Foster + Partners بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا را تکمیل کرد

این آسمان خراش 50 متر بلندتر از دومین ساختمان مرتفع اتحادیه اروپا است. برج Commerzbank در فرانکفورت، آلمان، همچنین توسط Foster + Partners و در سال 1997 تکمیل شد.

دفاتر توسط دو بانک آسانسورهای دوطبقه خدمات رسانی می شوند که هر اتومبیل در یک زمان دو طبقه را ارائه می دهد. این برج دارای صفحات کف با دهانه بزرگ با ارتفاع واضح 3 متر برای دفاتر پلان باز است.

ساخت برج که فقط 40 سانتی متر از شارد لندن توسط رنزو پیانو بلندتر است، در دسامبر 2016 آغاز شد. این توسعه همچنین دارای دو ساختمان مجاور 21 و 19 طبقه است که توسط معماران محلی Hermanowicz Rewski طراحی شده اند.

ما بسیار مفتخریم که بخشی از این توسعه هستیم. مشتری ما HB Reavis قهرمان فوق‌العاده پروژه در تمام طول مدت بوده است و همکاران محلی ما در Epstein و Buro Happold به طور خستگی‌ناپذیری در کنار ما کار کرده‌اند. ما بر این باوریم که این برج پر از فعالیت و دارای فضاهای عمومی خارق‌العاده در پشت بام، کمکی قوی و مثبت به این شهر شگفت‌انگیز خواهد کرد. ما امیدواریم که آن را به مرکزی برای تجارت محلی و بین المللی و نمادی برای لهستان معاصر تبدیل شود.

وی گفت: علاوه بر فضاهای اداری منعطف، این ساختمان با ارائه یک قلمرو عمومی پویا به شهر بازمی گردد. ارتباط مستقیم زیرزمینی این برج با ایستگاه مرکزی مجاور ورشو، جان تازه‌ای به محله شهری اطراف می‌بخشد.

گرانت بروکر، رئیس استودیو Foster + Partners



منبع

این ساختمان تا حدودی به دلیل نمای سه جداره آن، گواهینامه طلایی برجسته و خوب BREEAM را دریافت کرده است.

برج وارسو اکنون ششمین ساختمان مرتفع در اروپا است. پنج نفر دیگر همگی در روسیه هستند، از جمله دارنده عنوان فعلی، مرکز 462 متری لاختا در سن پترزبورگ.

دیدگاه معمار

در قلب این پروژه میدانی قرار دارد که با یک صفحه لعاب محصور شده است، پر از درختان و نیمکت‌ها است و معماران آن را به عنوان یک «اتاق شهری» توصیف کرده‌اند. لابی برج دارای یک اثر هنری سرامیکی به ارتفاع 10 متر است که توسط هنرمند محلی کریستینا کازوبا-واکلاوک ساخته شده است.

طرح اداری 70000 متر مربعی با حمایت توسعه دهنده بین المللی HB Reavis، در مرکز پایتخت لهستان در گوشه خیابان Jana Pawla II و Chmielna قرار دارد.

بلوک جدید Foster + Partners حتی بدون گلدسته 60 متری آن، دومین ساختمان بلند در لهستان خواهد بود، پس از کاخ فرهنگ و علم ورشو با ارتفاع 237 متر که در سال 1955 ساخته شد.

Jedrzej Kolesinski، شریک Foster + Partners، برج Varso را به عنوان “افزودنی جاودانه به خط افق و مقصدی پر جنب و جوش در قلب ورشو” توصیف کرد.

فضای عمومی در بالای برج ادامه دارد که مستقیماً از زمین از طریق دو آسانسور پانوراما با سکوی دید در سطح 53 قابل دسترسی است. این بالاترین طبقه مسکونی در لهستان است که مناظر بی وقفه شهر را دارد.

سطح 49 که به زودی تکمیل خواهد شد، یک بار تراس کاملاً منظر با 16 درخت را در خود جای خواهد داد که همچنین رکورد مرتفع ترین باغ ورشو را می شکند.

تحریریه اخبار معماری آریانا