آلفورد می‌گوید تغییر آموزش در ARB این حرفه را در دسترس‌تر نخواهد کرد


آلفورد به آخرین مرحله درایو ARB برای حذف قسمت‌های 1 تا 3 موجود و تغییر به یک سیستم دو مرحله‌ای «مبتنی بر نتایج» انعطاف‌پذیرتر پاسخ می‌داد.

بر اساس اسناد منتشر شده به عنوان بخشی از مشاوره نهایی در مورد انقلاب پیشنهادی آموزش، معماران مشتاق باید شایستگی های خود را با رسیدن به 49 «نتیجه» مختلف در طی دو مرحله جدید صلاحیت پس از مدرک نشان دهند: مرحله یادگیری یا نتایج تحصیلی. و مرحله آموزش یا تمرین.

مدرک لیسانس معماری (قسمت 1) با اعتبار ARB دیگر برای واجد شرایط بودن به عنوان یک معمار مورد نیاز نخواهد بود.

اما RIBA گفت که قبلاً ‘c’ را افزایش داده استنگرانی با ARB در مورد اصلاحات. در بیانیه ای که توسط این موسسه منتشر شد، آلفورد گفت: “ما باید از این فرصت یک بار در نسل استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تغییرات در سیستم آموزش معماری مشهور جهان ما به نفع همه است.”

‘[This] مدل اعتباربخشی ARB اجازه نمی دهد … حرفه ای در دسترس تر و بازتر و نماینده تر. همچنین سرعت کار را افزایش نمی دهد.

دانش‌آموزان باید هم مهارت‌های اصلی را کسب کنند و هم تخیل برای تطبیق آن‌ها برای کمک به حرفه در پاسخگویی و تعریف آینده‌ای نامطمئن داشته باشند – معماران فردا با چالش‌های متفاوتی نسبت به برنامه درسی امروز مواجه خواهند شد.

آلفورد همچنین گفت که این بودضروری است که مدل‌های جدید آموزش یک حرفه واقعاً فراگیر را تسهیل می‌کند و افزود: «ما باید موانع را از بین ببریم و معتقد نیستیم که این به اندازه کافی پیش می‌رود.»

مشاوره سه ماهه ARB که این هفته راه اندازی شد، از معماران، مربیان و دانشجویان دعوت می کند تا نظرات خود را در مورد پیشنهادات خود به اشتراک بگذارند.

با توجه به بازخورد و اصلاحات نهایی، تنظیم‌کننده می‌خواهد اولین دانش‌آموزان این مسیر نتایج جدید را در سپتامبر 2025 شروع کنند.

گروه نهایی دانش‌آموزان بخش 2 “قدیمی” دوره‌های خود را در سال 2026 آغاز می‌کنند. هیچ دانش‌آموز جدیدی نمی‌تواند دوره بخش 2 را پس از سپتامبر 2027 شروع کند و بخش 1 دیگر برای احراز صلاحیت تجویز نمی‌شود.

دیروز، ثبت و مدیر اجرایی ARB، هیو سیمپسون، گفت که پیشنهادات آن نشان دهنده «نقطه عطفی برای آینده این حرفه» و اولین بررسی در مقیاس بزرگ آموزش معماری در پنج دهه گذشته است.

ARB گفت که چارچوب پیشنهادی آن با دوره های کارآموزی و سایر مسیرهای جدید آینده سازگار است و “موانع آموزش و آموزش چندحرفه ای را از بین می برد”.

علاوه بر تعریف مجدد دسترسی به این حرفه برای معماران بالقوه، پیشنهادات ARB همچنین شامل ارائه استانداردهای واضح تر و قوی تر برای دانشکده های معماری و سایر ارائه دهندگان یادگیری است.

بیانیه کامل سایمون آلفورد، رئیس RIBA

ما از این مشاوره استقبال می کنیم و پاسخی سنجیده ارائه خواهیم داد که نگرانی هایی را که با ARB مطرح کرده ایم تقویت خواهد کرد. ما همچنین از اعضای فردی خود می خواهیم که پاسخ دهند – ما باید از این فرصت یک بار در نسل استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تغییرات در سیستم آموزش معماری مشهور جهان ما به نفع همه است.

در طول دهه گذشته، RIBA به طور فعال از ابتکاراتی حمایت می کند که مدل های جدیدی را برای آموزش معماری تشویق می کند. در بررسی آموزشی ما در سال 2015، راه پیش رو 2021، و کتاب سفید آموزش RIBA 2023. ضروری است که مدل‌های جدید آموزش یک حرفه واقعاً فراگیر را تسهیل کند – wما باید موانع را از بین ببریم و ما معتقد نیستیم که این به اندازه کافی دور است.

دیدگاه ما چند هفته پیش تأیید شد، زمانی که RIBA میزبان یک روز خارج از خانه در مورد آموزش و تمرین بود که در آن از دانش‌آموزان، مربیان، تمرین‌کنندگان و ARB شنیدیم. ما از چالش های مالی برای تأمین بودجه آموزش، بدهی های انباشته دانش آموزان و همچنین راه های جدید ورود به این حرفه شنیدیم. ما چیزهای زیادی آموختیم که بیشتر تفکر RIBA را در مورد ارائه و اعتبار آموزش معماری تقویت می کند.

من شخصاً از طرفداران مدرک معماری هستم – به عنوان یک مدرک عمومی خوب و سکوی پرشی برای مشاغل مختلف. با نگاهی به آینده، در حالی که موفقیت رشته کلاسیک و مسیر دیپلم را تشخیص می‌دهم، می‌خواهم ساختاری ببینم که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد ظرف پنج سال واجد شرایط شوند – به آنها اجازه می‌دهد از ترکیبی از دوره‌های کارآموزی، مدرک، کارشناسی ارشد، و کسب درآمد و… انتخاب کنند. دوره های آموزشی را بیاموزید (این دوره توسط مدارس و شیوه های آموزشی ارائه می شود).

در حال حاضر تغییر چندانی نمی بینم. مدل اعتباربخشی ARB اجازه نمی دهد دوره های جدیدی که ما از آن حمایت می کنیم، حرفه ای در دسترس، باز و نماینده ایجاد کنند. همچنین سرعت کار را افزایش نمی دهد. ما نیاز به حمایت از دوره‌هایی داریم که نیاز به مهارت‌ها و شایستگی‌های اصلی را تشخیص داده و تقویت می‌کنند، اما همچنین نیاز ضروری برای تجهیز نسل بعدی برای ایجاد مدل‌های تمرینی همیشه در حال تکامل و مناسب را تقویت می‌کنند. دانش‌آموزان باید هم مهارت‌های اصلی را کسب کنند و هم تخیل برای تطبیق آنها برای کمک به حرفه در پاسخگویی و تعریف آینده‌ای نامطمئن داشته باشند – معماران فردا با چالش‌های متفاوتی نسبت به برنامه درسی امروز مواجه خواهند شد.

همانطور که در کتاب سفید آموزش ما بیان شد، RIBA قبلاً بازنگری قابل توجهی از برنامه درسی انجام داده است. مضامین و ارزش‌های ما برای آموزش معماری، که در راه پیش رو مشخص شده است، برای ارائه چارچوبی مفید برای دانشکده‌های معماری برای رفع کاستی‌ها ایجاد شده است. ما توصیه می‌کنیم که ARB این مضامین و ارزش‌های فراگیر را برای آموزش معماری بپذیرد و تقسیم مناسبی از صلاحیت‌ها و مجموعه مهارت‌های اصلی را در هر کدام ارائه دهد. این دو سیستم را که باید یک هدف مشترک باشد، هماهنگ می کند.





منبع