معماران Lahznimmo به دنبال “کاربرد زیبا” در Powerhouse Castle Hill هستند.

استودیوی استرالیایی Lahznimmo Architects، پاورهاوس کسل هیل را در شمال غربی سیدنی تکمیل کرده است، یک انبار انباری مانند سوله که در آلومینیوم موجدار و بتن پیچیده شده است.

این مرکز 9000 مترمربعی که متعلق به گروه موزه پاورهاوس است، به عنوان یک انبار عمومی شامل ترکیبی از امکانات ذخیره سازی، نمایشگاهی و حفاظتی، در کنار فضاهایی برای تحقیق و مشارکت جامعه در نظر گرفته شده است.

معماران Lahznimmo گفت که طراحی آن در نظر گرفته شده است تا محیط صنعتی آن را در Castle Hill بازتاب دهد و در عین حال “چیزی خاص” را برای موزه فراهم کند.

نمای بیرونی آلومینیومی موجدار در تپه قلعه پاورهاوس در مرکز اکتشافات موزه توسط معماران Lahznimmo در سیدنینمای بیرونی آلومینیومی موجدار در تپه قلعه پاورهاوس در مرکز اکتشافات موزه توسط معماران Lahznimmo در سیدنی
معماران Lahznimmo ساختمان انباری را برای موزه ای در سیدنی تکمیل کرده اند

اندرو نیممو، مدیر معماران Lahznimmo، گفت: “ما هدف “معماری زیبا” را در نظر گرفتیم – ساختمانی با آرامش و دقت خنک که به طور عملکردی در خدمت فعالیت های درون مجموعه باشد و از مجموعه محافظت کند.”

او ادامه داد: «این ساختمان در سنت سوله‌های صنعتی بزرگ قرار دارد و مهم بود که تایپ درست باشد، اما به‌عنوان نمایش عمومی جدید موزه پاورهاوس در کسل هیل، به چیز خاصی نیاز داشت».

پاورهاوس کسل هیل یکی از هفت ساختمان مرکز کشف موزه ها در سیدنی است، مکانی که متعلق به موزه پاورهاوس برای نگهداری و حفاظت از مجموعه آن است. با همکاری سازمان‌های دولتی Create NSW و NSW Public Works ساخته شد.

ورودی دو ارتفاع به تپه قلعه پاورهاوس ورودی دو ارتفاع به تپه قلعه پاورهاوس
یک راهروی لعابدار عرض ساختمان را سوراخ می کند

در داخل، بال اصلی سازه 130 متری میزبان فضای ذخیره سازی دو ارتفاع موزه و اسکله های بارگیری در عقب است. لبه کوتاه‌تر در امتداد ورودی اصلی، فضاهای کاری کارکنان و اتاق‌های نمایشگاهی چند منظوره، از جمله فضای رویداد به ارتفاع 10 متر را یکپارچه می‌کند.

یک راهروی لعابدار، عرض ساختمان را سوراخ می کند، تأسیسات ذخیره سازی را از محل نمایشگاه و کارکنان جدا می کند و طبقه همکف را به بایگانی های اضافی، آزمایشگاه ها و امکانات اسناد در طبقه اول متصل می کند.

نمای آلومینیومی و بتنی توسط معماران Lahznimmo در سیدنینمای آلومینیومی و بتنی توسط معماران Lahznimmo در سیدنی
استودیو یک پالت متریال یکنواخت و محدود با رنگ سرد انتخاب کرد

معماران Lahznimmo بر نقش تاسیسات به عنوان یک “فروشگاه قابل مشاهده” از طریق دهلیز ورودی تاکید کردند، جایی که یک پنجره شیشه ای دائمی به ارتفاع 3.5 متر و طول 9 متر به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به منطقه “شیا بسیار بزرگ” (VLO) نگاه کنند.

فضای ذخیره سازی VLO با وسعت 3000 متر مربع می تواند مواردی مانند هواپیما، قطار و اتومبیل را در خود جای دهد.

فضای نمایشگاهی انعطاف پذیر در پاورهاوس کسل هیلفضای نمایشگاهی انعطاف پذیر در پاورهاوس کسل هیل
فضاهای نمایشگاهی و رویدادی را در خود جای داده است

پالت مواد صنعتی بیرونی از آلومینیوم موجدار و بتن با اتاق‌هایی با رنگ سرد در داخل تکمیل می‌شود که به‌طور نامحسوس از سفید و خاکستری به سیاه تغییر می‌کند.

این استودیو توضیح داد: “ساختمان به عنوان یک انبار بزرگ و فضای نمایشگاه موزه رو به عموم نقش دوگانه ای دارد، با این حال، ما می خواستیم به ساختمان یک بیان منحصر به فرد بدهیم تا عملکردهای مختلف در یک کل ادغام شوند.”

پالت مواد در سرتاسر حداقل و عنصری است، با بیان خام مواد به نمایش گذاشته شده تا خواص طبیعی آنها را به نمایش بگذارد؛ از جمله آلومینیوم روکش آسیاب، دیوارهای بتنی غیر فرم و کف های بتنی صیقلی.

Lahznimmo Architects روکش فلزی موجدار را محکم در اطراف روزنه‌های هندسی و اکستروژن‌های ساختمان پیچیده‌اند تا از سوله‌های صنعتی اطراف تقلید کنند.

دارای پوشش انعکاسی است و لایه های عایق حرارتی و دیوارهای بتنی پیش ساخته را می پوشاند که به تنظیم سطح دما و رطوبت داخلی کمک می کند.

آرشیو موزه توسط معماران Lahznimmo در سیدنیآرشیو موزه توسط معماران Lahznimmo در سیدنی
امکانات بایگانی در طبقه اول قرار دارد

این استودیو گفت: “پوست آلومینیومی موجدار در سنت سوله های صنعتی، یک بیان کاربردی منحصر به فرد را ارائه می دهد.”

بر روی یک پایه بتنی پیش ساخته راه راه قرار می گیرد که از آلومینیوم در برابر حرکات خودرو در محل محافظت می کند (و) کیفیت درخشان زیبایی به ساختمان می بخشد که با نور روز تغییر می کند.

امکانات ذخیره سازی در تپه قلعه پاورهاوس امکانات ذخیره سازی در تپه قلعه پاورهاوس
دیوارهای بتنی به تنظیم دمای داخلی کمک می کنند

معماران Lahznimmo مستقر در سیدنی در سال 1994 توسط Nimmo و Annabel Lahz تاسیس شد. این شرکت ابراز امیدواری کرد که پاورهاوس کسل هیل بتواند “انتظارات مفیدی را که می تواند باشد” افزایش دهد.

یکی دیگر از ساختمان‌های فرهنگی اخیر در سیدنی، گالری هنر مدرن سیدنی SANAA است که دارای یک فروشگاه گالری شفاف توسط آتلیه آکین است.

عکاسی توسط روری گاردینر است.

منبع