فاستر + شرکا از جنجال های قطر بر سر رفتار کارگران فاصله می گیرد


با توجه به وب سایت تمرین، معمار مستقر در بریتانیا، طراحی ورزشگاه 80000 نفری Lusail را “مفهومی” کرده است. این زمین در سال 2020 تکمیل شد و با یک مرکز دیگر در بریتانیا، معماران AFL کار شد.

با نزدیک شدن به مسابقات، گزارش‌هایی درباره برخورد خشن کارگران ساختمانی که برای ساخت استادیوم‌های آن به کار گرفته شده‌اند همچنان منتشر می‌شود.

اگرچه تعداد رسمی مرگ و میر کارگران در طول آماده سازی جام جهانی 2022 تنها سه نفر است، دیده بان حقوق بشر معتقد است که رقم واقعی به طور قابل توجهی بالاتر است. این سازمان غیردولتی مستقر در نیویورک می‌گوید «مجموعه‌ای از سوء استفاده‌ها از کارگران مهاجری که برای ساخت این مکان‌ها آورده شده‌اند» صورت گرفته است و «مقامات قطری در تحقیق درباره علل مرگ هزاران کارگر مهاجر شکست خورده‌اند، که بسیاری از آن‌ها به این موضوع نسبت داده می‌شوند. “دلایل طبیعی”.’

بر اساس نگهباناز زمان برگزاری مسابقات در سال 2010، بیش از 6500 کارگر مهاجر از هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا در قطر جان باختند.

مشخص نیست که آیا کارگرانی در حین ساخت ورزشگاه Lusail جان خود را از دست داده اند یا خیر.

فاسترز در پاسخ به سوالی در مورد حقوق کارگران گفت که «فقط در مرحله توسعه مفهوم طراحی اولیه شرکت داشته است، بنابراین هر گونه پرس و جو در مورد رفاه کارگران درگیر در روند ساخت محل برگزاری، بهتر است توسط کمیته عالی تحویل و میراث رسیدگی شود. که برنامه رفاه کارگران را در تمام پروژه های جام جهانی فوتبال قطر مدیریت کرده اند.

ما متعهد به رفاه کارگران ساختمانی در تمام پروژه های خود در سراسر جهان هستیم. در استادیوم لوسل، ما تغییرات زیادی در مشخصات اسناد مناقصه خود انجام دادیم [covering] مقررات رفاهی برای کارگران ساختمانی این تغییرات متعاقباً بر مشخصات ما در سایر پروژه‌ها در منطقه و سایر نقاط جهان تأثیر مثبت گذاشته است.

AFL درخواست ها برای اظهار نظر را نادیده گرفت.

دیده بان حقوق بشر راهنمای 42 صفحه ای قطر را منتشر کرده است: جام جهانی فوتبال 2022 – راهنمای حقوق بشر برای خبرنگاران، که تمام نگرانی های خود را در رابطه با آمادگی قطر برای و میزبانی مسابقات فوتبال ماه آینده بیان می کند.



منبع