رهبران محیط های ساخته شده از سوناک می خواهند که به هرج و مرج پایان دهد


پس از هفته‌ها هرج و مرج سیاسی که با استعفای لیز تراس در هفته گذشته به اوج خود رسید، دیروز (24 اکتبر) اعلام شد که سوناک، 42 ساله، سومین نخست‌وزیر بریتانیا در سال جاری خواهد بود و انتظار می‌رود اواخر امروز رسماً منصوب شود.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA، گفت که معماران آماده همکاری با دولت هستند و از صدراعظم سابق خواستند مسکن مناسب، یک «سیستم برنامه‌ریزی با منابع و کارآمد»، یک استراتژی مقاوم‌سازی ملی و یک رژیم موثر ایمنی ساختمان فراهم کند.

او گفت: «در این دوران پرتلاطم، مردم و مشاغل در سراسر کشور به اطمینان و ثبات نیاز دارند – ریشی سوناک باید این را فراهم کند. با افزایش شدید تورم، افزایش قیمت انرژی، و بدتر شدن بحران مسکن و آب و هوا، دستیابی به این موفقیت چندان مهم نخواهد بود.

دولت باید بپذیرد که ساختمان‌ها علاوه بر اینکه ساخت‌وساز عامل اصلی رشد هستند، دارایی‌های بلندمدت هستند که برای کیفیت زندگی و رفاه ما حیاتی هستند.

ویکتوریا هیلز، مدیر اجرایی موسسه رویال برنامه‌ریزی شهر (RTPI)، گفت که اعضای او نگران این هستند که «تداوم عدم اطمینان، برنامه‌ها و پروژه‌های مورد نیاز جوامعشان را به تأخیر می‌اندازد».

او گفت: «ریشی سوناک متعهد شده است که اقتصاد ما را اصلاح کند و به وعده‌های داده شده در مانیفست ۲۰۱۹ حزب محافظه‌کار عمل کند.» اما او برای دستیابی به این اهداف به یک سیستم برنامه ریزی موثر و قوی نیاز دارد.

“امروز نامه نوشتم [him] او را ترغیب می‌کند تا در مورد اصلاحات برنامه‌ریزی، بودجه کافی برای برنامه‌ریزی اطمینان حاصل کند و به جوامع محلی در مورد آنچه در منطقه آنها اتفاق می‌افتد نظر بدهد.

شورای ساختمان سبز بریتانیا، که بیش از 700 سازمان در ساخت و ساز و دارایی را نمایندگی می کند، همچنین خواستار قطعیت سیاست و یک بازنگری اساسی در برنامه ریزی، در کنار جاه طلبی بسیار بیشتر از نظر ارائه صفر خالص شد.

سایمون مک ویرتر، مدیر ارتباطات، سیاست‌گذاری و مکان‌های آن، گفت: «این فرصتی است برای شروعی تازه در رأس دولت و اعمال سیاست‌های راهبردی بلندمدت که می‌تواند ثروت بریتانیا را در زمینه امنیت انرژی و انرژی تغییر دهد. هزینه های زندگی، تهدیدات آب و هوا و طبیعت را به طور مستقیم برطرف کرده و بهبود اقتصادی ما را افزایش می دهد.

ریشی سوناک در آخرین مبارزات انتخاباتی خود برای تصدی پست نخست وزیری به درستی قول داد که یک تلاش ملی را برای کاهش اتلاف انرژی و عایق بندی میلیون ها خانه رهبری کند. این به علامت زدن هر کادر کمک می کند. صنعت ما آماده حمایت از او برای ارائه آن است.

سبز کردن خانه‌ها، دفاتر، ساختمان‌های عمومی و زیرساخت‌ها یک فرصت رشد عظیم برای PLC بریتانیا است و نخست‌وزیر جدید نمی‌تواند از دست بدهد.

در همین حال، یکی از بنیانگذاران جبهه معماران آینده، چارلی ادموندز، گفت که چهره جدید در خیابان داونینگ 10 تغییر چندانی نخواهد داشت.

ادموندز گفت: «چرخ و فلک نخست‌وزیر محافظه‌کار و همچنین عدم جاه‌طلبی اپوزیسیون، به ما یادآوری می‌کند که کار اساسی و ضروری برای رسیدگی به بحران‌های اجتماعی و زیست‌محیطی بعید است توسط دولت مرکزی اجرا شود».

به همین دلیل است که ما به حمایت از جنبش مردمی و سازماندهی کارگری به عنوان مؤثرترین مسیرها به سوی آینده ای احیاکننده و عادلانه ادامه خواهیم داد.

انتصاب Sunak در حالی است که داده‌های جدید ردیاب صنعتی گلنیگان نشان می‌دهد که تعداد پروژه‌های شروع شده در سایت در سه ماه گذشته در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2022، 9 درصد کاهش یافته است.

ارقام تیره و تار همچنین نشان داد که کار ساخت و ساز جدید در پروژه های مسکونی در مدت مشابه یک سوم کاهش یافته است و تقریباً 24 درصد نسبت به این زمان در سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر اقتصاد گلنیگان، آلن ویلن، گفت: «این بخش در 12 ماه گذشته با تلاطم های قابل توجهی روبرو بوده است.

«نخست وزیر جدید، تغییر گارد وزیر و بازارهای نوسان شدید هیچ کاری برای برانگیختن اعتماد مصرف کنندگان و سرمایه گذاران انجام نداده است.

در زمان انتشار [of this data]، ما خود را در یک وضعیت نوسان می یابیم، با یک نخست وزیر جدید دیگر. با این حال، افزایش دوباره پوند و وعده ثبات اقتصادی از صورت‌های مالی پاییز باید تا حدودی به آرامش آب‌های متلاطم کمک کند.

نظرات بیشتر

Joe Giddings، Architects Climate Action Network (ACAN)

ریشی سوناک باید کابینه را از وجود خرابکاران اقلیم راست افراطی پاک کند که اخیراً به مناصب قدرت رسیده اند، بنابراین تا زمانی که شکل دولت جدید را نشناسیم، خیلی زود است که بگوییم آیا می توانیم حتی کوچکترین نفس راحتی بکشیم یا خیر. اما چیزی که می دانیم این است که همان طرف کنترل دارد که:
-نتوانیم به طور کامل منبع انرژی خود را کربن زدایی کنیم
-در حالی که صورتحساب ها سر به فلک می کشد، نتوانستیم خانه هایمان را عایق بندی کنیم
– علیرغم اجماع گسترده صنعت، در مورد انتشار گازهای گلخانه ای عمل نکرد
-در حمل و نقل عمومی کم کربن سرمایه گذاری نکرد
– نتوانستیم از تخریب مداوم محیط طبیعی خود جلوگیری کنیم.
با توجه به سابقه آنها، چرا ما امیدواریم که محافظه کاران سوناک متفاوت باشند؟ ما به یک تغییر اساسی در رویکرد نیاز داریم، نه فقط یک رهبر جدید همان حزب محافظه کار قدیمی.

روز چهارشنبه 23 نوامبر AJ Retrofit Liveیک رویداد کاملاً جدید با محوریت جوایز و کمپین تحریریه The Architects’ Journal’s Retrofit، RetroFirst، در شهر لندن برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.



منبع