معماری و شهرسازی پایدار | arianarchitects

رعایت این دو نکته در معماری سنتی، باعث ایجاد انسجام و وحدتی خاص می شود که در حس ظاهری و فضای درونی این سازه ها به خوبی حفظ می شود. تصور تابش نور آفتاب به پنجره های رنگی مشبک که روی طاقچه ی اتاق مادر بزرگ می تابد و یا گنبدهای آبی فیروزه ای مساجد که مانند نگینی در دل آسمان هستند، نیز از دیگر تصاویر نوستالژی است که در ذهن اکثر افراد جای دارد. این ها تصاویری هستند که همیشه تداعی کننده ی معماری سنتی ایرانیان هستند. کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود.

  • استفاده از یک پیستوله برقی می‌تواند کیفیت کارتان را برای پاشیدن رنگ، لعاب، سم یا …
  • طرح شماتیک “شماتیک” به معنای “ارائه ساده مفهوم است”.
  • به عنوان مثال بسیاری از پرندگان ترجیح می‌دهند لانه‌های خود را بر روی شاخه‌های نرم و نازک درختان ایجاد کنند، چرا که هر چه شاخه‌ها از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشند؛ احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر خواهد بود.
  • رابطه کاری خوب بین این دو حرفه، کار ساخت و ساز را مؤثرتر و موفق تر خواهد کرد.
  • بیشتر کار طراحی یک پروژه در دفتر معماری یا اصطلاحاً استودیو معماری انجام می‌گیرد، اما ملاقات با مشتریان در دفتر آنها، جلسه در دفاتر مدیران دولتی و البته بازدید از پروژه‌ها نیز بخش دیگر محیطی است که در آن قرار می‌گیرد.

امروزه وسعت دانش معماری به اندازه ای زیاد گشته است که خود به زیر شاخه های مختلفی مانند معماری منظر، معماری اسلامی، تاریخ معماری، معماری داخلی و غیره تقسیم شده است. می‌توانیم بگوییم علم و هنری است که ساختمان را با کیفیت، زیبایی، هندسی و مناسب با عملکرد آن طراحی می‌کند که برای انسان و فعالیت های روزانه اش مناسب است، پس از لحاظ روانشناختی ( روحیه و عواطف و غیره ) باید متناسب با نیاز استفاده کننده باشد. برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود.

گرایش های رشته معماری

آثار مارکوس ویتروویوس پولیو۳۸، مهندس رومی قرن ۱پ م، سرچشمۀ اصلی الهام معماران بزرگ دورۀ رنسانس۳۹ ـ آندرِ آ پالادیو۴۰، لئون باتیستا آلبرتی۴۱، فیلیپو برونلّسکی۴۲، دوناتو برامانته۴۳، و میکلانژ ـ بود. معمارانی که این توانایی و انعطاف پذیری را دارند که در پروژه های مختلف با ایده آل های متفاوتی کار کنند در ارائه خدمات به کارفرمای خود دارای برتری هستند. صورت مسأله اصلی در موزه هوا فضا سیرکولاسیون (چگونگی هدایت جمعیتی بزرگ) است و کانسپت ارائه شده عبارت است از یک گذر دو طبقه که تعدادی فضای بسته نمایشگاهی را به هم مرتبط می کند. همچنین سه سالن چند طبقه برای نمایش جاذبه های اصلی موزه در طول مسیر قرار داده شده اند.

سبک نئوکلاسیک

درجه مجله خبری معماری آریانا پژوهشی دوفصلنامه مطالعات معماری ایران طی نامه شماره ۱۶۱۶۷۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی کشور،‌ وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ابلاغ گردیده است. معماری پیش از آنکه تکنیک و فن باشد ، هنر و ذوق است . در واقع می توان گفت ظاهر و نمای شهر ها را مهندسان معمار می سازند .

دریل ها کاربرد گسترده ای در انجام کارهای مختلف خانگی دارند؛ بنابراین علاوه بر … فرزها یکی از پرمصرف ترین دستگاه ها در صنایع مختلف هستند که با توجه به کاربرد زیادشان توسط بسیاری از برند ها تولید و وارد … برای نصب یک قاب عکس و یا ساخت یک کتابخانه ساده، چکش ابزار کاملا مناسبی است؛ ساده، ارزان و کارآمد است. نور افکن دستی باید قابلیت حمل و میزان نوردهی مناسب داشته باشد.

http://barbarinemoone.ir