مرکز انعطاف پذیری تمپه، فینیکس

عنوان پروژه طراحی شهر کویری مقاوم
مشتری مترو AIA Phoenix
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 1 ژوئیه 2023
محدودیت های رقابت برای همه آزاد است. هزینه ثبت نام 100 دلار برای ورودی های حرفه ای با حداقل یک عضو AIA یا 150 دلار برای ورودی های حرفه ای بدون عضو ثبت نام است. ورود دانشجویان رایگان است
اطلاعات بیشتر http://aia-phoenixmetro.org/



منبع فراخوان مفاهیم، ​​ششمین مسابقه سالانه ایده‌ها است که توسط بخش AIA برگزار می‌شود و بر دو قطعه بزرگ در مرز بلوار آپاچی در قلب شهر متمرکز است. مفاهیم ممکن است ساختمان‌های موجود در سایت را تطبیق دهند یا به طور کامل جایگزین آن‌ها شوند و همچنین ممکن است شامل توسعه بیشتر باشد.

بر اساس این خلاصه: “اگر فاجعه رخ دهد، ساکنان باید مکان های امن و خنک برای یافتن سرپناه داشته باشند، و Tempe در حال ایجاد شبکه ای از این مراکز در سراسر شهر است. مرکز تاب‌آوری یک مرکز خدمات اجتماعی است که از ساکنان پشتیبانی می‌کند و توزیع منابع و خدمات اضطراری را هماهنگ می‌کند.

این هاب‌ها را می‌توان به پنل‌های فتوولتائیک و باتری‌های ذخیره‌سازی مجهز کرد تا اطمینان حاصل شود که ساکنان می‌توانند در رویدادهای گرمایی بزرگ به برق و فضاهای خنک‌شده دسترسی داشته باشند. ورودی‌ها باید شامل یک فضای داخلی برای واکنش جامعه باشد که برای ارائه سایر عملکردهای جامعه خارج از رویدادهای بحران گرما انعطاف‌پذیر باشد.

برنده کلی که در 17 آگوست اعلام خواهد شد، 4000 دلار آمریکا و دو جایزه افتخاری 1000 دلاری آمریکا به همراه یک جایزه دانشجویی 1000 دلاری و دو جایزه افتخاری 500 دلاری برای دانش آموزان اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه

Phoneix پایتخت و بزرگترین شهر آریزونا است. آخرین مسابقه از شرکت‌کنندگان دعوت می‌کند تا راه‌حل‌های مفهومی را برای توسعه جدیدی در Tempe پیشنهاد کنند که به منظور کمک به تجسم توسعه پایدار و انعطاف‌پذیر در بیابان شهری است.

اهداف کلیدی شامل نشان دادن «امکانات دگرگون ساز» برنامه اقدام آب و هوای شهر و پتانسیل ایجاد «مکان های تاب آور و انسان محور» است که تأثیر تغییرات آب و هوا را کاهش می دهد و در عین حال برابری اجتماعی را نیز تقویت می کند.

داوران عبارتند از برایان فارلینگ، مدیر استودیو جونز. سلینا مارتینز، یکی از بنیانگذاران طراحی توانمندسازی ققنوس؛ الیزابت مک‌لین، مدیر عامل در آیرز سنت گروس؛ و ولینگتون رایتر، مشاور ارشد رئیس دانشگاه ایالتی آریزونا.

مسابقه طراحی شهر کویری تاب‌آور از معماران، برنامه‌ریزان شهری و دانشجویان دعوت می‌کند تا مفاهیمی را برای تاسیسات شاخص جدیدی طراحی کنند که می‌تواند به ساکنان محلی کمک کند تا تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند و از بلایای آب و هوایی جان سالم به در ببرند.

تیم های شرکت کننده ممکن است حداکثر هفت نفر باشند. موارد ارسالی ناشناس باید شامل یک صفحه نمایش دیجیتال با یک ویدیوی اختیاری و یک توضیح کوتاه 500 کلمه ای از پیشنهاد باشد.