مجتمع سفارت چین دیوید چیپرفیلد توسط شورای لندن رد شد


این طرح فضای سفارت، اقامتگاه، دفاتر و یک مرکز فرهنگی را برای سفارت چین در بریتانیا، در محدوده ای از ساختمان های موجود در سایت رویال ضرابخانه 2.3 هکتاری روبروی برج لندن ایجاد می کرد.

اما شورا پس از رأی گیری اتفاق آرا در کمیته توسعه استراتژیک خود در شامگاه پنجشنبه (1 دسامبر) این طرح ها را رد کرد. این تصمیم علی‌رغم اینکه افسران برنامه‌ریزی طرح “خوب طراحی شده” را برای تصویب توصیه کردند، اتخاذ شد.

اعضای شورای شهر گفتند که مجموعه سفارت بر “ایمنی و امنیت” ساکنان، مانند ساکنان ملک ضرابخانه همسایه، تأثیر می گذارد، به دارایی های میراث آسیب می رساند، بر کیفیت منطقه به عنوان یک مقصد گردشگری تأثیر می گذارد و بر پلیس محلی تأثیر می گذارد. منابع

این تصمیم با تشویق گالری عمومی در تالار شهر تاور هملتز مورد استقبال قرار گرفت، در حالی که ساکنان و معترضان به دولت چین – از جمله معترضانی از هنگ کنگ، تبتی و اویغور – برای مخالفت با این طرح حاضر شدند.

این طرح قبلاً با مخالفت سیاستمداران محلی به دلیل سرکوب مردم عمدتا مسلمان اویغور توسط چین مواجه شده بود – و دیوید چیپرفیلد به دلیل پذیرش کمیسیون مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال، یک گزارش برنامه‌ریزی توسط افسران شورا تأکید کرد که «از نظر ارزیابی برنامه‌ریزی، کشوری که این سایت را اشغال می‌کند، ملاحظات برنامه‌ریزی مادی نیست و همچنین متقاضی ارائه‌دهنده درخواست نیست».

بر اساس طرح‌های چیپرفیلد، ساختمان جانسون اسمیرک درجه II* در مرکز سایت با حداقل تغییرات در بافت خارجی بازسازی می‌شد تا فضای سفارت را در بر بگیرد، در حالی که یک میدان عمومی در جلوی آن، در پشت سایت ایجاد می‌شد. ورودی دروازه دار

Seman’s Register در درجه دوم، که توسط RMJM در دهه 1980 بازسازی شد، همچنین می‌توانست بازسازی شود در حالی که یک خانه سفارت جدید با جدا شدن و بازسازی خانه‌های به هم پیوسته فعلی موری و دکستر با طراحی شپرد رابسون ساخته می‌شد. .

ساختمان طولانی تر، دکستر هاوس، شامل 225 آپارتمان برای کارمندان سفارت بود و نمای ساختمان برای ایجاد پس زمینه “آرام تر و یکپارچه تر” برای ساختمان های فهرست شده اطراف بازسازی شده بود. در همین حال، خانه موری به یک ساختمان هفت طبقه جدید تبادل فرهنگی که با سرامیک سبز پوشیده شده بود تغییر کاربری داد.

یک گزارش برنامه ریزی به این نتیجه رسیده بود که توسعه “به خوبی طراحی شده است” و “مکانی فراگیر و پایدار با کیفیت بالا، به خوبی یکپارچه ارائه می دهد” – و اضافه می کند که فضای مسکونی جدید و همچنین تاثیر نور خورشید بر املاک همسایه “قابل قبول” خواهد بود. و نور روز

برای اظهار نظر با معماران دیوید چیپرفیلد و سفارت چین در بریتانیا تماس گرفته شد.

نظرات معترضان به این طرح (قبل از تصمیم برنامه ریزی)

رحیما محمود، مدیر اجرایی نسل کشی اویغورها را متوقف کنید و مدیر کنگره جهانی اویغور در بریتانیا

جامعه من به دست رژیم چین از نسل کشی رنج می برد و آنهایی از ما که در تبعید هستیم هنوز با تهدید، آزار و اذیت و نظارت آنلاین و حضوری مقامات چینی روبرو هستیم.

اجازه دادن به دولت چین برای ارتقای سفارت خود در قلعه ای در مرکز لندن، بی احترامی به رنج جامعه من و خطری برای امنیت ما است.

آنهایی از ما که صحبت می کنند این کار را با هزینه شخصی زیاد انجام می دهند، حداقل کاری که نمایندگان محلی ما می توانند انجام دهند این است که تمام تلاش خود را برای محافظت از ما انجام دهند.

سیمون چنگ، بنیانگذار هنگ کنگ در بریتانیا (HKB)

HKB نسبت به برنامه های انتقال و توسعه سفارت چین در لندن ابراز نگرانی شدید می کند. چندین حمله تحت حمایت دولت چین و پست های ارتباطی پلیس، معترضان، منتقدان حزب کمونیست چین و مخالفان را در منچستر و لندن هدف قرار داده اند.

این رویدادهای اخیر ارزش‌های بریتانیا را تهدید می‌کند و باید برای ایجاد نگرانی‌های امنیتی عمده برای جامعه محلی کافی باشد. حرکت به دادگاه سلطنتی ضرابخانه یک حرکت عمدی از سوی دولت چین است که برای نشان دادن تسلط بر سرمایه و حاکمیت بریتانیا طراحی شده است.

تنزین کونگا، رئیس انجمن تبتی در بریتانیا و مسئول وکالت در تبت آزاد

سرکوب فراملی رژیم کمونیستی چین امنیت و آزادی نه تنها کسانی را که از آزار و اذیت فرار می کنند، بلکه شهروندان و ساکنان اینجا را نیز تهدید می کند. بنابراین، جامعه تبتی در بریتانیا از کمیته برنامه ریزی تاور هملتز می خواهد تا نگرانی های شدیدی را که چندین فرد و گروه، از جمله مسلمانان اویغور، مردم هنگ کنگ، چینی ها و تبتی ها، علیه اقدام پیشنهادی چینی ها مطرح کرده اند، به درستی بررسی کند. سفارت در منطقه تاور هملتز لندن.

در حالت ایده آل، ما می خواهیم این درخواست پیشنهادی با توجه به تعداد زیادی از شکایات مطرح شده به ویژه توسط انجمن های ساکنان و مشاغل محلی رد شود. ما می‌خواهیم شورای تاور هملتز، منطقه‌ای که به آزادی، دفاع از حقوق بشر و حق اعتراض مسالمت‌آمیز ارزش می‌دهد، برای حمایت از مردم ستمدیده تلاش بیشتری انجام دهد.



منبع