سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی | arianarchitects

اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود. دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند. علاوه بر مقاوم سازی ساختمان های موجود از میلگرد های FRP برای ساختن ساختمان های جدید هم می توان استفاده کرد. این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند. قابلیت رسانایی الکتریکی در مصالح فلزی مسئله خطرناکی بوده و می تواند باعث آسیب شود. در مقابل مصالح فلزی، مواد کامپوزیت FRP از لحاظ الکتریکی غیرهادی هستند که این امر آن ها را بهگزینه مناسبی برای سازه های در معرض میدان الکتریکی می سازد.

http://barbarinemoone.irاین پی‌ ها مستعد نشست‌ های نامتقارن هستند که در صورت عدم برنامه ‌ریزی برای جلوگیری از نشست، احتمال نشست شدید وجود دارد. در این‌ صورت می توان با تدابیر گفته شده و استفاده از ابزارهای سنگین مانند جک ‌های هیدرولیکی بزرگ از نشست بیشتر جلوگیری کرد. انواع نشست خاک ممکن است به دلایل مختلف مانند کاهش تخلخل خاک زیرین ساختمان یا فاصله بیش از حد بین ذرات خاک، بارهای زیاد وارد شده و تغییر میزان رطوبت در خاک رخ دهد. خانه، اهمیت زیادی دارد زیرا اولین مکان از خانه است که مورد توجه قرار میگیرد.

  • سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی تأسیس گردیده است.
  • فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود.
  • مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند.
  • پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند، تخریب می شوند.
  • روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن رو به رشد است؟ عصر ساختمان- تاکنون بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و سرعت اجرای این پروژه‌ها در بسیاری از شهرها روند رو به رشدی داشته …
  • این چنین نیست که فکر کنید تمام ستون ها و دیوار ها در این نوع ساختمان باید بتنی باشند؛ بلکه دیوارها می توانند از مصالح دیگر مثل آجر، چوب و یا هر مصالح دیگری به کار برده شوند.
کارگران، بسته به انواع مختلف پی ها، از مقادیر مختلفی از مصالح ساختمانی استفاده می کنند؛ به عنوان مثال در کار با تیرآهن، از فوندانسیون شمعی استفاده می کنند. این نوع ساختمان ها شامل اماکنی می باشند که توسط دولت، سازمان های نیمه دولتی و یا اتحادیه های ثبت شده برای اهداف خاص ساخته می شوند. این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند. علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است.

در تحقیقات ژئوتکنیک، نیز عمق خاک و تقویت زمین برای حصول اطمینان از بنیاد ساختمان تعیین میگردد. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان؛ از مجوز ساخت گرفته تا طراحی داخلی!

پیدا کردن یک پیمانمجله خبری معماری آریانا ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. اما اگر بتوانید یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید، در حقیقت در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. همیشه از روش کار پیمانکار خود سوال بپرسید و قابل اعتماد بودن او را بررسی کنید. همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی او، سوابق کاریش را نیز مرور کنید.

کاهش ۳۰ درصدی هزینه ساخت در مسکن یک طبقه