تفرجگاه بودوا-بیچی، مونته نگرو

بودوا مشرف به دریای آدریاتیک، یک سکونتگاه ساحلی با حدود 20000 نفر جمعیت است که دارای یک شهر قرون وسطایی محصور شده و سواحل شنی است. این شهر در دهه های اخیر شاهد رشد سریع شهری بوده است و یکی از مقاصد اصلی گردشگری مونته نگرو است.

موارد ارسالی باید شامل یک کتابچه با فرمت A3 باشد که شامل توضیحات مکتوب پروژه به همراه چهار پانل در اندازه A0 با نقشه ها و نمودارها باشد. ممکن است یک انیمیشن سه بعدی 60 ثانیه ای نیز ارسال شود.

داوران شامل معمار ارشد ایالتی ولادان استیوویچ خواهند بود. رئیس شهرداری بودوا، میلو بوژوویچ؛ و نقاش ساوو پاولوویچ. زبان های مسابقه مونته نگرو و انگلیسی است.

جزئیات مسابقه

اهداف کلیدی شامل تشویق یک تغییر «رادیکال» در شیوه استفاده مردم از تفرجگاه است. ارائه فضاهای عمومی جدید برای ارتباطات، تفریح ​​و رویدادهای فضای باز؛ و افزایش ظرفیت بازدید کننده از اسکله.

آخرین مسابقه با هدف ایجاد یک “فضای پایدار از نظر زیست محیطی” جدید است که به تقویت توسعه فرهنگی و گردشگری بودوا کمک می کند و در عین حال به میراث منحصر به فرد منطقه نیز احترام می گذارد.

پیشنهادات باید دارای طرح مفهومی شهری و طراحی معماری برای عناصر آب، سبز و ساحل تفرجگاه باشد. این مفاهیم باید «هویت جدیدی برای شهر بودوا» ایجاد کند و «آگاهی جمعی» از مسائل زیست محیطی را در میان شهروندان محلی تشویق کند.

مسابقه تفرجگاه Budva-Bečići تنها یک ماه پس از آن برگزار می‌شود که شهرداری کوتور یک مسابقه بین‌المللی تک مرحله‌ای را برای یک استادیوم جدید فوتبال راه‌اندازی کرد.

با توجه به خلاصه: “برای مسابقه توسعه یک طرح مفهومی شهری و معماری برای تفرجگاه در بخش “Budva Bay” تفرجگاه Budva-Bečići، فاز I، از شرکت کنندگان خواسته می شود تا یک نقشه سایت برای این تفرجگاه طراحی کنند. توسعه یک هویت جدید برای شهر بودوا.

تغییر اساسی در نحوه استفاده از نوار ساحلی زمین با تاکید بر معرفی مناطق عمومی برای ارتباطات، تفریح ​​و رویدادهای فضای باز ضروری است.

عنوان پروژه تفرجگاه بودوا-بیچی
مشتری شهرداری بودوا
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 7 مارس
محدودیت های افراد مقیم یا مقیم قلمرو مونته نگرو و همچنین افراد مقیم در قلمرو کشور دیگری می توانند در مسابقه شرکت کنند که حداقل یکی از نویسندگان پروپوزال (فرد یا رهبر تیم نویسنده) یک فرد مسئول در این مسابقه باشد. حرفه معماری
اطلاعات بیشتر http://budva.me/promenade



منبع

برنده کلی – که در ماه آوریل اعلام می شود – یک جایزه 120000 یورویی دریافت خواهد کرد. جایزه دوم 60000 یورو، جایزه سوم 30000 یورو و دو خرید به ارزش هر کدام 6500 یورو نیز تعلق می گیرد.

الهام گرفتن از میراث فرهنگی گسترده شهر قدیمی بودوا و تاریخ 2500 ساله و توسعه شهری آینده آن بسیار مهم است. توجه ویژه باید به پراکندگی امکانات تحت پوشش پیشنهادی برای رقابت، با تاکید بر جریان خطی حرکت کاربر و تقاطع با جهت های جانبی از مناطق داخلی و مناطق تماس شود.

برای همه آزاد است – رقابت آزادانه به دنبال پیشنهادهایی برای بازنگری در بخش اصلی «خلیج بودوا» تفرجگاه است که به عنوان قلب فرهنگی، سرگرمی و مدنی شهرک ساحلی و یک مقصد توریستی محبوب شناخته شده است.