نمایش دانشجویی دانشکده معماری مکینتاش 2022

باید به دانشجویان و کارکنان مک به خاطر نمایش تبریک گفت، که این تصور را ایجاد کرد که دانشجویان از تحقیق و تولید کار لذت برده اند. من شک ندارم که آنها به زودی به ابزارهای قدرتمند معماری در سراسر بریتانیا و فراتر از آن تبدیل خواهند شد. کارهای دانشجویی دانشکده معماری مکینتاش مدرسه هنر گلاسکو را می توان به صورت آنلاین در gsashowcase.net/school-of-architecture مشاهده کرد. جیمز گریملی یک کارگردان در Reiach and Hall Architects است



منبع اثر توماس آشورست (قسمت 2 – مرحله 5) به نمایش گذاشته شد، پروژه ای با عنوان Performance of Craft

مدل جوزف البورن

در عصری که استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری هوشمندانه اغلب منجر به یکسانی صفحات می‌شود، دیدن انواع مختلفی از سبک‌های ارائه به نمایش گذاشته شده لذت بخش بود. تام آشورست (تصویر بالا را ببینید) یک بخش مدرسه قدیمی و لذت بخش را با مداد طراحی کرد و برخی از نقاشی های بسیار کاریزماتیک یادآور پوسترهای نمایشگاه امپراتوری گلاسکو در سال 1938 بود. در همین حال، کارلیس کوکاینیس و ماگدا ولوچکا، هر دو طرح‌های متقاعدکننده‌ای را با تعداد زیادی نقاشی و تجسم هنرمندانه طراحی کردند.

اثر کارلیس کوکاینیس (قسمت 2 – مرحله 5) به نمایش گذاشته شد، پروژه ای با عنوان یافتن پایداری در میراث مشکل ساز اواسط قرن بیستم

سال 3 به سایت های در امتداد کانال فورث و کلاید نگاه کرد. پیشنهادات آنها برای تبادل غذای شهری شامل فضاهایی برای رشد و فرآوری غذا، فضاهای تجمع عمومی، اتاق خواب و کلاس های درس بود. آنها در Maryhill Locks، Temple Gasworks در Anniesland و Applecross Basin قرار داشتند. میراث مهندسی غرور آفرین گلاسکو حضوری بسیار قابل مشاهده و ماندگار در شهر دارد و در حالی که ردپایی از آن در برخی از نقشه ها و تصاویر وجود دارد، زمینه می توانست بسیار بیشتر حضور داشته باشد. این نمایش خلاصه ای است و تنها کسری از کارهای هر دانش آموز ارائه شده است، اما کیفیت کلی آن بالا است و کارها متنوع هستند. بخش متقاعد کننده فیلیپا کوک به دلیل ملاحظات ساخت و ساز و تهویه به نظر می رسد، در حالی که کار لوک کوان حل شده به نظر می رسد و حساسیت به مواد و جاه طلبی تکتونیکی را نشان می دهد که یک پیشنهاد متقاعد کننده و لذت بخش ایجاد می کند.

تصاویر توسط Magda Wlockza

اثر جوزف البورن (قسمت 2 – مرحله 5) به نمایش گذاشته شد، پروژه ای با عنوان شهر جمعی

رالف ارسکین زمانی اشاره کرد که «در معماری چیزی به نام کنش غیرسیاسی وجود ندارد» و جوزف البورن دانشجو تحلیل خلاصه‌ای از ماهیت بسیار سیاسی توسعه و مالکیت زمین در گلاسکو ارائه کرد. پروژه او، Collective City، تصور می‌کرد که چگونه «مجموعه‌های مسکونی موجود و زیرساخت‌های راه‌آهن گلاسکو ممکن است احیا، جهت‌گیری مجدد و تفسیر مجدد برای خدمت به شهری برابرتر و مقاوم‌تر در برابر آب و هوا شود». طرح‌ها و مدل‌های او خوش‌بینانه و سرشار از پتانسیل قدرتمند هستند – پروژه‌ای تحریک‌آمیز و ستودنی که تشخیص می‌دهد که پایداری و اقدام اقلیمی نیازمند نیت خوب و کار سخت است – به‌علاوه اقدام سیاسی.

در روز آشنای «100 درصد احتمال باران» گلاسکو، برای دیدن نمایشگاه پایان سال دانشکده معماری مکینتاش – اولین نمایش فیزیکی آن از سال 2019. این نمایشگاه در دو مکان در خیابان Refrew راه اندازی شد: سال 3 در گالری گریس و کلارک فایف در طبقه همکف ساختمان بوردون و سال پنجم در فلمینگ هاوس کار کنید. هر دو بر مکان‌هایی در گلاسکو متمرکز بودند که با زیرساخت‌های حمل‌ونقل فعلی و تاریخی تعریف شده‌اند. با بازگشایی جهان پس از همه گیری، اجتناب ناپذیر است که شهرهای دورتر توجه دانشجویان کارشناسی ارشد را به خود جلب کنند، اما در حال حاضر، گلاسکو – آن «حماسه توپوگرافی» – محیطی باشکوه برای پروژه ها فراهم می کند.

مدل سازی در طول سال های قرنطینه آسیب دیده است، بنابراین دیدن بسیاری از مدل های به نمایش گذاشته شده بسیار لذت بخش بود، از گنبدهای گچی ظریف و ریخته گری مورگان مک کامب تا پروژه جوزف کراولی مبتنی بر مندریسیو که یک اتاق شهری عالی و در مقیاس بزرگ را ارائه می دهد که شما را به داخل دعوت می کند. برای یک نگاه نمایش سال پنجم از طریق پنجره های بزرگ به خیابان رنفرو به بافت گلاسکو گره خورده بود. عنوان خلاصه پایان نامه صادر شده برای دانشجویان گلاسکو – شهر اخلاقی بود. با درخواست از دانش‌آموزان برای انجام تحقیقات، و ایجاد گزاره‌هایی که از دیدگاه اخلاقی پشتیبانی می‌شود، این خلاصه مشارکت با انسجام اجتماعی و درگیری، پایداری و شرایط اضطراری آب و هوایی را تشویق کرد. بقای معماری به عنوان یک حرفه مرتبط نیازمند ارائه درک دقیق و پاسخی تخیلی به شرایط اضطراری آب و هوایی است، بنابراین خوب بود که پیشنهادهایی را مشاهده کنیم که با استفاده مجدد و اصلاح ساختمان‌ها، برداشت و بازیافت مصالح و پرداختن به پایداری در همان زمان درگیر هستند. به عنوان کاوش در مبانی سنتی تر برنامه ریزی شهری و معماری. این نمایشگاه با کار گروهی آغاز شد که نقشه‌های متعددی را برای به دست آوردن درک متفاوتی از چگونگی تأثیر رودخانه، جاده و شبکه‌های زیرزمینی و همچنین تقسیمات محله‌ای بر توسعه شهر ایجاد کرد. علاوه بر ارائه اطلاعات و تحلیل های جذاب، کتاب تاثیرگذار تولید شده توسط دانش آموزان ارزش حیاتی همکاری را نشان داد.