کلاهک پره ای

وجود کلاهک تضمین می کند که فرآیند خروج دود از ساختمان به نحو احسنت انجام شود و سیستم دودکش کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. نمونه دیگری از کلاهک های موجود در بازار که کاربرد خاص و به سزای خود را دارد و معمولا در مکان هایی که نیاز باشد نصب می شود، کلاهک کلبه ای گرد میباشد. بزرگترین تولیدکننده ، عمدهفروش و صادرکننده محصولات / خدمات سرمایشی و تهویهمطبوع ، با بهترین قیمت و کیفیت در ایران ، دارای بیش از 20 سال سابقه در این زمینه اماده خدمتگزاری به شما عزیزان می باشد. فروش لوله سیمانی , کانال سیمانی بخاری , دودکش بتنیتولید کننده انواع لوله و کانال های سیمانی جهت مصارف پکیج ، بخاری با کیفیت لوله در سایز های 10 , 15 , 20 , کلاهک دودکش 30 کانال های سیمانی : (810) ، (1015) ،(2030) با کیفیت و قیمت مناسب را از ما بخواهید. عرضه لوله بخاری سیمانی و لوله آزبست در اندازه های مختلف با نازل ترین قیمت لوله بخاری خرید و سفارش با ما تماس بگیرید.

کلاهک دودکش اچ چهارگوش از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و برخی موارد استیل ساخته میشود. کلاهک دودکش اچ چهارگوش در منتهی الیهِ کانالهای چهارگوشِ دودکش که از داخل موتورخانه، شومینه یا بخاری گازی به سمت بام آمدهاند قابل نصب و کاربرد میباشد. در این کلاهک نیز ابعاد پایه و خروجی ها نباید از ابعاد کانالهای اصلی دودکش کمتر باشد که در جریان مکش دود و آلاینده اختلال ایجاد نشود. در این قسمت از پست قصد داریم تا بررسی کنیم و جواب این سوال را به دست آوریم که “چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟ در صورت استفاده از لوله با قطر ۱۰، به ازای هر متر لوله افقس، باید ۶ متر طول لوله عمودی را افزایش دهید.

جهت محافظت از دودکش و جلوگیری از ورودی هرگونه آلودگی، بارش و جاندار به داخل محفظه باربیکیو نیازمند استفاده از کلاهک خاص دودکش باربیکیو خواهید بود. کلاهک دودکش اچ گرد را می توان از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و حتی استیل برای مصارف خاص که محتویات آلاینده آغشته به مواد خورنده ی اسیدی می باشد، تولید کرد. کلاهک دودکش پکیج در افزایش ایمنی سیستم های گرمایشی بسیار تاثیر داشته و با نصب کردن آن در انتهای دود کش باعث خروج مواد سمی به محیط بیرون می شود. همچنین اگر قرار باشد کلاهک ژاپنی روی یک مقطع چهارگوش کاور شود ابعاد پایه را به میزان نیم سانت از هر طرف بزرگتر در نظر گرفته میشود که به راحتی بر روی مقطع مورد نظر کاور شود.

در نتیجه وجود پوشش و محافظ استاندارد در محل خروج دود از لوله های دودکش در بام، بطوریکه عملیات تخلیه دود و آلاینده به شکل مناسب انجام بگیرد از الزامات سیستم های تکمیلی تاسیسات ساختمان می باشد. با توجه به اینکه منتهی الیهِ رایزرِ لولههای دودکش در بام بواسطهی نفوذ باد، آب و باران و برف، گرد و خاک و حتی لانه گزینیِ پرندگان تحتِ تاثیرِ قرار دارد، لذا وجود پوشش و محافظِ استاندارد در محل خروج دود از لولههای دودکش در بام، بطوریکه عملیات تخلیه دود و آلاینده بطور روان انجام پذیرد از الزامات سیستمهای تکمیلیِ تاسیساتِ ساختمان میباشد. جهت نصب کلاهک دودکش H چهارگوش رعایت حداقل ارتفاع 1.5 متری از کف یا سطح بام الزامی میباشد تا عملیات مکشِ دود با تمام ظرفیت انجام پذیرد. با توجه به اینکه منتهی الیهِ رایزرِ لوله های دودکش در بام بواسطه ی نفوذ باد ، وآب باران و برف،گرد و خاک و حتی لانه گزینیِ پرندگان تحتِ تاثیرِ منفی قرار دارد، لذا وجود پوشش و محافظِ استاندارد در محل خروج دود از لوله های دودکش در بام،بطوریکه عملیات تخلیه دود و آلاینده بطور روان انجام پذیرد از الزامات سیستم های تکمیلیِ تاسیساتِ ساختمان می باشد.

