فقط یک خانه با رتبه A در حال دویدن، دوباره


پروژه با رتبه برتر امسال، Ostro Passivhaus توسط Paper Igloo، طی یک دوره هشت ساله توسط معمار-مالکان آن در قسمتی دورافتاده از اسکاتلند ساخته شد.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط Hawkes Architecture، این خانه تنها 0.8 تن CO تولید می کند.2 در سال – در مقایسه با 6 تن برای یک خانه متوسط. همچنین دارای امتیاز EPC با رتبه A 94 است.

اگرچه سال 2022 شاهد بهبود جزئی در میانگین امتیاز EPC تمام رقبای خانه سال RIBA بوده است، جایزه امسال چهارمین سال متوالی است که در آن تنها یک خانه در فهرست طولانی رتبه برتر EPC را به خود اختصاص داده است.

حداقل پنج پروژه از فهرست طولانی RIBA دارای رتبه C برای EPC با امتیازهای بین 70 و 77 هستند. برخی از خانه‌های فهرست شده به هیچ وجه هیچ داده‌ای برای عملکرد انرژی ندارند. در مقایسه، یک خانه متوسط ​​در بریتانیا دارای EPC 64 (یا درجه بندی D) است.

ریچارد هاکس، مدیر معماری هاوکس، در صحبت با AJ گفت: این که بیش از یک دهه پس از معرفی رتبه‌بندی EPC، RIBA برای ارائه داده‌های عملکرد انرژی برای طرح‌های موجود در فهرست خانه سال خود اجباری نشده بود، افتضاح بود.

او گفت: «در این روزگار با حساسیت انرژی در حال حاضر، امسال، حتی بیشتر از سال گذشته، ما هنوز وضعیتی داریم که در آن فقط یک خانه در فهرست طولانی داریم که دارای رتبه A است. . ‘[The EPC] فقط بی ربط بوده است.

فیگورهای گردآوری شده توسط Hawkes Architecture. داده‌های EPC برای همه فهرست‌های بلند خانه سال RIBA 2022 در دسترس نیست

منبع: معماری هاکس

دو خانه اولی که در فهرست نهایی جایزه امسال قرار گرفته‌اند امشب در کانال 4 نمایش داده می‌شوند، اما بهبود کمی در تعداد خانه‌های دارای رتبه A برای راه‌یابی به فهرست نهایی صورت گرفته است.نمودار زیر را ببینید).

با این حال، اطلاعات در دسترس عموم نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از رقبا در میان طرح‌های فهرست‌شده طولانی رتبه‌بندی B دارند.

هاکس گفت که علیرغم این تغییر “مثبت”، RIBA باید داده های EPC را برای همه خانه های موجود در فهرست بلند خانه سال درخواست کند. شرکت او در هنگام درخواست داده های EPC تنها از یک پنجم معماران لیست طولانی پاسخ دریافت کرد.

یکی از سخنگویان RIBA به AJ گفت: جوایز RIBA الزامات ورود و معیارهای داوری دقیقی دارند – که پایداری بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.

از آنجایی که برنامه ما به طور فزاینده ای با اهداف تعیین شده در چالش آب و هوای 2030 ما همسو می شود، لازم است همه پروژه ها حداقل یک سال در حال استفاده باشند. این بدان معنی است که شرکت کنندگان نه تنها باید اعتبار پروژه های خود را برای مصرف انرژی عملیاتی پیش بینی شده نشان دهند، بلکه باید داده های عملکرد انرژی در حال استفاده و بازخورد کاربر را نیز ارائه دهند.

در طول 12 سال گذشته، تنها تعداد معدودی از طرح‌های انتخاب شده برای خانه سال RIBA دارای رتبه A EPC بوده‌اند.

منبع: معماری هاکس

این موسسه افزود که معماران “نقش کلیدی در کاهش تاثیر کربن محیط ساخته شده دارند – ما به حمایت از این حرفه برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد”.

20 پروژه لیست طولانی امسال در کانال 4 نمایش داده می شود خانه سال طرح های بزرگکه از امشب (16 آبان) آغاز می شود. این لیست در قسمت پایانی در 7 دسامبر و زمانی که برنده اعلام می شود به چند نامزد نهایی کاهش می یابد.

Ostro Passivhaus، Kippen توسط Paper Igloo

منبع: دیوید باربور

معماران Paper Igloo، که Ostro Passivhaus – تنها خانه فهرست شده A در فهرست نهایی امسال را طراحی کردند – به AJ گفتند: “ما معتقدیم که عملکرد انرژی کل ساختمان، در کنار سایر مسائل پایداری گسترده تر، باید بخشی از معیارهای داوری هر معماری باشد. جوایز

این ساختمان با وجود طراحی در سال 2013، معیارهای چالش آب و هوایی RIBA 2030 را برآورده می‌کند، که نشان می‌دهد طراحی ساختمان‌های کم کربن و کم انرژی به آسانی امکان‌پذیر است و برای سال‌های متمادی، به‌ویژه برای ساخت‌وسازهای جدید امکان‌پذیر بوده است.

سال گذشته خانه سال RIBA، خانه بادگیر توسط معماران آلیسون بروکس بود.



منبع