طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | arianarchitects

در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد . همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . طبیعت همواره سعی دارد که تا حد امکان از تنش‌های کششی و فشاری در سازه‌های خود استفاده کند و از تنش‌های خَمشی جز در مواردی که ساختار آن ماهیت لایه‌ای دارد، استفاده نکند. اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است.

  • این روش باعث توجه به الگوهای قدیمی در شهرهای سنتی مانند یزد گردید.
  • در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-.
  • این معماران، مسائل مکانیکی جزئیات ساختمان را بررسی و اصلاح می کنند تا مطمئن شوند که ساختمانها با استانداردها و مقررات ساختمانی منطقه ای و محلی مطابقت دارند.
  • نور اولین پدیده در جهان است از طریق رنگ‌ها روح و طبیعت زنده جهان را برای ما آشکار می‌سازد.
  • در این بین معماری با هویت یکی از دغدغه های معماران است تا آسایش ساکنان محیط های مسکونی و شهری را فراهم آورند.

از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا مجله خبری معماری آریانا منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند. راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد. این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود. Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند. Rhino از یک مدل ساز سطح آزاد، در صنایع مختلف از طراحی صنعتی گرفته تا طراحی محصول و معماری استفاده می کند.

پیدایش و معماری بومی[ویرایش]

طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است، زیرا وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می دهند،در مرحله اول این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می دهند. با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست ، بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می کند.طراحی و اجرای نمای ساختمان که حدود 20 درصد از هزینه کلی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، یک عنصر بالقوه پرخطر در تحویل موفق… نما در هر ساختمان جزئی از فضای شهری است که زیبایی آن بر سایر فضاهای عمومی تاثیر می گذارد پس هیچ ساختمانی منزوی نبوده و عنصری از یک جامعه است. یعنی همواره مورد توجه عموم قرار می گیرد پس زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندسی نما است.

(طراحی شده توسط گروه معماری TDC)

ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد. 3- معمار سایت معمار سایت مسئول نظارت بر کلیه فعالیت ها در محل ساخت ساز، از ابتدای پروژه تا انتهای آن است. معماران سایت می توانند به کارگران ساختمانی دستورالعمل های لازم برای اجرا را بدهند، قرارداد ساخت را تهیه کنند و روی حفظ کیفیت و ایمنی در طول پروژه نظارت کنند. اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود .

یکی از دیدگاه های منحصر به فرد در ایده های مهندس مجیدی ایجاد فضاهایی مانند حیاط در ارتفاع است. آپارتمان هایی امروزی در ترکیب با فضای خانه های حیاط دار قدیمی. آنچه که این ایده را حتی برای سازندگان جذاب می کند توجیه اقتصادی برای ایجاد محوطه ای باز در بین فضاهای ساخته شده است. مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند. از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.

http://barbarinemoone.ir