سوالات بررسی مورل رژیم تست ایمنی محصول جدید

به گفته بازبینان، نهادها – که 53 مورد از آنها وجود دارد، از جمله BRE و هیئت توافق بریتانیا – باید وظیفه قانونی بر عهده آنها گذاشته شود تا از این که هنگام انجام بررسی های انطباق خود در راستای منافع عمومی عمل می کنند، آگاه باشند.

جودیت هکیت در مقدمه ای برای بررسی مورل و دی می گوید: «ما باید از حالتی حرکت کنیم که در آن: تا دو سوم محصولات غیرقانونی هستند، در مورد هدف آزمایش وضوح کافی وجود ندارد، تناسب با هدف استانداردهای فعلی زیر سوال رفته و هیچ اجرایی برای اجرای فرآیندی که کیفیت و اطمینان را ارائه می دهد وجود ندارد.

مورل و دی همچنین توصیه می‌کنند که دولت از آنها بخواهد در صورت ارائه مشاوره یا هر گونه خدمات دیگری به مشتریانی که از خدمات ارزیابی انطباق آنها نیز استفاده می‌کنند، به خدمات اعتباربخشی بریتانیا – نهادی که کار آنها را تأیید می‌کند – اعلام کنند. در چنین مواردی، آنها باید نشان دهند که چگونه تضاد منافع را مدیریت می کنند.

اما می افزاید که مشخص نیست با توجه به تقسیم مسئولیت ها بین دو تنظیم کننده جدید، چگونه “تداوم نظارتی در محصولات بعدی از تولید تا نصب و استفاده در محل ایجاد خواهد شد”.

در جای دیگر، کارشناسان از سازمان‌های ارزیابی انطباق (CAB) که محصولات را تأیید می‌کنند، انتقاد می‌کنند و می‌گویند که درک درستی از اشتباه در رابطه با کار آنها و گرنفل وجود ندارد.

این بررسی پس از آن صورت می‌گیرد که تحقیقات برج گرنفل شنیده است که آزمایش‌هایی که توسط سازمان‌های صدور گواهینامه انجام می‌شود، «دستکاری» شده‌اند، که نهادهای صدور گواهی، آزمایش‌ها را برای تولیدکنندگان به‌عنوان منبع اصلی درآمد می‌دانند، و گواهی‌های ایمنی گمراه‌کننده و نادرست برای محصولات قابل احتراق صادر شده است.

آخرین بررسی می گوید که اجرای قوانین محصولات ساختمانی تاریخی “تقریباً کاملاً وجود ندارد، به طوری که بازیگران بد احساس می کنند می توانند مقررات را بدون پیامد دور بزنند”.

با این حال، این بررسی سوالاتی را در مورد اینکه اجرای نهادهای جدید چقدر موثر خواهد بود، ایجاد می کند.

از نویسندگان این بررسی که در آوریل 2021 انجام شد، – مشاور سابق ساخت و ساز وایت هال، پل مورل و کارشناس حقوقی آنلیز دی – خواسته شد تا نقاط ضعف را در آزمایش محصول ساختمانی شناسایی کرده و توصیه هایی برای بهبود ارائه کنند.

با توجه به عنوان خواهر AJ اخبار ساخت و سازگزارش بمب‌گذاری که به سفارش دولت صادر شده است همچنین می‌گوید که سازمان‌های صدور گواهینامه محصول در بازجویی از عملیات خود پس از فاجعه برج گرنفل در سال 2017 شکست خورده‌اند.

این قانون از دولت و صنعت می‌خواهد که در مورد نحوه اجرای قانون ایمنی ساختمان «فکر بیشتری» کنند، «اگر قرار است این مقررات جدید همچنان از فقدان اجرایی که تا به امروز وجود داشته است رنج نبرند».

از زمان فاجعه گرنفل، دو تنظیم کننده جدید تحت قانون ایمنی ساختمان 2022 تشکیل شده است – یک تنظیم کننده ملی برای محصولات ساختمانی که بخشی از دفتر استانداردهای محصولات و ایمنی است، و یک تنظیم کننده ایمنی ساختمان، که بخشی از اجرایی بهداشت و ایمنی است. .

بررسی مورل و دی همچنین می‌گوید که دخالت افسران استانداردهای تجاری بیش از حد در ارزیابی محصولات ساختمانی سؤالاتی را در مورد اثربخشی رژیم جدید ایجاد می‌کند.

برای اظهار نظر با اداره ارتقاء سطح، مسکن و جوامع تماس گرفته شده است.



منبع

این نشان می‌دهد که تحت قوانین محصولات ساختمانی 2013 از زمان معرفی آنها برای اجرای «استانداردهای تعیین‌شده» برخی محصولات – معادل حدود یک سوم محصولات موجود در بازار، یک مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

در این گزارش آمده است: «با استثنائات محدود، CAB ها هیچ احساس آشکاری از نیاز به تغییر (یا حتی بررسی انتقادی) در پی آتش سوزی در برج گرنفل نشان نداده اند.

سایر توصیه‌های موجود در بررسی 174 صفحه‌ای شامل تمدید الزام تولیدکنندگان برای امضای اعلامیه‌های عملکرد برای همه محصولات ساختمانی و تهیه یک برنامه اقدام مشترک دولت و صنعت در مورد ایمنی محصول است که هر شش ماه یکبار گزارش می‌شود.

«باید برای همه بدیهی باشد که ما به محصولاتی نیاز داریم که کاری را که از آنها انتظار می رود انجام دهند و صادقانه و شفاف به بازار عرضه شوند، CAB ها باید منابع کافی، مستقل و بی طرف باشند تا اطمینان ایجاد کنند، و کسانی که طراحی و ساخت می کنند. ساختمان ها باید محصولات مناسب را انتخاب کنند. اما به همان اندازه روشن است که شکاف های جدی در سیستم فعلی ما وجود داشته و دارد.

شکاف های جدی در سیستم فعلی ما وجود داشته و دارد

این بازبینی همچنین می‌گوید که CAB‌ها باید ملزم شوند که تولیدکنندگان را به رگولاتورها گزارش دهند، اگر به نظر می‌رسد در حال «خرید کردن» برای مجوز تست هستند یا اگر نتایج ارزیابی محصولات خود را اشتباه ارائه می‌دهند.

گزارش جدید می‌گوید، بررسی مقررات ساختمانی پس از گرنفل توسط جودیت هکیت، خواستار ایجاد و اجرای اصل «رشته طلایی» در طول عمر پروژه شد، که تنظیم‌کننده‌های دوگانه باید بتوانند مواد را برای آن ردیابی کنند.

تحریریه اخبار معماری آریانا