فریزر/لیوینگستون “مجتمع” چوب ساختاری جامد را در ادینبورگ تکمیل می کند

مصالح ساختمانی آینده چوب خوب و قدیمی است. نه ساختار سست «کیت» که سازندگان خانه از آن استفاده می کنند، بلکه دیوارهای چوبی ضخیم، جامد و ساختاری، که مقادیر قابل توجهی کربن را در خود جای می دهند. خارج از آنها و در داخل پوست آجر، عایق الیاف چوب است، تماماً ساختار باز بخار، بخار آب، ذرات و CO را می دهد.2 برای مهاجرت به بیرون پارچه این تقریباً در تضاد با سایر سازه‌های معاصر است که روکش پلی اتیلن آن به این معنی است که اساساً ما در کیسه‌های پلی‌اتینی زندگی می‌کنیم و اثرات اجتناب‌ناپذیری بر سلامت تنفسی و مرتبط با ما دارد. ما قبلاً از این فناوری برای ساختمان‌های دانشگاه (مرکز نوآوری کربن ادینبورگ) و مهدکودک دانشگاه در آرکادیا استفاده کرده‌ایم، بنابراین این فناوری آزمایش و آزمایش شده است. همچنین اشاره شده است که مهدکودک‌های مشابه، که در آن چوب در معرض قرار می‌گیرد، نشان داده می‌شود که کودکان بیش از 8000 ضربان قلب کمتری در روز می‌گیرند که در نتیجه اختلال کمتر و تمرکز بهتری ایجاد می‌کند – نتایج سالمی که والدین آنها نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

یک دیوار مرزی با ارتفاع 4 متر که قبلاً همسایه ها را تحت الشعاع قرار می داد به 2.4 متر کاهش یافته است و نور و فضا را به محوطه باریک عقب آنها می دهد.

دیدگاه معمار

دیدگاه مشتری

من به آنچه ساخته‌ایم افتخار می‌کنم و امیدوارم که الگویی ارائه کند که دیگران بتوانند از آن پیروی کنند. من می دانم که صاحبان خانه های جدید از تمرکز روی قفل کربن و ساخت و ساز سالم قدردانی می کنند و معتقدند بازار برای ساختمان هایی مانند این آماده است. و من عاشق ظاهر آن در خیابان هستم: متمایز و مدرن است، اما در خیابان در کنار ساختمان های دیگری که در زمان خود متمایز و مدرن به نظر می رسیدند، قرار دارد.
نیکولا برانان، کارگردان، سرمایه گذاری هفت تپه

تولید انرژی در محل 880.9 کیلووات ساعت در سال
ضد هوا در 50Pa 2.39 متر3/hm2
گرمایش و بار آب گرم 25.33 کیلووات ساعت / متر مربع / سال (گرمایش)؛ 22.70 کیلووات ساعت / متر مربع / سال (آب گرم)
مقادیر U وزن کلی منطقه 0.21 W/m²K (دیوارها)؛ 0.15 W/m² K (طبقه)؛ 0.11 W/m²K (سقف)؛ 1.19 W/m² K (دهانه)
CO سالانه2 انتشارات 13. 88 کیلوگرم CO2/m²



منبع

Fraser/Livingstone Architects، کاری که توسط معماران اسکاتلندی مالکوم فریزر و رابین لیوینگستون در سال 2019 تأسیس شد، این طرح را به‌عنوان «یک خانه مسکونی سنتی اسکاتلندی که به شیوه‌ای معاصر ساخته شده است… یک چوب جدید، زبان بومی شهری» توصیف می‌کند.

