگ” برای بسیاری از مشتریان توصیف کرد.

چاپل همچنین افزایش در تعدیل بخش های خاص، به طور کلی در بخش های زیربنایی و مسکن گزارش داد. اما او گفت که بخش‌های «لوکس» – به‌ویژه بخش‌های مسکونی سطح بالا – در حال حفظ سطح خوبی از مشاغل هستند.

امیدوارانه‌تر، داده‌های گلنیگان نشان داد که مصوبات برنامه‌ریزی تفصیلی نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است و در مقایسه با سه ماهه گذشته 41 درصد افزایش یافته است.

ویلن گفت: «همه چیز بد و غم نیست،» وی افزود که بودجه اخیر بهاره صدراعظم نیز وعده افزایش بودجه بخش دولتی به ویژه برای زیرساخت های آموزش، بهداشت و حمل و نقل را داده است.

گزارش RIBA به طور مشابه با ارقام ضعیف مبارزه کرد و اصرار داشت که معماران “در مورد حجم کاری مطمئن باشند”.

پس از یک زمستان آهسته، 27 درصد از تمرین ها به طور خوش بینانه انتظار دارند که در سه ماه آینده شاهد افزایش حجم کاری باشند (18 درصد برای کاهش آماده شده اند، و 55 درصد انتظار هیچ تغییری ندارند).

به گفته آدریان مالسون، رئیس بخش تحقیقات و تحلیل اقتصادی RIBA، با کاهش تلاطم های سیاسی، اعتماد معماران همچنان افزایش می یابد و چشم انداز بریتانیا و اقتصاد جهانی بهبود می یابد، در حالی که نسبتا ضعیف باقی می مانند.

‘با این حال [a] اقتصاد راکد، تورم بالا، نرخ‌های بهره بالا، کاهش سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار و ادامه بحران هزینه‌های زندگی به این معناست که بعید است اعتماد معماران به بالاترین سطح قبل از برگزیت برسد. حجم کار واقعی در این زمان در سال گذشته زیر سطح باقی می ماند.


اعضای RIBA همچنان موانعی از جمله تاخیر در برنامه ریزی، مستثنی شدن و هزینه های بیمه غرامت حرفه ای، کمبود نیروی کار، افزایش هزینه های مواد و افزایش نرخ بهره را گزارش می کنند.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا