نامزدهای نهایی جوایز زیبایی ساختمان افتتاحیه معرفی شدند

مرکز Oglesby، منچستر توسط
استفنسون همیلتون رایسلی استودیو

جواهر کوچک

مهندسی

برج نور و دیوار انرژی، منچستر توسط
معماران تونکین لیو

در میان طرح‌هایی که برای جوایز زیبایی ساختمان انتخاب شده‌اند، می‌توان به توسعه مسکن مشترک پیتر باربر در استراتفورد، شرق لندن اشاره کرد. ساختمان خوش آمد در RHS Garden Bridgewater در سالفورد طراحی شده توسط Hodder + Partners. و Borough Yards توسط معماران SPPARC در Southwark.

Borough Yards، Southwark، لندن توسط
معماران SPPARC

منبع: سایمون کالاگان

  • Borough Yards، Southwark، لندن توسط معماران SPPARC
  • رودخانه روشن، لندن توسط Lifschutz Davidson Sandilands و Leo Villareal Studio
  • رژه والا، لندن توسط کامیل والا

پل عابر پیاده لیدز، لیدز توسط
استودیو گاگارین با DP Squared

منبع:اندرو وال

  • Leeds Footbridge، Leeds by Gagarin Studio
  • پل پیاده‌روی قلعه Tintagel، Cornwall توسط Ney & Partners (طراحان و مهندسان اصلی) و ویلیام متیوز Associates (معماران)

منبع: دیوید والینسکی

  • 69 Old High Street and The Cabins, Tontine Street, Folkestone by Neat
  • کلیسای شناور، لندن توسط Denizen Works
  • خانه در لیتون، لندن توسط مک ماهون معماری
  • خیابان پیچک، لندن توسط استودیو سم جیکوب
  • برج نور و دیوار انرژی، منچستر توسط معماران Tonkin Liu

جوایزی که می‌خواهند به آن دست یابند، چیست و چرا اکنون؟

این دو پروژه جزو 13 پروژه هستند که در فهرست نهایی اعلام شده توسط کمیسیون هنرهای زیبای سلطنتی پیش از اولین جوایز زیبایی ساختمان در 21 نوامبر اعلام شده است.

انتظار می رود برنده کلی پروژه خود را از طرف بریتانیا در جشنواره جهانی معماری در لیسبون در 2 دسامبر ارائه کند. آنها همچنین برنده جایزه نقدی 10000 پوندی خواهند شد – بزرگترین جایزه مشترک معماری در بریتانیا در کنار جایزه RIAS Doolan.

یک هیئت مشاوره به ریاست نیکلاس بویز اسمیت، رئیس سابق کمیسیون کوتاه مدت ساختمان بهتر، ساختمان زیبا، از سال گذشته با 20 جامعه محلی برای ارتقای استانداردهای طراحی کار کرده است. دیگر اعضای هیئت مدیره شامل معمار کلاسیک رابرت آدام و پل موناگان از معماران AHMM هستند.

و بنابراین برای دریافت مجوز برنامه ریزی، مردم باید به این فکر کنند که چه چیزی یک ساختمان را زیبا می کند. از نظر عملی، این که آیا آنها موفق به نظر می‌رسند، موضوع کمیته برنامه‌ریزی محلی است. اما همانطور که می دانیم، منابع مقامات محلی محدود است و قضاوت آنها همیشه سازگار نیست. آنها به راهنمایی نیاز دارند. دولت مقداری را در قالب کدهای طراحی به آنها خواهد داد.

گزیده ای از Building Beauty Awards



منبع

در همین حال، دولت کد طراحی مدل ملی و چارچوب خط مشی برنامه ریزی ملی را به روز کرده است و «زیبایی را در قلب سیستم برنامه ریزی قرار می دهد».

فهرست های کوتاه

ساختمان

این جوایز در سال 2021 توسط کمیسیون هنرهای زیبای سلطنتی، که به دولت بریتانیا در مورد موضوعات مرتبط با هنر، معماری، زیبایی شناسی و میراث مشاوره می دهد، تنظیم شد. فاستر، به عنوان رئیس تراست، از سال 2018 در این سمت خدمت کرده است.

نورمن فاستر، بنیانگذار Foster + Partners قرار است جوایزی را به برندگان در چهار بخش – ساختمان، مهندسی، فضای عمومی و جواهر کوچک – و همچنین جایزه برنده کلی در مراسمی در مقر اروپایی بلومبرگ در لندن اهدا کند.

البته همه با نتیجه گیری داوران جایزه ما موافق نیستند. ما از آنها انتظار نداریم یا حتی لزوماً می خواهیم. کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که مردم را به فکر وادار کنیم – و سپس امیدواریم ساختمان‌هایی را که ظاهر خوبی دارند و زندگی روزمره ما را غنی‌تر و بهتر می‌کنند، مطالبه کنیم.

منبع:دانیل هاپکینسون

  • جاده مک گراث، لندن توسط معماران پیتر باربر
  • مرکز Oglesby، منچستر توسط استفنسون همیلتون ریزلی استودیو
  • ساختمان خوش آمدید، RHS Garden Bridgewater، سالفورد توسط Hodder + Partners

فضای عمومی

این بیش از یک سال پس از آن رخ می دهد که رابرت جنریک، وزیر مسکن سابق، از ایجاد دفتری برای مکان برای بهبود استانداردهای طراحی ساختمان و زیبایی شناسی در خانه ها و فضاهای عمومی خبر داد.

زیبایی در ساختمان ها موضوعی است و به درستی هم همین است. چارچوب سیاست برنامه ریزی ملی در حال بازنویسی است تا به شوراها قدرت بیشتری برای رد درخواست ها بر اساس دلایل زیبایی شناسی بدهد. زیبا بودن یک ساختمان واقعاً بر ساخت آن تأثیر می گذارد.

اما ما فکر می‌کنیم که هنوز برای کمیته‌های برنامه‌ریزی و توسعه‌دهندگان مفید خواهد بود که مجموعه‌ای از نمونه‌های زنده برای استفاده از آنها داشته باشند. امیدواریم با برگزاری نمونه ها و تبلیغات برتر، این جوایز کمک کند.