“مناظر یخبندان باستانی” به پل های پورت لندز توسط گریمشاو اطلاع می دهد

دفتر استودیوی معماری گریمشاو در نیویورک مجموعه ای از پل های پیش ساخته شیک ایجاد کرده است که تورنتو را با پروژه احیای شهری جزیره ویلیرز متصل می کند.

معماران گریم شاو سه پل را برای پروژه پل‌های پورت لندز تکمیل کردند – دو پل تک دهانه و یکی چهار دهانه – به یک پل سه دهانه اولیه اضافه کردند که در سال 2022 تکمیل شد.

آنها در مجموع از سه آبراه در سرزمین‌های بندری تورنتو عبور می‌کنند، یک پروژه بازسازی در حال انجام که به دنبال بازگرداندن ذرات صنعتی به تالاب‌ها است و تورنتو را با توسعه جزیره ویلیرز پیوند می‌دهد.

دو پل پورت لندز سفید با خط افق مه آلود در پشتدو پل پورت لندز سفید با خط افق مه آلود در پشت
معماران گریمشاو مجموعه ای از پل های مجسمه سازی را در تورنتو ایجاد کرده است

اگرچه آنها با نرخ های متفاوت تکمیل شده اند، اما سه پل پورت لندز همگی زبان رسمی مشابهی دارند که توسط گریمشاو اجرا شده است.

از فولاد سفید رنگ شده برای ایجاد ساختار پل هیبریدی پوسته ای با قوس های منحنی گره خورده استفاده شد.

فرم و رنگ آنها – هر پل دارای یک پوشش رنگ روشن متفاوت در قسمت زیرین قوس های خود است – به آنها یک تنور آینده نگر می بخشد، در حالی که منحنی شیب دار قوس های آنها، با عناصر نگهدارنده سفید که به سمت پهنه کشیده شده اند، حس سیال بودن را ایجاد می کند.

پل سفید با زیرین زردپل سفید با زیرین زرد
پل ها در سه گذرگاه مختلف در یک توسعه ساحلی قرار دارند

خوان، شریک گریمشاو نیویورک، “فرم مجسمه ای پل ها از مناظر یخچالی باستانی منطقه الهام گرفته شده است و به میراث صنعتی آن از طریق استفاده از تکنیک های ساخت و نصب خارج از محل – روشی پیشگام در ساخت پل جاده” ادای احترام می کند. پورال به Dezeen گفت.

وی افزود: ساختار پل هیبریدی پوسته-قوس دارای قوس های منحنی منحنی است که حرکت بصری چشمگیری ایجاد می کند و در عین حال کارایی و هزینه مواد را به حداکثر می رساند.

“در حالی که هر پل منحصر به فرد است و به طور سفارشی برای هدف طراحی شده است، یک سیستم “کیت قطعات” متفکرانه به هویت مشترک عناصر اصلی طراحی در سراسر کمک می کند تا زیبایی شناسی ثابتی را ایجاد کند که انسجام را در سراسر این جامعه جدید تقویت می کند.”

پل سفید با دوچرخهپل سفید با دوچرخه
پل ها خارج از محل ساخته شده اند

پورال گفت که داشتن عناصر سازه ای قوی در بالای ساختار پل مهم است، زیرا به دلیل خاک آلوده و ضعیف در محل بازسازی، این بدان معناست که سازه می تواند کمتر به پایه ها تکیه کند.

طراحی اولیه پل توسط شرکت مهندسی Schlaich Bergermann Partner انجام شد و Entuitive مهندسی کلی را از طریق چیزی که پورال یک “همکاری فوق العاده” نامید انجام داد.

عناصر پیش ساخته به این امر کمک کردند، زیرا سازه ها را می توان تا حد زیادی خارج از محل ساخت و سپس در محیط حساس دشت سیلابی قرار داد.

پروژه پل‌های پورت لندز توسط زیرساخت‌های فعال‌کننده حفاظت از سیل پورت اجرا شد، پروژه‌ای که مستقیماً خواستار ایجاد پل‌هایی بود که زمین زیرین را قادر به سیل در تلاش برای بازگرداندن آن به ترکیب قبل از صنعتی خود کند.

با این حال، آنها اجازه می دهند تا ترافیک بین تورنتو و جزیره ویلیرز به عقب و جلو حرکت کند، که گریمشاو ادعا کرد که در نهایت منطقه ای تقریباً به اندازه مرکز شهر تورنتو خواهد داشت و یک منطقه جدید برای کلان شهر گران کانادا ایجاد می کند.

پوررال گفت: «رویکرد طراحی مدولار به طور کارآمد نیازهای شهری گسترده، ترافیک خودروهای متنوع، مسیرهای عابر پیاده، و مسیرهای دوچرخه را برآورده می‌کند، علاوه بر این که سه طول مختلف گذرگاه را نیز در نظر می‌گیرد.

نمای هوایی از پل های پورت لندز سفیدنمای هوایی از پل های پورت لندز سفید
آنها زیرین رنگارنگ دارند

اسکله تورنتو در دهه گذشته شاهد توسعه گسترده ای بوده است، از جمله یک “شهر هوشمند” متروکه که توسط شرکت تابعه Alphabet Sidewalk Labs برنامه ریزی شده است.

در همان نزدیکی، مکان تفریحی و پارک Ontario Place، که شامل دو جزیره ساخته دست بشر است که در دهه 1970 طراحی شده‌اند، بسته شده و برنامه‌هایی برای توسعه مجدد در هوا وجود دارد.

در حال حاضر، پروژه‌های بزرگ مسکونی توسط استودیوهای معماری بین‌المللی مانند Alison Brooks Architects و Safdie Architects در دست ساخت هستند.

در جای دیگری در کانادا، استودیوی معماری Provencher Roy مستقر در کبک، پلی ساخته شده از سنگدانه های بتنی که شامل شیشه بازیافتی است، ایجاد کرد.

عکاسی توسط معماران گریمشاو انجام شده است.

منبع