طرح های خانه معماری RIBA با برچسب قیمت 85 میلیون پوندی رونمایی شد

این تمرین برنده رقابت برای نظارت بر “بازسازی جامع” در پورتلند پلیس ثبت شده در درجه II مؤسسه در سال 2022 شد. در آن زمان این شغل بودجه تصوری 20 میلیون پوندی داشت.

سخنگوی RIBA در توضیح آخرین رقم 85 میلیون پوندی گفت که برنامه خانه معماری همچنین کارهایی را بر روی مجموعه ها و فناوری دیجیتال خود گنجانده است و افزود: «(کل بودجه) شامل کل هزینه خروجی 58.8 میلیون پوند برای آثار در رابطه با 66 است. Portland Place که شامل تمام هزینه های پروژه مانند موارد احتمالی، تورم و هزینه ها می شود.

جزئیاتی که پیش از برنامه‌ریزی در اواخر امسال مشخص شد، شامل ارتقاء داخلی و خارجی ساختمان ۹۰ ساله طراحی شده توسط جورج گری ورنوم است. RIBA این برنامه را “خانه معماری” نامگذاری کرده است.

RIBA می گوید، پیشنهادات بندیتی شامل ایجاد یک ورودی جدید در خیابان Weymouth است که کاملاً از سطح خیابان قابل دسترسی است، در کنار یک «کافه مقصد» با فضای نمایشی برای مدل ها و نقاشی ها، در کنار صندلی های سرپوشیده در پیاده رو.

یک اتاق گنجینه جداگانه، نکات برجسته از مجموعه های RIBA را نشان می دهد و تعداد فضاهای گالری را از یک به دو می رساند.

اعضای RIBA نیز از فضاهای رویداد بهبودیافته، یک کتابخانه بازسازی شده، فضاهای کاری مشترک و یک اتاق مجدد اعضا در محل اصلی خود در سال 1934 بهره مند شوید. فروشگاه RIBA بر اساس برنامه‌هایی که بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، جابه‌جا می‌شود.

معرفی آسانسورهای بزرگتر در سراسر Portland Place دسترسی جهانی به تمام 28 سطح ساختمان را امکان پذیر می کند که در حال حاضر فقط از طریق پله می توان به بسیاری از آنها دسترسی داشت.

جک پرینگل، رئیس هیئت مدیره RIBA، این پیشنهادات را اینگونه توصیف کرد:یک تعهد یک بار در یک نسل» و «برنامه ای متحول کننده و مورد نیاز فوری برای تضمین رونق و پایداری آینده RIBA».

او ادامه داد: بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم اختیاری نیست – سیستم‌های 66 Portland Place در پایان عمر خود هستند. این ساختمان دسترسی جهانی را فراهم نمی کند و سیستم های آتش نشانی گازی با دیوار جامد، تک جداره، پایدار نیستند.

یک RIBA بازسازی‌شده برای حمایت از اعضای ما و نشان دادن ارزشی که معماران برای مقابله با بزرگترین چالش‌های پیش روی سیاره ما به ارمغان می‌آورند، مجهزتر خواهد بود. همچنین تضمین می‌کند که می‌توانیم مسئولیت خود را به‌عنوان نگهبان یکی از بزرگترین مجموعه‌های معماری در جهان با به اشتراک گذاشتن این مجموعه منحصربه‌فرد از دانش تا حد امکان به انجام برسانیم.

مویوا اوکی، رئیس RIBA گفت: 'سرمایه‌گذاری پیشنهادی در مجموعه‌های ما، ارتقاء پلتفرم دیجیتال ما و بهبود ساختمان برجسته ما در 66 Portland Place حیاتی است (…) ما می‌خواهیم RIBA در قلب جامعه معماری جهانی قرار گیرد که در آن ایده‌های مهم – از جمله اینکه چگونه آینده‌ای با کربن پایین طراحی می‌کنیم – توسعه یافته و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

Benedetti برای این شغل پیش از معماران David Kohn، Hall McKnight مستقر در بلفاست، Roz Barr Architects و همکاری بین Freehaus با Donald Insall Associates و IDK پس از یک مسابقه توسط RIBA انتخاب شد.

معماران هیو براتون و همکاری فیکس و مرلین با معماران هاپتیک و معماری هریتیج فهرست نهایی را تکمیل کردند.

سیمون آلفورد، رئیس سابق RIBA از اولین جلسه شورای خود به عنوان رئیس جمهور در سال 2021 استفاده کرد تا متعهد شود که «در این ساختمان سرمایه گذاری مناسبی داشته باشد» و آن را به یک «تأسیسات خالص کربن صفر نمونه» و همچنین مکانی بهتر برای «درگیر کردن مردم، دولت و خودمان» تبدیل کند. '.

او قبل از کناره‌گیری از ریاست‌جمهوری در ماه اوت، به AJ گفت که این طرح یک پروژه بیهوده نیست. ما چاره ای نداریم.»

66 Portland Place که در سال 1934 تکمیل شد، در طول تاریخ خود دستخوش ارتقاءهای تکه ای شده است که اخیراً با اضافه شدن یک مرکز آموزشی با طراحی Hayhurst & Co-designed و یک گالری طراحی شده توسط Carmody Groarke انجام شده است.

بودجه برای طرح های خانه معماری هنوز تایید نشده است و جمع آوری کمک مالی و حمایت مالی در دست بررسی است.

حساب های RIBA منتشر شده در سال گذشته، برای سال منتهی به دسامبر 2022، کسری تجاری 6.3 میلیون پوندی را گزارش کردند. این به دنبال کسری 8 میلیون پوندی و 8.1 میلیون پوندی در سال های 2021 و 2020 است.

انتظار می‌رود که برنامه فاز اولیه تعمیرات اساسی 66 محله پورتلند، که در طول کار بسته می‌شود، حدود سه سال طول بکشد.

با این حال، ساختمان خواهد شد RIBA گفت که برای تجارت به روی بازدیدکنندگان و برای رزرو مکان حداقل برای سال آینده کاملاً باز است.

منبع