روزنامه ها نشان می دهند که گنبد هزاره راجرز می توانست به سویندون منتقل شود

می توانست بدون مشکل زیاد در سایت دیگری برپا شود

شارپ در نامه‌ای پیشنهاد کرد که گنبد را می‌توان به یک فرودگاه نظامی سابق در Wroughton در حومه Swindon منتقل کرد، جایی که می‌تواند به یک مرکز عمومی جدید بزرگ اختصاص داده شده به تعامل و به نمایش گذاشتن جدیدترین جنبه‌های عملی و تحقیقات در مورد پایداری تبدیل شود. .

اکنون محل برگزاری یک مکان سرگرمی است، سازه برجسته در گرینویچ، جنوب شرق لندن، در 1 ژانویه 2000 به عنوان تجربه هزاره به روی عموم باز شد و تعدادی غرفه در داخل 2.2 میلیون متری آن به نمایش گذاشته شد.3 جلد.

ساختار پاکت نمادین 43 میلیون پوند در سال 2000 هزینه داشت – بنابراین با هزینه کمتری در هر متر مربع از سوله یک سوپرمارکت معمولی ساخته شد.

Dome که برای حداقل طول عمر 25 سال طراحی شده است، مطمئناً با بازرسی و نگهداری منظم، عمر طولانی تری خواهد داشت.

اکنون پرونده‌های آرشیو ملی منتشر شده در روز شنبه (31 دسامبر) نشان می‌دهد که لیندسی شارپ، رئیس وقت موزه علوم، با تونی بلر، نخست‌وزیر وقت، لابی کرده بود تا گنبد را به مکانی در سویدن، بی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی منتقل کند. روزنامه گاردین گزارش شده است.

RSHP، به عنوان معماران گنبد بزرگ، خوشحال هستند که O2 به برترین مکان تفریحی جهان تبدیل شده است و هر سال پذیرای تقریباً نه میلیون نفر است.



منبع

سازه هوایی تکمیل شده در سپتامبر 1998 به شرکت تجربه هزاره – تیم پروژه دولت – تحویل داده شد و برای 15 ماه آماده سازی فضای داخلی آماده شد تا برای شروع هزاره – آخرین مهلت غیر منقول – آماده شود.

این یک سازه سبک وزن قابل حمل و نقل آسان و سریع ساخته، ساخته و جدا می شود. بنابراین می توان آن را در سایت دیگری در هر نقطه از انگلستان بدون مشکل بزرگ نصب کرد.

ساختار گنبد هوایی کمتر از 7 درصد بودجه کل پروژه تجربه هزاره را به خود اختصاص داده است.

موزه علوم در حال حاضر 300000 مورد از مجموعه خود را به یک مرکز مجموعه ملی جدید در سایت فرودگاه سابق در سویندون که زمانی برای گنبد در نظر گرفته شده بود، به یک مرکز مجموعه و یک نقشه اصلی سایت طراحی شده توسط استودیو سام جیکوب منتقل می کند.

پروژه گنبد هزاره با جذب حدود شش میلیون بازدید کننده در عملیات یکساله خود – بنا بر گزارش ها حدود نیمی از تعداد پیش بینی شده – پس از بسته شدن در پایان آن سال، توسط رسانه ها، از جمله بی بی سی، “فیل سفید” لقب گرفت.

حرکت سویندون یکی از چندین پیشنهادی بود که توسط دولت برای استفاده پس از استفاده از گنبد هزاره، پس از استفاده از آن برای جشن های سال هزاره مورد توجه قرار گرفت.

گنبد هزاره توسط ریچارد راجرز شراکت و بورو هاپولد

شارپ در این نامه اعتراف کرد که نمی دانست آیا امکان انتقال گنبد و دکل های 100 متری آن از لندن به سویندون وجود دارد یا خیر، اما اشاره کرد که این حرکت مکان را در گرینویچ برای بازسازی آزاد می کند.

منبع: Shutterstock

نظر: مایک دیویس، معمار و یکی از بنیانگذاران RSHP

سازه Dome که اکنون با نام O2 شناخته می‌شود و اکنون 23 سال دارد، به‌عنوان یک سیستم کاملاً مدولار طراحی شده است و سبک‌ترین محفظه عمومی تک‌حجمی منطقه خود در سراسر جهان است.

برخلاف بسیاری از پروژه‌های ساختمانی دولتی و بزرگ، گنبد که اکنون O2- است به موقع و با کمترین بودجه پوسته در هر متر مربع از هر ساختمان عمومی بزرگ ساخته شده است.

این مرکز در سال 2024 به روی عموم باز خواهد شد.

پرونده های تازه منتشر شده نشان می دهد که بلر این پیشنهاد را رد کرده است. این سازه توسط Meridian Delta خریداری شد، که سایت را به عنوان O2 Arena بازسازی کرد و در سال 2005 افتتاح شد.

تحریریه اخبار معماری آریانا