صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان از مجوز ساخت گرفته تا طراحی داخلی! | arianarchitects

دریک دید کلی، هر سازه ای را می توان ساختمان نامید، منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی مانند آهن، سیمان، گچ، آجر و … می باشد. تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در… نکته مهم در خصوص مقاومت بالای ساختمان باید از مصالحی استفاده نمود که از نظر مقاوم بودن در درجه بالایی قرار داشته باشد. اسکلت اصلی این نوع ساختمان‌ ها از خشت خام و گل می‌ باشد که مقاومت بالایی ندارند و اغلب ساختمان های قدیمی از این مصالح استفاده شده اند. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید.

لمینیت FRP

تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، مولفه های یک سانی مانند فوندانسیون (زیربنا)، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را شامل می شوند. ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند. خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. نشست دیفرانسیلی یا نشست نامتقارن به معنای حرکت غیر یکنواخت خاک ‌های زیرین است که با سرعت ‌های مختلفی این اتفاق در نقاط متفاوت زیر ساختمان می ‌افتد. این نوع نشست ساختمان معمولاً باعث بروز ترک خوردن ستون ‌ها، سقف و حتی دیوارها می ‌شود.

این شرکت به عنوان اولین و تخصصی ترین شرکت سازنده ساختمان با داشتن نیروهای متخصص در زمینه، طراحی و اجرای کامل تاسیسات ساختمان را به طور دقیق و استاندارد به انجام میرساند. انواع سقف شامل سقف تیرچه و بلوک، کامپوزیت، شیروانی و غیره است که انتخاب هر یک بستگی به بودجه، شرایط محیطی و جغرافیایی، وسعت و هدف اجرای پروژه دارد. و اما آخرین و شیرین‌ترین گام از مراحل ساخت ساختمان دکوراسیون داخلی و فضای سبز است. در این پروسه می‌توانید از طراحان داخلی و معماران ساختمان کمک بگیرید.

  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد.
  • هدف از بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای ساختمان ها بهبود عملکرد اجزاء سازه هنگام زلزله احتمالی است.
  • در نتیجه بار اضافی برای پی ایجاد نشده و تا حد زیادی نشست کنترل می ‌شود.
  • یک سازه با سقف و ستون فلزی، این سازه‌ها در برابر زمین لرزه بسیار مقاوم هستند به طوری که حتی در زمین لرزه‌های شدید هم خطر ریزش سقف و سست شدن و بهم ریختن تعادل بنا وجود ندارد.
  • همچنین ما امکانی را برای شما فراهم آورده ایم تا در صورت نیاز بتوانید خبرنامه دریافتی را به سرویس و یا حوزه مورد نظر خود محدود کنید.
یک ساختمان از قسمت مختلفی از جمله زیر بنا، زیر ستون، کف ، سقف و … تشکیل می شود. هنگامی که کلیه جوازها و گواهی های لازم را گرفتید، آن وقت می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای موقعیت مستقر ساخت و ساز که بعداً به یک اتصال دائمی تبدیل می شود، بگیرید. فوندانسیون – فوندانسیون، قسمت پایینی ساختمان است که وزن کل سازه را به زمین منتقل می کند.

http://barbarinemoone.ir

درها و پنجره مجله خبری معماری آریانا ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند. به عنوان مثال درهای خانه های مسکونی کاملاً متفاوت از درهای ساختمان های صنعتی است. درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند. معمولاً شروع نشست‌ های نامتقارن با ایجاد ترک‌ های عمودی در ستون‌ ها، ترک‌ های پله به‌ خصوص در دیواره ‌های پله ‌ها و ترک ‌های دیوارهای آجری مشخص می‌ شود. اگر ترک ‌ها کوچک باشند به معنی شروع نشست است و می‌ توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اما در صورت ترک ‌های خیلی بزرگ اصطلاحاً می ‌گوییم سازه دچار نشست مداوم شده است و جلوگیری از پیشرفت آن کار بسیار دشواری خواهد بود. به عنوان اولین شرکت رسمی سازنده ساختمان در تهران و کرج عایق کاری ساختمان را به صورت استاندارد و اصولی برای کلیه سازه ها به انجام میرساند.

مقالات صنعت ساختمان