معماران تیموتی هاتون کارخانه ریخته گری مجسمه را به استودیوی جدید خود تبدیل می کند

دو خرپا فولادی از دودکش ریخته گری در یک انتها تا آجرکاری دیوار شیروانی در سمت دیگر کشیده شده است. از این عناصر ساختاری اولیه با دهانه بلند، فولادهای ثانویه با دهانه کوتاه بر روی دیوارهای آجری قدیمی قرار می گیرند و سقف روی ورق درز ایستاده بسیار عایق بندی شده را پشتیبانی می کنند. چراغ‌های سقفی دندانه‌ای رو به شمال بالای ساختار اولیه ساخته می‌شوند. سقف چوبی افرا در داخل، گرمای زیبایی و نرمی صوتی را ارائه می دهد.

نور ساختمان به طور طبیعی از طریق پنجره های بزرگ و نورهای سقفی دندانه دار روشن و تهویه می شود. اینها برای استفاده از گرمایش خورشیدی مفید در هر دو انتهای روز طراحی شده اند، اما از مزایای خورشیدی در طول ساعات کاری جلوگیری می کنند.

دودکش 15 متری ریخته‌گری که یک نقطه عطف محلی است، حفظ و بازسازی شده است، در حالی که ساختار سقف غیراصلی با یک سقف اره‌ای حاوی نورگیرهای رو به شمال جایگزین شده است که امکان تهویه طبیعی را فراهم می‌کند و در عین حال بهره خورشیدی را به حداقل می‌رساند.

داده های پروژه

این طرح همچنین شامل حیاط های خارجی محوطه سازی شده و سه آپارتمان اجاره ای در یک خانه تراس مجاور است.

استفاده از گرمایش از کف، که در حال حاضر از دیگ های گاز تغذیه می شود، امکان استفاده آینده از پمپ های حرارتی منبع هوا را در کنار پانل های فتوولتائیک فراهم می کند. مکان‌هایی روی پشت‌بام برای این موارد ایجاد شده است، اما همسایه‌هایی که در برابر ظاهر آن‌ها مقاوم بودند، از نصب آن جلوگیری شده است.

فضای استودیو اصلی در یک سطح نیم طبقه بتنی درج شده جدید قرار دارد در حالی که در زیر آن، یک سطح میانی کارگاه مدل، WC ها و آشپزخانه را در خود جای می دهد. درب آشپزخانه به حیاط کوچکی منتهی می شود که دارای یک درب بزرگ شیشه ای است که از آن به پایین ترین سطح ساختمان منتهی می شود. این شامل اتاق ارائه پروژه و یک اتاق جلسه با ارتفاع دوبل است، فضایی به اندازه کافی بزرگ برای میزبانی نمایشگاه ها یا رسیتال های موسیقی، که توسط استودیو میزانسن نادیده گرفته می شود.

در حین تغییر کاربری ساختمان، حفظ حس خواص حجمی ساختمان اصلی ریخته گری مهم در نظر گرفته شد. پایین آمدن طبقه همکف از طریق گودبرداری و بالا بردن سقف، ارتفاع کافی برای فضاهای متناسب در دو سطح را فراهم کرد. طبقه اول نیم طبقه جدید از دودکش ریخته گری دور نگه داشته شده است تا یک اتاق جلسه دوبله چشمگیر ایجاد شود. این اجازه می دهد تا از آجرکاری اصلی دودکش قدردانی کنیم و به عنوان یادآوری مقیاس فضای ریخته گری مجسمه عمل می کند.
تیم هاتون، بنیانگذار و مدیر معماران تیموتی هاتون

پایداری و به حداقل رساندن مصرف انرژی ملاحظات طراحی اولیه بود. یک هدف مهم اجتناب از خدمات مکانیکی و دستیابی به آسایش محیطی از طریق استفاده از اقدامات غیرفعال بود.

در سایت شروع کنید مارس 2018
تاریخ تکمیل مارس 2019 – سپتامبر 2021 (تکمیل مرحله‌ای)
سطح ناخالص طبقه داخلی 600 متر2
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات فرم فوری JCT
هزینه ساخت 2.4 میلیون پوند
معمار معماران تیموتی هاتون
مشتری معماران تیموتی هاتون
مهندس سازه ساخت و ساز
خدمات مکانیکی درهام بال
خدمات برق قیمت D & R
نقشه بردار کمیت جکسون کولز
مشاور برنامه ریزی دیوید میکوکس
طراحی منظر معماران تیموتی هاتون
مدیریت ساخت و ساز معماران تیموتی هاتون
پیمانکار اصلی D. رو و پسران
مقدمات مقدماتی کراونکرافت با زمین‌کاری استایلبریج

داده های عملکرد زیست محیطی

سقف ورق آزبست فرسوده فضای اصلی ریخته گری با یک سقف سبک وزن جدید جایگزین شد. این تنها بارهای عمودی را بر روی دیوارهای آجرکاری تاریخی شکننده و بد تکیه می‌آورد و منجر به توسعه فرم جدید و متمایز سقف شد.

دستیابی به مقادیر U بیش از الزامات قسمت L تضمین می کند که همه عناصر جدید ساخته شده دارای عملکرد حرارتی مثال زدنی هستند.

دیدگاه معمار

پالت مصالح جدید شامل الوار می شود – به ویژه سقف های افرای استودیو، و همچنین بتن ریخته گری شده در محل و فولاد ساختاری اکسپوز، که با آجرکاری های بازسازی شده و حفظ شده قرن نوزدهم ادغام شده است. میزهای معماران این استودیو توسط مدیر تمرین تیم هاتون طراحی و در محل ساخته شد.

ساختمان‌های ویکتوریایی که در ابتدا در سال 1891 به عنوان کارگاه ریخته‌گری مجسمه‌سازی جورج برود ساخته شد، عمدتاً برای ایجاد یک محل کار جدید برای تیم 24 نفره این تمرین بازسازی و نوسازی شده‌اند.

درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 2% 75%
درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 5% 75%
زندگی طراحی 100 سال
کربن تجسم یافته / تمام عمر محاسبه نشده است
CO سالانه2 انتشارات در دسترس نیست



منبع

تعمیر و استفاده مجدد از آجرکاری قرن 19 ساختمان ریخته گری و دودکش با ارتفاع 15 متر مزایای انرژی را به همراه داشته است.