رئیس RIBA به ملکه الیزابت دوم ادای احترام کرد

هر سال ملکه شخصاً مدال طلای سلطنتی مؤسسه را برای معماری تأیید کرد، از لوکوربوزیه در سال 1953 تا آخرین دریافت کننده، معمار هندی و شهرساز BV Doshi در سال 2022.

معماری در طول هفت دهه سلطنت ملکه دستخوش تحولات عظیمی شده است. در زمان تاجگذاری او، پس از ویرانی های جنگ جهانی دوم، معماری تماماً در مورد مدرنیسم تحت حمایت دولت رفاه بود، زیرا ما وارد دنیای جدید شجاعی شدیم. امروز، ما طراحی نوآورانه و کم کربن را در اولویت قرار می دهیم که می تواند با چالش های آینده نامشخص مقابله کند.

جانشین ملکه الیزابت دوم پسرش شاهزاده ولز می شود که به عنوان پادشاه چارلز سوم شناخته می شود.

ادای احترام کامل توسط سیمون آلفورد، رئیس RIBA

من صمیمانه از اعلیحضرت به خاطر حمایت و حمایت بی دریغش از مؤسسه ما در طول سلطنت 70 ساله اش تشکر می کنم، نقشی که او از پدرش به ارث برده است و هر پادشاهی از زمان ملکه ویکتوریا، نقشی را ایفا کرده است.

آلفورد «فهرست چشمگیر ساختمان‌ها» را که توسط ملکه در هفت دهه سلطنتش باز شد، و اینکه «سنگ‌های بنیاد و پلاک‌هایی وجود دارد که حضور او را تقریباً در همه قاره‌ها ثبت می‌کنند» برجسته کرد.

از طرف RIBA، درگذشت ملکه الیزابت دوم را به خانواده سلطنتی تسلیت می‌گویم.

در طول این سال‌های پرتلاطم، تأثیر مستمر اعلیحضرت و حضور مطمئن آرام، ثابت حیاتی برای حرفه ما در سرتاسر کشورهای مشترک المنافع و فراتر از آن بوده است.

هر سال اعلیحضرت شخصاً مدال طلای سلطنتی معماری را تأیید می‌کنند و دستاوردهای بسیاری از بزرگ‌ترین استعدادهای معماری جهان از لوکوربوزیه (1953) و چارلز و ری ایمز (1979) تا نورمن فاستر (1983)، فرانک گری را جشن می‌گیرند. (2000)، رم کولهاس (2004)، دام زاها حدید (2016) و اخیراً بالکریشنا ویتالداس دوشی (2022). با انجام این کار، اعلیحضرت حمایت خود را از پیشرفت معماری نشان داد.

افکار ما با خانواده سلطنتی، ملت و کشورهای مشترک المنافع است، زیرا به طور جمعی در سوگ مرگ اعلیحضرت عزاداری می کنیم و زندگی فوق العاده او را جشن می گیریم.

دیوید پیج از معماران پیج پارک با ملکه در افتتاحیه فانوس دریایی 1999

دیوید پیج از معماران پیج پارک با ملکه در افتتاحیه فانوس دریایی 1999



منبع

در 70 سال زندگی، او شخصاً فهرست چشمگیر ساختمان ها را با سنگ های بنیاد و پلاک هایی که حضور او را تقریباً در همه قاره ها ثبت کرده بود، باز کرد (و بازگشایی کرد). او در سال 1972 روبان های کتابخانه بریتانیا، پارلمان اسکاتلند، Senedd Cymru و خانه اپرای سیدنی، و همچنین گالری هاینز خودمان – خانه سابق مجموعه نقاشی های ما – را برید. در ربع قرن آینده، این گالری میزبان تقریباً خواهد بود. 130 نمایشگاهی که الهام بخش نسل بعدی معماران بزرگ بود و کارهای پیشرو در حفاظت از معماری را به نمایش گذاشت.

آلفورد ملکه را به عنوان دارای “نفوذ ثابت و حضور مطمئن آرام” و یک “ثابت حیاتی” در طول 70 سال سلطنت خود توصیف کرد، که در طی آن معماری و این حرفه دچار “تکامل عظیم” شده بود.