معمار اندی پانچر در حال رفتن به سمت مشتری

شما قبلاً تمرین خود را قبل از اینکه به دلیل توقف پروژه ها تعطیل شود، اجرا می کردید. کار در سمت مشتری چقدر متفاوت است؟

با اندوه فراوان پس از 18 سال تمرین در ژوئیه 2023 درهای +PH را بستم. این تصمیمی نبود که من ساده گرفته باشم. اما، به‌عنوان رویه‌ای که بر پایه طراحی و ارائه طرح‌های استفاده ترکیبی از سرمایه‌گذاران بنا شده بود، ما به‌طور گسترده در معرض عدم قطعیت‌ها و نگرانی‌های سرمایه‌گذاری ناشی از برگزیت، انتخابات، کمبود بودجه و سیاسی کردن سیستم برنامه‌ریزی قرار گرفتیم که باعث تأخیر قابل توجهی در تصمیم‌گیری شد. که به نوبه خود به شدت بر زنده بودن تأثیر گذاشت.

به این تورم و در نتیجه رکود بازارها اضافه کنید. متأسفانه، مانند بسیاری دیگر، طوفان کاملی ایجاد کرد.

استودیوی لندن در نهایت قادر به ادامه تمرین با پروژه های متوقف شده و سپس لغو نشد. فاکتورها پرداخت نشده باقی ماندند و هزینه ها به طور مداوم کاهش یافت.

از چشم طوفان، من کاملاً آگاه بودم که، به عنوان معمار، مجموعه ای از مهارت های بزرگ برای کمک به تحریک و پیشبرد بازسازی داریم.

اما حتی رویه‌ای مانند pH+ که در تصمیم‌گیری مشتری و سرمایه‌گذار بسیار دخیل بود، اغلب برای برجسته کردن فرصت‌ها در سطح ارزیابی اولیه حذف می‌شد که می‌توانست قابلیت حیات را باز کند و به سایت‌ها و پروژه‌ها اجازه دهد تا به جلو بیایند.

فرصتی برای تحریک بازسازی و قرار دادن پروژه‌های ساخت در سطح استراتژیک برای شرکت‌هایی که بر اساس برنامه‌های اجتماعی قوی پایه‌گذاری شده‌اند، که باعث شد من در سمت مشتری حرکت کنم.

من اکنون با توسعه دهندگان کار می کنم – از جمله به عنوان مدیر طراحی با Lateral – برای به حداکثر رساندن پتانسیل طرح ها و ارائه ارزش اجتماعی، زمینه ای و اقتصادی، که اگرچه بیشتر شبیه به یک کارگردان فیلم است تا نقش بازیگر اصلی، اما عمیقا از آن لذت می برم. .

به نظر من حتی بیشتر از مهارت‌ها و علایقی که من از طریق تدریس، کار پانل بررسی کیفی و تجربه معماری خود توسعه داده‌ام، استفاده می‌کند.

هدف Lateral چیست و چگونه می‌خواهند این را در چند سال آینده ارائه دهند؟ و چگونه فرصت های فعلی را برای توسعه دهندگان در علوم زیستی توصیف می کنید؟

Lateral یک اپراتور توسعه دهنده متخصص در ارائه طرح های علم و فناوری است. هدف آن به دنبال عادی سازی علم و نوآوری، ادغام و مشارکت با زندگی روزمره و بافت های خاص (شهری) جوامعی است که ساختمان ها را میزبانی می کنند.

تعداد قابل توجهی از سایت ها در مراحل برنامه ریزی و تحویل و همچنین یک خط لوله قوی از پروژه ها وجود دارد که در ماه ها و سال های آینده ارائه می شود. این سایت‌ها بر «مثلث طلایی» لندن، آکسفورد و کمبریج تمرکز دارند، جایی که خوشه‌های تاسیس شرکت‌های علم و فناوری زیستی با سازمان‌های دانشگاهی و تحقیقاتی ادغام شده‌اند.

در یک بازار مسطح، علوم زیستی یکی از معدود فرصت های رشد برای سرمایه گذاران بوده است. متأسفانه، فقدان تخصص در این بخش منجر به ارائه تعدادی طرح شده است که در مکان های نامناسب قرار دارند یا بدون درک نیازهای دائماً در حال تغییر مستاجران و علمی که آنها در حال کاوش هستند، توسعه یافته و مشخص شده اند.

Lateral از امکاناتی که توسعه می دهد بهره برداری می کند، بنابراین “سفر نوآوری” شرکت های علمی را از مفهوم اولیه تا تجاری سازی، ساختن محیط های فیزیکی و حمایتی که به نیازها پاسخ می دهد، درک می کند.

در نتیجه، یکی از محورهای نقش من، رهبری تحقیقات در زمینه توسعه آزمایشگاه‌های مدولار است که می‌توانند به راحتی برای پاسخگویی به فرصت‌های رشد مستاجر و تغییرات در جهت‌های فرآیند علمی، دوباره پیکربندی شوند. این شامل درک زیادی از کار است که در چه مواردی از مقاوم سازی می توان – و نمی توان – برای ارائه ساختمان های علمی و فناوری پایدار در کلاس جهانی استفاده کرد.

چه طرح هایی در خط لوله پروژه Lateral وجود دارد؟ و کدامیک بیشتر احتمال دارد که اول پیشرفت کنند؟

بر خلاف بسیاری از توسعه دهندگان در این بخش، Lateral تشخیص می دهد که برای ارائه پروژه ها در سایت های پیچیده، آنها باید معماران متخصص علوم زیستی، معماران متمرکز بر آزمایشگاه را با شیوه هایی که بیشتر برای کار در زمینه های شهری یا فیزیکی خاص استفاده می شود، جفت کنند.

از طریق توضیحات مفصل، هدف اطمینان از راه‌حل‌های انعطاف‌پذیر و از نظر فنی قوی است که هم در شکل و هم عملکرد ارائه می‌شوند.

همکاری‌های کنونی شامل جفت کردن متخصصان علمی مانند گروه طراحی Fairhursts مستقر در منچستر است که بر عملکرد از طریق چیدمان‌های داخلی و مشخصات فنی مبتنی بر فرآیند تمرکز می‌کنند، با اقداماتی مانند Gort Scott، RCKA، Morris and Company، AHMM و Hawkins Brown. این استودیوها بیشتر بر روی فرم و پوشش تمرکز می کنند و شاید بیشتر با زمینه های خاص سایت های عمدتاً شهری ما هماهنگ هستند.

همراه با انتصاب‌های اخیر مدیران متخصص برنامه‌ریزی و علوم – که هر دو، مانند من، نقش‌های جانبی خود را با موقعیت‌های تکمیلی در سایر سازمان‌ها و بخش‌ها ترکیب می‌کنند – نقش من رهبری این فرآیند است، و تیم‌های مشاور الهام‌بخش برای سایت‌ها و پروژه‌های خاص را گرد هم می‌آورم. برای تحویل ساختمان‌های نمونه از طریق مکان‌سازی.

خیابان Cavell، یک طرح ساخت جدید که توسط AHMM به عنوان بخشی از خوشه Whitechapel در تاور هملتز طراحی شده است، و Tavis House، یک پروژه مقاوم سازی در کامدن، به رهبری گورت اسکات با گروه طراحی Fairhursts، هر دو برای HIG Capital، در حال برنامه ریزی هستند و خواهند شد. اولین پروژه فعلی ما باشد که تحت این ساختار تحویل داده می شود.

خوشه علوم زیستی Whitechapel

آیا برای ارائه طرح ها در آینده به معماران بیشتری نیاز خواهید داشت؟

ما به طور مداوم در حال ملاقات با شیوه های معماری هستیم تا در مورد همکاری در آینده بحث کنیم، زیرا پروژه ها آنلاین می شوند.

یکی از مزیت‌های داشتن نقش‌های طراحی و برنامه‌ریزی داخلی این است که می‌توانیم گزینه‌ها را در اولین مراحل با مقامات محلی کارگاه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که وقتی معماران را منصوب می‌کنیم، خلاصه‌ها به خوبی توسعه یافته و بودجه مناسبی تامین می‌شود. این امر باعث ایجاد انگیزه می شود، ریسک را برای سرمایه گذار کاهش می دهد و نیاز به حدس و گمان گسترده و کار ناموفق تیم های مشاور ما را کاهش می دهد.

در میان معماران بالقوه جدیدی که استخدام می کنید به دنبال چه هستید؟

توسعه دهندگان در این بخش اغلب معمارانی را صرفاً بر اساس سطوح گردش مالی/PI و اینکه آیا آنها “علمی را انجام داده اند” منصوب می کنند. همانطور که توضیح داده شد، ما انعطاف‌پذیرتر عمل می‌کنیم و با مناسب‌ترین معمار برای یک ساختمان یا بافت خاص بدون به خطر انداختن عملکرد عملیاتی یک طرح کار می‌کنیم.

معماران نیاز فوری به تمرکز مجدد دارند

هنگام ملاقات با معماران، ما به اشتیاق آنها برای طراحی نگاه می کنیم و اینکه چگونه پروژه های آنها به طور خاص به هر بخش پاسخ داده و بهبود یافته است. لترال ارزش این را درک می کند. این مسیری است که به ما کمک می‌کند تا پیشنهاد خود را پیش ببریم و به نیازهای کاربران و جوامعی که ساختمان‌های ما به آنها خدمت می‌کنند پاسخ نزدیک‌تر بدهیم.

چه چیزهایی را در سمت مشتری آموخته اید که آرزو می کردید در حین تمرین می دانستید؟

به‌عنوان معمار، ما اغلب مشتاقیم که خود را به‌عنوان کلی‌گرا معرفی کنیم، نه اینکه به تخصص‌هایی نگاه کنیم که می‌توانند ما را متمایز کنند. با حرکت فزاینده به سمت همکاری تمرین ها و شیوه ها، این چیزی است که ما باید تجدید نظر کنیم.

در جایی که متأسفانه به رقابتی برای کاهش مستمر هزینه‌ها تبدیل شده است، که به طور اجتناب‌ناپذیری بر خدماتی که می‌توانیم ارائه دهیم تأثیر می‌گذارد، من به معماران پیشنهاد می‌کنم که فوراً نیاز به تمرکز مجدد بر نشان دادن ارزشی که می‌توانیم اضافه کنیم، به جای آنچه که می‌توانیم اضافه کنیم، داشته باشند. برش.

از نقطه نظر شخصی، دیدن تاثیری که در Lateral در مدت زمان نسبتاً کوتاهی داشتم بسیار عالی بود.

من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با تیم‌های متخصص داخلی و خارجی خود برای ایجاد، طراحی و ارائه طرح‌های نمونه هستم، که در مکان‌های عالی برای ساختن و از جوامعی که در آن حضور دارند، تأسیس شده‌اند. من نمی توانم صبر کنم تا ببینم ما را به کجا می برد.

تاویس هاوس – کار در حال انجام روی یک پروژه مقاوم سازی در Camden for Lateral توسط گورت اسکات

منبع