«معماری جمعی» از طرح اصلی دهکده جدید دامفریز رونمایی کرد


بر اساس این اسناد، این پیشنهاد برای حدود 300 خانه جدید با اندازه، تصدی و نوع مختلط «به طور حساس در داخل چشم انداز طبیعی و بافت میراث تعبیه شده است».

خانه‌ها با استفاده از رویکرد «کیت قطعات» ساخته خواهند شد که به موجب آن عناصر قابل تنظیم و انعطاف‌پذیر ساختمان‌ها را می‌توان در ترتیبات مختلف کنار هم قرار داد.

این طرح توسط کرایتون تراست، سازمانی که 85 هکتار از پارک های این منطقه را مدیریت می کند، توسعه داده شده است. سایت لیدی‌فیلد، منطقه‌ای به مساحت ۲۲ هکتار از زمین‌های سبز توسعه‌نشده است که متعلق به شورای دامفریز و گالووی است.

ماه گذشته تراست تیمی را به رهبری معماران O’DonnellBrown با White Arkitekter منصوب کرد تا یک بایگانی و مرکز میراث جدید 15 میلیون پوندی در داخل و اطراف ساختمان‌های پناهندگی سابق بیمارستان روانپزشکی سلطنتی کرایتون در یک سایت همسایه ایجاد کنند.

شرکت معماری جمعی مستقر در گلاسکو گفت: «طرح جامع درختان موجود را مورد توجه قرار می دهد و از آنها محافظت می کند و در عین حال زیرساخت سبز-آبی را برای منافع بلندمدت ساکنان فعلی و آینده تقویت می کند.

«این طرح جامع پارک‌هایی را برای جامعه باز می‌کند و همچنین تنوع زیستی سایت را افزایش می‌دهد، سفرهای فعال را ترویج می‌کند و فرصت‌های رفاهی را برای همه افزایش می‌دهد، در یک محله به خوبی متصل که ریشه در محله کرایتون دارد.»

این پروژه اضافه کرد که این پروژه خانه های بسیار مورد نیاز را فراهم می کند و رویکردهای کم کربن را برای «طراحی، توسعه، استراتژی انرژی و رفتار ساکنان» ارائه می دهد.

Raeburn Farquhar Bowen معمار منظر در این طرح است.

Gwilym Gibbons، مدیر اجرایی Crichton Trust گفت: «ما معتقدیم طرح اصلی لیدیفیلد یک گام استراتژیک کلیدی برای ارائه مسکن مقرون به صرفه است که فراتر از مدل‌های معمولی است. به‌جای تمرکز بر سود کوتاه‌مدت، بر مکان‌سازی کل‌نگر به رهبری جامعه تأکید می‌کند. ما به دنبال افزایش دارایی‌های موجود جامعه برای ایجاد مکانی قابل زندگی و سالم‌تر برای مردم و کره زمین بوده‌ایم.

وی افزود: طرح جامع فراتر از استانداردهای ملی برای مشارکت جامعه است و نشان دهنده تعهد ما به همکاری با جامعه محلی برای ایجاد مکان های پایدار، قابل زندگی و مولد است.

تیم پروژه گفت که این طرح جامع اولین طرحی است که با استراتژی چهارچوب برنامه ریزی ملی دولت اسکاتلند که اخیراً تصویب شده است، که برای قرار دادن پایداری و عدالت اجتماعی در سیاست برنامه ریزی طراحی شده است، مطابقت دارد.

طرح جامع را می توانید به طور کامل در اینجا بخوانید.

طرح جامع معماری جمعی برای دهکده جدید در سایت لیدیفیلد برای کرایتون تراست

داده های پروژه

محل لیدیفیلد، کرایتون، دامفریس
نوع پروژه نقشه اصلی
مشتری اعتماد کرایتون
معمار معماری جمعی
معماران پروژه راس آیچیسون و سوزان شریف
مهندس حمل و نقل و تاسیسات بورو هاپولد
مهندسین زهکشی بورو هاپولد
بوم شناسی بورو هاپولد
معمار منظر Raeburn Farquhar Bowen
مشاور هزینه مشاوران ساخت و ساز NBM
نیازسنجی مسکن مسکن اجتماعی جنوب اسکاتلند
منابع مالی صندوق تجدید جامعه دولت بریتانیا و شورای دامفریز و گالووی

طرح اصلی Ladyfield از معماری جمعی و معماران O’DonnellBrown با پروژه کرایتون برنده مسابقه RIAS White Arkitekter (به رنگ قرمز)



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا