معماران با ماشین آلات جایگزین می شوند؟ چرا AI قرار است به طور اساسی بر روی تمرین تأثیر بگذارد

آنا گیبز

رابرت فیهن، مشاور ارتباطات معماری و توسعه کسب و کار، گفت که هوش مصنوعی همچنان توسط اکثر مشتریان به عنوان شوخی شناخته می‌شود، اما برخی از توسعه‌دهندگان جوان‌تر و تجربی، قبلاً شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد مفاهیم اولیه برای آزمایش کرده‌اند. از طریق هر نوع طراحی جزئیات بروید.

منبع: جیم استفنسون

فکر می‌کنم نسل این تصاویر صیقلی یک مرحله حیاتی را از دست می‌دهد: تفکر از طریق طراحی. هنگامی که یک معمار یا طراح ایده ای در سر دارد، فرآیند تعهد به کاغذ، به یک مدل، هر طور که آن را بیان می کنید، فرآیند فکر کردن به آن است. کار کردن با جزئیات، با همه ملاحظات مرتبط – افراد، ساختار، محیط، مادیات، و غیره – ناگزیر به این معنی است که ایده ای که در ذهن شما داشتید به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می شود. اگر آن مرحله حیاتی از دست برود و طرحی مستقیماً از سر به صفحه نمایش برود، مشکلات آن طراحی باید در نقطه‌ای از مسیر برطرف شود، فقط اکنون پس از برنده شدن در رقابت و مشتری اتفاق می‌افتد. بسیار ناراحت است که آنها نمی خواهند یک برج عجیب و غریب مانند گائودی را که از قلاب های بزرگ آسمان آویزان شده است، دریافت کنند.

زامورانو از Heatherwick اضافه کرد: ماشین‌ها می‌توانند وظایفی مانند برنامه‌ریزی پارک خودرو را بر عهده بگیرند که طراحان را قادر می‌سازد زمان بیشتری را صرف بررسی ایده‌هایی کنند که تأثیر اجتماعی واقعی دارند. آنچه قطعا تغییر خواهد کرد، نحوه تعامل ما با این ابزارهای طراحی است.

وی افزود: معماران به طور سنتی خواسته‌های مشتریان خود را دنبال می‌کنند و ضرب‌الاجل‌ها معمولاً محدود است، بنابراین من تعجب نمی‌کنم اگر اقدامات کوچک‌تر با استفاده از این ابزارها برای برنده شدن کار جدید و توسعه گزینه‌های متعدد برای برنامه‌ریزی از پیش شروع شود.

وی افزود: هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با تأیید برنامه‌های کاربردی ساده‌تر و گواهی‌های قانونی، سیستم برنامه‌ریزی خراب ما را متحول کند و زمان بیشتری را برای برنامه‌ریزی در اختیار برنامه‌ریزان بگذارد.

برخی از هنرمندان قبلاً نسبت به کارهای خلاقانه خود که در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر می شود اعتراض کرده اند

پابلو زامورانو، رئیس هندسه و طراحی محاسباتی استودیوی Heatherwick، گفت که این شرکت در حال حاضر از هوش مصنوعی به عنوان یک جفت دست اضافی استفاده می‌کند که می‌توانیم از آن برای بررسی مؤثرتر و کارآمدتر طراحی در طیف وسیعی از پروژه‌ها از جمله طرح برج آپارتمانی آلبرنی 1700 استفاده کنیم. در ونکوور

ایده‌هایی برای مسابقه در حال اجرا تفرجگاه بودوا در مونته نگرو که توسط Midjourney AI ایجاد شده است.

کارهایی که قبلاً ساعت‌ها نیروی کار ماهر با هزینه‌های قابل‌توجهی برای این حرفه می‌خواستند، اکنون می‌توانند فوراً تقلید شوند و به مشتریان، معماران و دانشجویان معماری ابزار جدیدی ارائه می‌دهند که می‌تواند مدل‌های تجاری تثبیت‌شده را بر هم بزند.

راسل پاتر از استودیو SODA موافق است: «معماری به عنوان یک هنر متکی بر تفکر حساس و بینش هنری است که نمی‌تواند به سادگی توسط هوش مصنوعی تکرار شود. اما می تواند ما را قادر سازد به مسیرهای جدید یا جایگزین یا مسیرهای خلاقانه ای که معمولاً از آنها دوری می کنیم نگاه کنیم.

او افزود: «تا زمانی که هوش مصنوعی هوش هیجانی نداشته باشد، فکر می‌کنم انسان‌ها را نمی‌توان در طراحی برای کسانی که معتقدند ارزشی فراتر از عملکرد دارد جایگزین کرد.»

پلتفرم آنلاین رایگان هوش مصنوعی مانند Midjourney می‌تواند به سرعت تصاویر معماری عکس واقع‌گرایانه تولید کند، در حالی که سرویس‌های متنی مانند ChatGPT و Chatsonic اکنون فرصتی را برای پیش‌نویس توضیحات فنی نوشتاری در چند ثانیه فراهم می‌کنند.

آنا گیب، معمار و تصویرگر

آنا گیبز

منبع:آلبومارشیو در اینستاگرام

اندی متیوز

برخی از هنرمندان قبلاً به کارهای خلاقانه خود که در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر می شوند اعتراض کرده اند

اکنون می‌توانیم با ربات‌های هوش مصنوعی «چت» کنیم تا گزینه‌های طراحی جدیدی را در جایی که قبلاً طراحی یا مدل‌سازی می‌کردیم، پیدا کنیم. من فکر می‌کنم با طبیعی‌تر شدن این گردش‌های کاری، این روند به تکامل خود ادامه خواهد داد، بنابراین تعامل بین ماشین‌ها و طراحان به جای جدا شدن، عادی می‌شود.

اظهار نظر

اما معمار و کارآفرین الکساندرا گروسک گفت که هنوز محدودیت هایی دارد. او گفت: با پارامترهای اساسی، هوش مصنوعی می‌تواند خروجی‌های جالبی را در مقیاس کوچک تولید کند. اما وقتی صحبت از طراحی ساختمان بزرگ‌تر به میان می‌آید، هوش مصنوعی به تنهایی قادر به مدیریت پیچیدگی آن نیست.

به نظر می رسد هوش مصنوعی می تواند به ابزار مفید دیگری در استودیو تبدیل شود. در حال حاضر مانند زمانی است که پایانه‌های CAD اولیه وارد شدند، مفید و شاید آینده‌ای هیجان‌انگیز، اما هنوز کاملاً وجود ندارد یا به وعده‌های ارائه شده عمل می‌کند. ما قویاً معتقدیم که هوش، تجربه، نبوغ و خلاقیت انسان برای ارائه معماری خوب برای مدتی آینده هنوز مورد نیاز خواهد بود. ما تصور می کنیم که خدمات سفارشی انسانی حتی بیشتر ارزشمند خواهد شد و ما را از ماشین ها متمایز می کند. علاوه بر این، تصویر شروع فرآیند است و همچنان برای ارائه معماری درخشان به وضوح نیاز دارد.



منبع

او گفت: «مشتریان از ابزارهای موجود برای انجام کارهایی که آن ابزار در آن خوب است استفاده خواهند کرد – مانند ارزیابی کارایی سایت‌ها و انجام مطالعات امکان‌سنجی.» اما آن‌ها همچنان برای توانایی طراحان در پرسش‌کردن خلاصه‌ها و یافتن فرصت‌های غیرمنتظره در یک سایت که ارزش واقعی برای مردم و شهر ایجاد می‌کند، ارزش قائل هستند.

ایده‌هایی برای مسابقه در حال اجرا تفرجگاه بودوا در مونته نگرو که توسط Midjourney AI ایجاد شده است.

اندی متیوز، روچ متیوز

اندی متیوز

از دیدگاه من، فکر می‌کنم برای معماران طبیعی است که نسبت به ابزاری که در نگاه اول به نظر می‌رسد ممکن است لیوان مورد علاقه‌اش را روی میز شما می‌برد و کف آن را روی صندلی شما پارک می‌کند، احساس ناراحتی کنند. اما من فکر می کنم که ما باید به نوعی با آن کنار بیاییم. این ایده که شما می توانید یک تصویر را به این راحتی ایجاد کنید، البته فریبنده است، اما ما می دانیم که تصویر فقط تا سطح پوست اجرا می شود. در حال حاضر، هوش مصنوعی به اندازه سؤالاتی که از آن می‌پرسید هوشمندانه است و تا آنجا که من می‌دانم، هنوز قادر نیست به یک سایت نگاه کند و خودش تصمیم بگیرد که مراجع/سبک‌های مناسبی که باید جستجو کند چیست.

آیا فکر می کنم هوش مصنوعی جایگزین معماران شود؟ نه اما فکر نمی کنم مانند Minidisc سونی در اتر ناپدید شود. می‌توانم بگویم که ابزار مورد علاقه من 0.05 finliner است.

سؤالات بزرگی در مورد تأثیر این امر بر صنعت معماری وجود دارد، به ویژه در مورد مسابقات معماری، که اغلب به دلیل ضرب‌الاجل‌های تنگاتنگ و حجم کاری پرهزینه مورد انتقاد قرار می‌گیرند، و در برخی از برنامه‌های آموزشی دانشگاهی که در آنها تصاویری شیک با ارزش هستند.

معماری قبلاً برای سال‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کرده است، با ابزارهای پارامتریک مانند Grasshopper که به پارامترهای مشخص‌شده در اسکریپت‌ها پاسخ می‌دهند تا مثلاً یک فرم شیبدار را برای دستیابی به حداکثر تابش خورشیدی بهینه کنند.

در حالی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و رندرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی به وضوح تا جایگزینی رندرهای طراحی شده توسط انسان فاصله زیادی دارند، توانایی ایجاد سریع ایده ها در پاسخ به یک خلاصه زندگی واقعی می تواند تغییرات سریع و نتایج غیرمنتظره ای را به همراه داشته باشد. .

این دیدگاهی است که توسط تاتیانا فون پریوسن، یکی از بنیانگذاران vPPR، که Camden Highline این هفته تأیید شد، پشتیبانی می شود. او گفت: “هوش مصنوعی در آینده بسیار نزدیک فرآیندهای تمرین را به طور اساسی تغییر خواهد داد.” “ربات های تصویر کمی محدود به نظر می رسند، اگرچه من مطمئن هستم که مشتریان شروع به استفاده از آنها برای ارائه ایده خواهند کرد.”

اما او فکر می کند که تأثیر واقعی می تواند در نقش بالقوه سرویس متنی chatGPT برای نوشتن بیانیه های طراحی و دسترسی و سایر اسناد برای پروژه های ساده باشد. او پیشنهاد کرد که هوش مصنوعی به زودی می‌تواند انگلیسی را بسیار واضح‌تر و بهتر از آنچه اکثر معماران می‌توانند داشته باشند، ارائه دهد.

فکر می‌کنم در مراحل اولیه فرآیند طراحی پروژه‌های بزرگ، به‌ویژه طرح‌های اصلی، جایی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وجود دارد. این می‌تواند نیاز به فرآیند پرزحمت انتخاب اعداد و ترکیب واحدها را نفی کند و این فرآیند را کارآمدتر کند و تیم طراحی را برای ادامه طراحی آزاد کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا