وزیر حمل و نقل اذعان می کند که تاخیر HS2 باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود


ماه گذشته وزارت حمل و نقل اعلام کرد که قصد دارد تحویل فاز 2b (کرو به منچستر) و پایانه لندن آن در Euston را که توسط گریمشاو و آروپ طراحی شده بود، “تغییر” کند و آنها را به دهه 2040 بازگرداند.

به طور همزمان، پروژه‌های بزرگ جاده‌ای از جمله تقاطع 9 میلیارد پوندی لوورتیمز به عقب رانده شدند. عنوان خواهر گزارش می دهد که دولت این اقدامات را با بیان اینکه این اقدامات صرفه جویی در هزینه ها در مواجهه با فشارهای تورمی شدید است توجیه کرد. مهندس عمران جدید.

رهبران صنعت از این تصمیم عصبانی بودند و آن را “اقتصاد کاذب” نامیدند. حالا منشی حمل و نقل به همین اندازه اعتراف کرده است. هارپر در حالی که در طول یک جلسه شواهد در مورد دلایل تغییر فاز دادن بود، گفت که “به خودی خود، تأخیر در تحویل چیزی باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود”.

هارپر اضافه کرد که تاخیر به این دلیل است که DfT بودجه سالانه ای دارد که باید در آن کار کند. او گفت: «سال گذشته دیدیم که اگر پول قرض کنیم به روشی که به طور منطقی کنترل نشده باشد، چه اتفاقی می‌افتد – واکنش بسیار بدی وجود دارد. ‘ [The] دولت باید در چارچوب بودجه سالانه زندگی کند.

هارپر با فشار بیشتر توسط نماینده باکینگهام، گرگ اسمیت، که فاز 1 HS2 از حوزه انتخابیه او می گذرد، افزود: «ما باید تصمیمات معقولی در مورد نحوه اتخاذ این تصمیمات می گرفتیم. برای من، انتخاب بسیار روشن بود.

هارپر توضیح داد که چگونه بیشتر فاز 1 هنوز به طور کامل بسیج می شود و “مقدار قابل توجهی پول” برای آن هزینه می شود. اما ادامه داد:[On] با تأخیر در جنبه های بعدی پروژه، انجام آن بسیار مقرون به صرفه تر است، زیرا شما پیمانکار در محل ندارید، در حال حاضر در حال ساخت راه آهن نیستید و می توانید زمان ساخت و ساز را به روشی بسیار معقول تر تغییر دهید.

اسمیت در مورد انتخاب به تعویق انداختن یوستون نقل قول کرد NCEپوشش موضوع در پاسخ، هارپر گفت: «چالش‌های بسیار مهمی برای انجام کار طراحی که انجام شد وجود داشته است. این به طور قابل توجهی از بودجه موجود جلوتر بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم که ساخت آن پروژه را متوقف کنم.

از بین بردن کار در آنجا و ترک محل برای چند سال آینده به نحوی که برای افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند معقول باشد، هزینه ای را در بر خواهد داشت.

اسمیت پرسید که آیا DfT امکان جذب سرمایه گذاری بخش عمومی در HS2 را به جای تأخیر در آن بررسی کرده است؟ هارپر گفت که جذب سرمایه‌گذاری خصوصی بیشتر در شبکه ریلی کشور – نه به طور خاص HS2 – چیزی است که او با صدراعظم صحبت کرده است و کار ادامه دارد.

هارپر گفت: «کمی کار در این امر دخیل است. برخی از سؤالات وجود دارد که باید در مورد زمان مناسب برای مشارکت بخش خصوصی به آنها پاسخ دهید. آیا قصد دارید بخش خصوصی را در مرحله ساخت و ساز مشارکت دهید؟

آیا شما به دنبال این هستید که بخش خصوصی را در تحویل راه آهن در زمانی که عملیاتی می شود، مشارکت دهید؟ همچنین باید در مورد اینکه چه زمانی بهترین ارزش را برای مالیات دهندگان خواهید داشت، تصمیمات معقولی بگیرید. یکی از کارهایی که دولت می‌تواند انجام دهد این است که پول ارزان‌تری نسبت به بخش خصوصی قرض کند، اما مهارت‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن را اجرا کنید. آن بحث ها زنده هستند.

HS2 Ltd این هفته تایید کرده است که تونل 7 کیلومتری بین Old Oak Common و Euston متوقف خواهد شد. این امر در درازمدت DfT را با یک معضل مواجه خواهد کرد، زیرا هزینه و پیامدهای لجستیکی راه اندازی مجدد تونل پس از عملیاتی شدن Old Oak Common قابل توجه است.

در جای دیگری از بحث، هارپر گفت که DfT تضمین کرده است که مجموعه ای متعادل از هزینه های حمل و نقل را حفظ می کند، توجه داشته باشید که بیشترین درصد سفرهایی که مردم در سراسر کشور انجام می دهند از طریق جاده، تعداد قابل توجهی از طریق پیاده روی و تعداد نسبتاً کمی است. سفر با حمل و نقل عمومی.

هارپر وقتی به چالش کشیده شد که چگونه این اولویت‌بندی جاده‌ها با جاه‌طلبی‌های خالص دولت مطابقت دارد، دفاعی کرد و گفت: «اول از همه، فکر نمی‌کنم روش ساده و یک جمله‌ای برای توصیف آن وجود داشته باشد، زیرا مردم در سراسر کشور از استفاده زیادی می‌کنند. روش های مختلف حمل و نقل برای جابجایی و در واقع، اولویت بخش – یکی از چیزهایی که من کاملاً در مورد آن گفته ام این است که این وزارت حمل و نقل است، نه وزارت قطار.

“گاهی اوقات – من فکر می کنم این یک نقطه ضعف خاص افراد مستقر در لندن است – ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد قطار می کنیم و دلیل اینکه من به ماشین ها اشاره کردم این بود که این واقعیت را منعکس کنم که در هر بخش دیگر از بریتانیا، اکثریت مردم مثلاً با ماشین سر کار بروید.’

وی افزود: «در بخش‌های وسیعی از کشور، خودروی شخصی روش مناسبی برای حمل و نقل است».

با وجود تأخیرهای فاز 2b و نگرانی های بودجه، HS2 همچنان با کسب مجوز برای پروژه های کلیدی در این خط، به پیشروی خود ادامه می دهد. هفته گذشته معماران Moxon تاییدیه راه‌راه جدید برای خط ریلی HS2 در منطقه Chilterns با زیبایی طبیعی برجسته در جنوب آیلسبری، پل‌راه کوچک دین را به دست آورد.

HS2 تایید کرد که کار طراحی روی پل 315 متری و همچنین یک گذرگاه 450 متری به طول 1.2 کیلومتر به سمت جنوب، پله Wendover Dean، در حال پیشرفت است، علیرغم انتظار برای نتیجه بازنگری در آینده کل طرح. هنوز منتشر نشده است.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا