من نگران دورنمای بازنشستگی هستم

برای بسیاری، و به ویژه معماران، کار کردن بسیار بیشتر از کسب درآمد است. کار به زندگی ما معنا و هدف می بخشد. شغل شما همچنین می تواند یک حرفه باشد و باعث شود احساس نیاز، سازنده و مفید کنید.

صرف وقت و تلاش خود برای هدفی که برای شما مهم است، می تواند به معنی و حس موفقیت و همچنین سودمندی برای جامعه شما بیفزاید. کار داوطلبانه می تواند به گسترش شبکه اجتماعی، افزایش عزت نفس و بهبود سلامتی شما کمک کند. همچنین می‌تواند فرصتی عالی برای انتقال برخی از مهارت‌هایی باشد که در طول زندگی حرفه‌ای‌تان آموخته‌اید – یا یادگیری مهارت‌های جدید، و با افزایش سن، مغزتان را فعال نگه دارید.

به طور کلی، احساسات خود را در این مدت تصدیق کنید. هیچ راه “درست” یا “نادرستی” برای پاسخ دادن در مواجهه با یک تغییر بزرگ زندگی وجود ندارد، بنابراین سعی نکنید خود را به گونه ای قلدری کنید که احساس خاصی در مورد بازنشستگی داشته باشید.

اگر نه تنها از چیزی بازنشسته می شوید، بلکه به سمت چیزی نیز حرکت می کنید، می تواند کمک کننده باشد

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع

بسیاری از ما سال‌ها را صرف تصور دوران بازنشستگی ایده‌آل خود می‌کنیم – چه سفر به دنیا، گذراندن وقت بیشتر با خانواده و دوستان، یا دنبال کردن علایق دیگر. حتی لذت بردن از آزادی برای استراحت و راحت گرفتن. می تواند یک هدف فریبنده به نظر برسد. اما در حالی که تمایل زیادی به برنامه ریزی جنبه های مالی بازنشستگی داریم، اغلب تأثیر روانی بازنشستگی از کار را نادیده می گیریم.

در ابتدا، فرار از مشغله های روزمره، سیاست های محل کار، همکاران دشوار و رفت و آمد می تواند یک آرامش بزرگ به نظر برسد. با این حال، بسیاری از بازنشستگان جدید متوجه می شوند که پس از چند ماه، تازگی در «تعطیلات دائمی» از بین می رود.

من در اواخر دهه پنجاه هستم و از کارم لذت می برم اما چشم انداز بازنشستگی در افق است. من خوش شانس هستم که وضعیت مالی خوبی دارم. برخلاف بسیاری از سرنخ‌های تمرینی که می‌دانم، من مسائل پیچیده جانشینی ندارم، بنابراین خوشبختانه، جنبه‌های عملی و درآمد آینده تصمیمات من را هدایت نمی‌کند. با این حال، من نگران این انتقال هستم.

بنابراین مهم است که به دنبال منابع معنادار جدید یا تجدید شده باشید – فعالیت هایی که به شما شادی می بخشد و زندگی شما را غنی می کند. از این نظر، اگر نه تنها از کاری بازنشسته می‌شوید، بلکه به سمت چیزی نیز حرکت می‌کنید، چه یک سرگرمی کامل، یک موقعیت داوطلبانه یا ادامه تحصیل، می‌تواند کمک کند.

یک برنامه خوب برای بسیاری این است که به‌جای این‌که به سمت بازنشستگی تمام‌وقت بروند، تدریجاً به بازنشستگی تمام‌وقت بروند. ساعات کاری را که در شغل فعلی‌تان کار می‌کنید به تدریج کاهش دهید، به کار پاره‌وقت روی بیاورید، یا برای خودتان کار کنید. این کار شما را از لحاظ اجتماعی درگیر و هدفمند نگه می دارد و سازگاری با دوران بازنشستگی را بدون نیاز به تحمل خواسته های کار تمام وقت آسان می کند.

در حالی که بازنشستگی می تواند پاداشی برای سال ها کار سخت باشد، همچنین می تواند باعث استرس و اضطراب شود.

اگر علاقه ای طولانی مدت دارید که زندگی شما را غنی می کند، احتمالاً بازنشستگی را به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری بیشتر وقت خود برای پیگیری آن در نظر گرفته اید. در غیر این صورت، باید علایق و سرگرمی های جدیدی ایجاد کنید.

تحریریه اخبار معماری آریانا