رشته مهندسی معماری معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان فرادرس مجله‌ | arianarchitects

انجام تعمیرات کوچک در مجله خبری معماری آریانا برای بسیاری از ما امری سخت و پیچیده است اما اگر بدانیم از کدام ابزار برای انجام چه کاری استفاده … با رونق یافتن استفاده از وسایل چوبی تزئینی، ساخت انواع جاشمعی بین علاقه‌مندان این حوزه بیشتر از پیش شده است. با شروع فصل گرما، نصب و راه اندازی کولر امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اما نصب کولر نیز مانند دیگر کارهای فنی، نیازمند اطلاعات، …

  • معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت.
  • همچنین به عنوان یک علم، نیاز‌های عملکردی ما را نیز در بر می‌گیرد و فضای زندگی و محیطی مناسب و راحت را برای ما فراهم می‌کند.
  • ملحقات تیره، از این رو چشمان شما به سمت رنگ تیره‌تر کشیده می‌شوند و شما در روشی قادر خواهید بود ملحقات و اثاثیه‌ها را نظم دهید تا هادی دید و کیفیت بصری روان باشند.
  • با توجه به سودآور بودن این عرصه و نیز وضعیت رو به رشد انواع ساخت و سازهای مسکونی، تجاری، فرهنگی و … در داخل و خارج از کشوربه نظر می رسد بازارکار نسبتا مناسبی پیش روی مهندسان معماری باشد.

در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند. نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد. معمار بودن می‌تواند بسیار چالش برانگیز و رقابتی باشد. دانشگاه هر آنچه را که باید بدانید به شما آموزش نمی‌دهد، اما استعدادهای خلاقانه شما را شکوفا می‌کند و ذهن شما را به روی ایده‌های جدید باز می‌کند. با شروع کار در این زمینه، با تجارت و جنبه‌های فنی معماری آشنا خواهید شد.

طبیعت در معماری[ویرایش]

در طراحی، این کیفیت‌های معنی دار شکل و رنگ می‌بایست با یکدیگر مطابقت داده شوند. رنگ‌های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تأثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند.

گرایش و تعداد واحدهای درسی رشته معماری

بعد از دوران اوج محبوبیت باروک در فرانسه سبک رکوکو رواج یافت. همین علت باعث شده اکثرا سبک روکوکو را جایگیزین باروک بدانند ولی برخلاف باروک که مدت زمانی طولانی محبوبیت داشت این سبک عمر کوتاهی داشت. متریال های مجلل مانند پارچه های ظریف ازجنس ساتن، براش، مخمل، ابریشم، شیشه و کریستال، چوب خالص، طلاکاری های مصنوعی و طبیعی. رنگ های آرام، معتدل و ملایم با ترکیبی از طیف طلایی؛ بنفش روشن، زرد، صورتی روشن، آبی روشن، صدفی، کرم، گلبهی و سبز. استفاده از آینه های بزرگ، دستگیره‌های چوبی، لوسترهای بلوری. به کار بردن رنگ‌های درخشان و تند و گرم سبز طلایی، قرمز.

طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند. کان علاقه مند به فرمها و هستی اشیاء و جوهره آنها و عناصر و بیانگری آنها است، او می گوید من همواره به طبیعت پدیده ها و به ظهور و تبدیل آنها به نهایتشان فکر می کنم. هر ساختمانی در واقع پاسخی است به آنچه برایش اندیشیده شده و فضای آن مشخص کننده جایگاه انسان هاست.

http://barbarinemoone.ir