امیدواریم و باور ما این است که با پیشگامی و جشن ساخت و ساز چوبی سنگین در اسکاتلند، میدان سیمون الگویی برای ساخت و سازهای آینده ایجاد کند و با به اشتراک گذاشتن دانش و قدردانی از این روش ساخت و ساز فوق العاده همه کاره و دوستدار کربن، مشارکت مثبت مدنی را ارائه دهد.
مالکوم فریزر، کارگردان، فریزر/ معماران لیوینگ استون

برای دستیابی به مجوز برنامه‌ریزی و جلوگیری از مشرف شدن، آپارتمان‌ها دارای لبه‌های پخ‌دار و اتاق‌های منعطف دندانه‌دار هستند که برای به حداکثر رساندن دید به بیرون و ورود نور، اغلب با پنجره‌هایی در دو یا چند طرف، مفصل‌بندی شده‌اند. بلوک آپارتمان مانند از یک حیاط ورودی کوچک و مشترک به سمت جنوب قابل دسترسی است. این بلوک دارای دو آپارتمان در هر یک از سه طبقه است که طبقه فوقانی به یک دوبلکس با تراس روی پشت بام گسترش یافته است.

ساختار چوبی، که در داخل در معرض دید قرار گرفته است، در یک پوسته آجری پیچیده شده است، با پوشش آهکی که روی آن کشیده شده است، تا به یک استحکام رضایت بخش و یکپارچه که توسط پنجره های تصویر بزرگ سوراخ شده است، برسد. بین پوسته داخلی چوبی متقاطع و پوسته آجری بیرونی، عایق الیاف چوب و یک حفره تهویه‌شده قرار دارد که با هم ساختار باز بخار را به دست می‌آورند.

داده های پروژه

این طرح جایگزین حیاط سازنده در یک مکان کوچک تنگ در یک میدان تاریخی در جنوب ادینبورگ می شود. اطراف آن را مجموعه‌ای از خانه‌های سنگی قرن نوزدهمی و ساختمان‌های سازمانی و همچنین بلوک‌های مسکونی اخیر با آجر حنایی معمولی احاطه کرده است.

در سایت شروع کنید آگوست 2020
تاریخ تکمیل ژوئن 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 425 متر2
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 520 متر2
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات سنتی – مناقصه با مذاکره
هزینه ساخت فاش نشده
معمار فریزر/لیوینگستون معماران
مشتری سرمایه گذاری هفت تپه
مهندس سازه مهندسین مشاور الیوت و شرکت
مشاور M&E هارلی هادو
نقشه بردار کمیت گروه دیوید آدامسون
مشاور آکوستیک مشارکت رابین مکنزی
تامین کننده CLT گروه چوب Egoin
طراح اصلی گروه دیوید آدامسون
پیمانکار اصلی ساخت واقعی
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک

داده های عملکرد زیست محیطی

من می دانستم که سایت Simon Square من تنگ است و برای باز کردن آن به چیز خاصی نیاز دارم. بنابراین، خوشحال شدم که آنچه برای هماهنگی با الزامات برنامه‌ریزان برای چشم‌انداز لازم بود، شکلی متمایز به ارمغان آورد که اتاق‌های خوب و پلان‌های مسطح با چشم‌اندازی دوست‌داشتنی ایجاد کرد. من برای یک چالش آماده بودم و ترغیب به استفاده از الوارهای چند لایه شده بودم – و این یک چالش بود، به عنوان اولین توسعه دهنده تجاری که یک مسکن CLT را به بازار آورد. من همچنین از این واقعیت خوشم آمد که الزامات آکوستیک بالای اسکاتلند محیط بهتری را برای مشتریان من ایجاد می‌کند – اگرچه می‌دانم برای دستیابی به آنها چقدر تحقیق لازم است.

این اولین بار است که چنین فناوری ساخت و ساز ساده و سالمی به یک مدل توسعه‌دهنده اسکاتلندی با شکل سنتی اجاره منتقل می‌شود. بخشی از دلیل این امر، الزامات کنترل صوتی بالای اسکاتلند است که 56 دسی بل کاهش نویز را می طلبد، بالاتر از انگلستان و یکی از بالاترین ها در اروپا. ما با تیم طراحی و تامین کنندگان خود، فناوری جدیدی را برای فراتر رفتن از این رقم مشخص کرده ایم، مشاوره و نتایج را با اتحاد انبوه الوار اسکاتلند، که در آن مشارکت می کنیم، به اشتراک گذاشته ایم.