طرح “محرمانه” برای تبدیل جواهر فهرست شده گلاسکو به هتل مجلل مسدود شده است

این می‌تواند برای «امکانات بصری، ویژگی‌های خاص معماری و تاریخی، ترکیب، حضور و ظاهر ساختمان فهرست‌شده» مضر باشد.

برادران وات بیش از یک قرن قبل از بسته شدن درهای آن در سال 2019، از محل در خیابان Sauchiehall 119-121 معامله کردند. برادران Easdale – مدیران سابق باشگاه فوتبال رنجرز – این ملک را در سال 2020 خریداری کردند.

در همین حال، در اطلاعیه تصمیم‌گیری آمده است که تغییرات داخلی پیشنهادی می‌تواند باعث وقفه در دیوارهای چوبی پنجره‌ها، قرنیزهای تزئینی سقف و صفحات دیواری شود تا به شخصیت تاریخی فروشگاه بزرگ قبلی آسیب برساند.

او گفت: “گلاسکو دارای تعداد زیادی ساختمان برجسته در اوایل قرن بیستم است که برادران واتس نمونه خوبی از آنها در یک سایت کلیدی در منطقه حفاظت شده مرکزی است.”

سیلورفرن در اسناد برنامه‌ریزی می‌گوید که برای دستیابی به «جرم بحرانی» اتاق‌های هتل برای جذب اپراتور مناسب و قابل اجرا کردن پیشنهادها، گسترش رو به بالا «ضروری» است.

“محدوده زیادی برای تغییر خلاقانه ساختمان برای استفاده های جدید وجود دارد، اما این باید به شیوه ای حساس و محترمانه باشد – همانطور که شایسته یک نقطه عطف فهرست شده در رده B است.”

این شرکت از اظهار نظر در مورد این تصمیم یا برنامه های آینده خود برای سایت خودداری کرد.



منبع

اولی مارشال، مدیر کمپین‌های جامعه قرن بیستم، گفت که سازمان میراث فرهنگی نیز از رد طرحی «مضر و غیرقابل تصور» خرسند است.

پل سوئینی، عضو پارلمان اسکاتلند گلاسکو، گفت که «خوشحال است» که این شورا با آنچه او به عنوان پیشنهادی برای «پلو کردن چشمان وحشتناک بر بالای یکی از بهترین ساختمان‌های اوایل قرن بیستم گلاسکو» می‌خواند، موافقت نکرده است.

در یک اطلاعیه تصمیمی که هفته گذشته توسط شورا منتشر شد، آمده است که الحاقات پشت بام “اضافات بصری برجسته، نامتجانس و نامطلوب به ساختمان فهرست شده” ایجاد می کند.

این طرح، برای برادران سرمایه دار تجاری سندی و جیمز ایسدیل، همچنین شامل تغییرات داخلی و خارجی در ساختمان 1914 معمار ویکتوریایی الکساندر هیثکوت و گسترش آن در سال 1929 بود.

برنامه‌های آن‌ها شامل حفظ بخش کوچکی از ساختمان اصلی برای خرده‌فروشی بود، اما ایجاد یک هتل سطح بالا در اکثر فضای موجود و اضافه کردن طبقات اضافی برای افزایش بهره‌برداری بالقوه.

افسران برنامه‌ریزی با پیشنهادهای Silverfern Consultancy برای افزودن دو طبقه به فروشگاه بزرگ سابق برادران وات در خیابان Sauchiehall موافقت نکردند.