کلاهک دودکش را کلاهک دودکش نیز می نامند که عمدتاً بر روی خروجی های هوایی در پایانه های م مجرای مختلف هوا نصب می شوند. همینطور کلاهکی که در قسمت انتهایی دودکش نصب می گردد باید از نوع کلاهک H، پره ای و یا گردان باشد، به این دلیل که استفاده از این مدل کلاهک ها به خارج کردن گاز های سمی و تهویه هوا بسیار کمک می کند. نوع ایستایی پره ها و همچنین فواصل پره ها در محل خود به گونه ای است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به داخل محفظه ی این کلاهک جلوگیری به عمل می آید و در برابر عوامل فرسایشی و تخریبی مصون می باشد.

نصب صحیح دودکش از این جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است، میشود. شعله آبی بخاری نشانه سوختن صحیح گاز. برخی مواقع علت روشن نشدن پکیج بوتان و دیگر برندها را میتوان عدم انتقال صحیح گازهای تولید شده از لوله دودکش دانست. همچنین کلاهک نصب شده در قسمت پایانی دودکش باید از نوع کلاهک H، کلاهک پرهای و گردان باشد. شایان فن بزرگترین تولیدکننده کلاهکهای دودکش H توسط دستگاههای تمام اتوماتیک در کشور است.

در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند می باشد و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است. جنس بدنه مقاوم در برابر پوسیدگی، سطح صیقلی و بادوام دودکش گالوانیزه به خروج هر چه بیشتر و بهتر گازها کمک خواهد نمود. سطح ایمنی در مصرف این سبک از لوله به نسبت سایر دودکشها بیشتر بوده و صاحب ملک با خیالی آسوده به کارکرد آن اعتماد خواهد داشت. انواع پکیج، بخاری و شومینه در ساختمان مسکونی، ادارات و فروشگاهها در جهت گرمایش و افزایش دمای محیط داخلی استفاده خواهد شد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از همه هموطنان عزیز خواست کمال دقت و توجه را در نصب وسایل گرمایشی و استفاده از آنها مد نظر قرار داده و به اطلاع همه اقوام و بستگان خود نیز برسانند. برای اینکار کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند. در ادامه نیز به بررسی چند نوع از این کلاهکهای دودکش خواهیم پرداخت. تعبیه سیستم دودکش در هنگام ساخت بنا، در حفظ ایمنی خانهها و ساختمان بسیار حائز اهمیت است و از مهمترین الزامات تاسیسات ساختمان به شمار میآید. جنس و ضخامت ورق دودکش صنعتی حائز اهمیت می باشد و تنوع زیادی دارد .جهت ساخت دودکش صنعتی از ورق گالوانیزه سیاه و روغنی استفاده شده که شامل قسمت هایی همچون لوله راسته زانو تبدیل و سه راهی است که این قطعات با فلنچ یا به صورت اورلب به هم متصل خواهد شد .

برای اینکه پایه ی کلاهک بیش از اندازه بر روی مقطع مکعبی فرو نرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلی پایه یک نبشی چرخانده میشود تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطع مکعبی فرو نرود. این مدل کلاهک دودکش، از یک پایه استوانهای و تعدادی پره گریلی گرد در بالای پایه و یک کلاه مخروطی شکل ساخته شده و بر اساس محاسبات استاندارد و دقیق تولید میشود. نحوه ساختار آن نیز مانند سایر کلاهک ها از پایه، پره و تاج تشکیل شده است. هواکشها را بازبینی کنید تا از باز بودن آن در هنگام کار کردن بخاری خاطرجمعی حاصل کنید.

کانال فلکسیبل کومبی یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مکانهای مسکونی،تجاری،صنعتی و اداری می کلاهک دودکش باشد. یکی از لولهها وظیفه خروج گاز سمی به فضای آزاد را داشته و لوله دوم موجب تامین اکسیژن لازم برای تداوم کارکرد تجهیزات گرمایشی خواهد شد. اگر بخاری برقی استفاده می کنید، از وجود فضای کافی برای تهویه هوا خاطرجمعی حاصل کنید. عبور دودکش از فضای داخل حمام و سقف کاذب ساختمان مجاز نیست زیرا این امر باعث پوسیدگی دودکش می شود.

تحریریه اخبار معماری آریانا