معماران ووو لندن برای بازسازی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

بازسازی بخشی از پروژه بزرگتر اسپای بارسا بارسلونا به ارزش 1.3 میلیارد پوند است که شامل تحویل سالن جدید پالائو بلوگرانا و توسعه گسترده پردیس بارسا نیز می شود.

قرارداد سه ساله Woo architects از ماه گذشته آغاز شد. این پروژه قرار است در سال 2026 تکمیل شود.

وی افزود: کار ما میراثی برای عصر جدیدی از دستاوردهای ورزشی خواهد بود و از نظر بصری استادیوم را برای پاسخگویی به نیازها و آرزوهای مخاطبان قرن بیست و یکم متحول خواهد کرد.

سقف جدید شامل عناصری برای تقویت پایداری می شود، مانند سیستم زمین گرمایی و سیستم گرمایش و سرمایش منطقه ای. برای تولید انرژی فتوولتائیک با 30000 متر مربع پنل های خورشیدی پوشانده می شود. یکی از اولویت های پروژه جدید، پایداری است، با هدف ایجاد فضاهای بیشتر برای خودروهای الکتریکی و راه حل های بیشتر برای تحرک پایدار.

پس از تکمیل، این پروژه ظرفیت کمپ نو را از 98000 نفر به 105000 نفر افزایش خواهد داد.

در همین حال، در فوریه 2023، باشگاه بارسلونا استودیوی معماری ژاپنی Nikken Sekkei را منصوب کرد تا به مشارکت خود در پروژه گسترده‌تر Espai Barça به عنوان “نگهبان طراحی” استادیوم جدید ادامه دهد.

ساختار طبقه اول استادیوم تغییر نخواهد کرد، اما راهروهای زیرزمینی برداشته شده و دسترسی بهتر خواهد شد. یک طبقه سوم جدید برای بهبود دسترسی و راحتی به همراه یک حلقه VIP دوتایی بین طبقه دوم و سوم پیشنهاد شده است.

Limak Construction در ژانویه 2023 به این طرح منصوب شد. النا فورت، نایب رئیس باشگاه بارسلونا گفت که پیشنهاد لیماک “از لحاظ فنی تضمین می کند که ما به ضرب الاجل خود پایبند هستیم و تضمین می کند که می تواند در این بازارها تامین مالی شود”.

نیوکمپ



منبع

در سال 2014، فاش شد که باشگاه بارسلونا هرگونه امکان ساخت یک زمین جدید را کنار گذاشته و به بازسازی خانه نمادین موجود خود بازگشته است – اگرچه از Foster + Partners خواسته نشده بود روی این طرح کار کند.

از سال 2007، زمانی که فاستر + شرکا، معمار استادیوم ومبلی، طرح برنده شدن در رقابت‌ها را برای باشگاه کاتالانی فاش کرد، برنامه‌های تعمیرات اساسی این ورزشگاه در حال انجام است. این می توانست یک لایه بالایی را در زیر ساختار سقف شبکه کابلی جدید اضافه کند.

تمرین معماری کینگز کراس تجربه گسترده ای از کار بر روی معماری ورزشی و پروژه های بازسازی استادیوم دارد. این شرکت در سال 2014 توسط تیمی که طراحی المپیک 2012 لندن را به نمایندگی از کمیته سازماندهی بازی های المپیک و بازی های پارالمپیک لندن رهبری می کرد، راه اندازی شد.

منبع:PhotoLondonUK/Shutterstock

Nikken Sekkei، همراه با Pascual y Ausió Arquitectes، برندگان مسابقه طراحی اسپاتیفای کمپ نو جدید در سال 2016 بودند. این شرکت اکنون برای تضمین تداوم مفهوم اولیه و بررسی راه‌هایی برای ادغام یکپارچه پیشنهادات جدید در طرح کار خواهد کرد. پروژه

معماران 20 نفره وو در کنار سه شرکت دیگر به عنوان بخشی از تیم طراحی و تحویل Limak کار خواهند کرد: شرکت اسپانیایی Ghesa، مهندس استرالیایی Robert Bird Group و متخصص حرکت جمعیت، Movement Strategies.

با این حال این پروژه که در ابتدا قرار بود در سال 2011 تکمیل شود، به دلیل بحران مالی متوقف شد و باشگاه تصمیم گرفت گزینه های دیگری از جمله ساخت یک استادیوم جدید را بررسی کند.

او افزود: “ما می خواهیم Spotify Camp Nou در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین قیمت ساخته شود. دو کاری که این شرکت می تواند انجام دهد.

کوین اونز، بنیانگذار معماران وو، با تأمل در انتصاب نیوکمپ، گفت که کار کردن بر روی چنین پروژه برجسته ای یک افتخار است.