“نژادپرستی در این حرفه موذیانه است”

نتایج اولیه نظرسنجی AJ در سال 2023، به طرز نگران‌کننده‌ای، نتایج پرسشنامه‌های قبلی را تکرار می‌کند: اینکه نژادپرستی در این حرفه امری عادی است.

سه سال پس از آخرین بررسی ما از نژاد و تنوع در معماری، زمان فوق‌العاده‌ای برای کسانی بود که در برابری و شمول اجتماعی کار می‌کردیم. قتل جورج فلوید در ماه مه 2020 توسط یک افسر پلیس سفیدپوست در ایالات متحده، جنبش Black Lives Matter را در دستور کار خبری جهانی قرار داد و نژادپرستی را تقریباً در همه حوزه‌ها و از جمله در معماری بریتانیا در مرکز بحث قرار داد.

از این شرایط غم انگیز آگاهی افزایش یافته است و من به شدت از گفتگوهای معماری در طول سه سال گذشته دلگرم شده ام. من می‌دانم که بسیاری از تمرین‌ها گوش می‌دهند و اقدامات روشنی با هدف فراگیرتر کردن حرفه انجام می‌دهند. درک و عزم بیشتری برای تأثیرگذاری بر تغییر نسبت به گذشته وجود دارد.

علاوه بر این، 38 درصد از پاسخ دهندگان از پیشینه اقلیت های قومی گزارش کردند که شخصاً سطحی از نژادپرستی را تجربه کرده اند.

در همین حال، اگرچه 80 درصد از پاسخ دهندگان سفیدپوست گفتند که نشنیده اند هر در سال گذشته از زبان نژادپرستانه در محل کار آنها استفاده می شود، تصویر برای اقلیت های قومی بسیار متفاوت است. در 12 ماه قبل از شرکت در نظرسنجی، 42 درصد از افراد غیر از پیشینه سفیدپوست به طور مستقیم یا غیرمستقیم زبان نژادپرستانه را تجربه کرده بودند.

نتایج بخشی از تمرکز فزاینده ما بر موانع ورود و پیشرفت از طریق حرفه معماری است.

داده های اولیه همچنین به شکاف در ادراک اشاره می کند. حدود 27 درصد از افراد از پیشینه های اقلیت های قومی که این نظرسنجی را تکمیل کردند معتقدند نژادپرستی در معماری گسترده است، در مقایسه با 16 درصد از پاسخ دهندگان سفیدپوست.

همه‌گیری کووید-19 به طور همزمان نشان داد که حتی یک بحران جهانی بر همه ما به طور یکسان تأثیر نمی‌گذارد، به طوری که افراد دارای میراث قومی متفاوت اغلب بدترین تأثیر را از نظر ماندن در تحصیل و شغل می‌بینند و همچنین احتمال بیشتری برای کار در مشاغل در معرض ویروس

این نظرسنجی به دنبال جمع‌آوری داده‌های سخت و شواهد شخصی است تا به ما کمک کند تا با صنعت همکاری کنیم تا گام‌های حیاتی بعدی به سمت برابری برداریم.

این یافته‌ها همچنین به تغییرات پیشنهادی و آنچه می‌توان برای عادلانه‌تر کردن این حرفه انجام داد، توجه خواهد کرد.

پرسشنامه آنلاین هم زندگی در عمل و هم تجربیات در طول آموزش معماری را پوشش می دهد. این اتفاق سه سال پس از تحقیقات قبلی AJ در مورد این موضوعات می گذرد.

AJ اخیراً با Blueprint for All همکاری کرد تا این نظرسنجی را راه اندازی کند و آخرین شواهد را در مورد تنوع نژادی در معماری جمع آوری کند.

کلیک اینجا برای شرکت در نظرسنجی

یکی گفت: مدیر محل کار من نسبت به دیگران و به طور غیرمستقیم نسبت به من توهین نژادی داشت.

آخرین نظرسنجی تمام مراحل شغلی را با دقت بیشتری بررسی می کند تا ببیند آیا نگرش ها تغییر کرده است یا خیر. با پاسخ‌های کافی، می‌توانیم نتایج را از نظر قانونی و اگر داده‌ها اجازه می‌دهد، به‌طور خاص‌تر از نظر قومیت تجزیه کنیم.

نظرسنجی AJ برای همه بدون در نظر گرفتن نژاد یا قومیت آزاد است و از شما سوالاتی در مورد سابقه، تجربیات شما در صنعت و پاسخ شما به اظهارات مختلف می پرسد.

مطالعات نشان داده‌اند که چگونه معماران مشتاق از پیشینه‌های اقلیت‌های قومی در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود به احتمال زیاد به صلاحیت نمی‌رسند (به نظرسنجی RIBA Education 2021-22 مراجعه کنید). AJ می‌خواهد هم بررسی کند که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد و هم به تمرکز بر روی جایی که این حرفه می‌تواند بهتر عمل کند ادامه دهد.

اما او اضافه کرد: برای دستیابی به تغییر معنادار، باید بفهمیم چه چیزی موثر است و تاثیر اقدامات انجام شده را دنبال کنیم. بنابراین امسال انجام بررسی نژاد و تنوع بسیار حیاتی تر از همیشه خواهد بود.

در واقع، 78 درصد عظیمی از کسانی که از پیشینه اقلیت‌های قومی بودند فکر می‌کردند که نژاد آنها موانعی را برای پیشرفت شغلی در معماری ایجاد می‌کند.

اما برای دستیابی به تغییر معنادار، باید درک کنیم که چه چیزی مؤثر است و تأثیر اقدامات انجام شده را دنبال کنیم. بنابراین امسال انجام بررسی نژاد و تنوع بسیار حیاتی تر از همیشه خواهد بود. من از همه کسانی که شرکت کردند سپاسگزارم و ما بسیار خوشحالیم که یک بار دیگر با AJ در این زمینه همکاری می کنیم..



منبع

تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان اقلیت قومی مستقر در بریتانیا (45 درصد) معماری را به عنوان شغل توصیه نمی کنند، در مقایسه با کمتر از یک سوم (31 درصد) پاسخ دهندگان سفیدپوست.

سونیا واتسون، مدیر اجرایی شریک پروژه Blueprint for All – موسسه خیریه ملی متعهد به شمول اجتماعی – گفت که بسیاری از اقدامات “گوش دادن و انجام اقدامات واضح با هدف فراگیرتر کردن حرفه” است و “درک و عزم بیشتری برای تأثیرگذاری وجود دارد”. تغییر نسبت به گذشته است.

یکی از پاسخ دهندگان گفت: «نژادپرستی در این حرفه موذیانه و سیستمی است. حتی اگر هرگز نظر نژادپرستانه ای در محل کارم نشنیده باشم، این واقعیت که در پنج سال کارم به عنوان دستیار معماری هرگز با یک فرد سیاهپوست یا اقلیت قومی دیگر کار نکرده ام، نشان می دهد که نژادپرستی به اشکال دیگری نیز فراگیر شده است. تعصب ناخودآگاه، سیستم های آموزشی، عمل استعماری.

AJ در حال برنامه ریزی برای انتشار تجزیه و تحلیل دقیق تر از این نظرسنجی در ماه جولای است.

کلیک اینجا برای شرکت در نظرسنجی

فراخوانی برای شرکت: سونیا واتسون، مدیر اجرایی Blueprint For All (OBE، Honorary FRIBA، Honorary FRIAS)