وکیل دادگستری می گوید که معمار باید “مسئولیت اصلی” را بر عهده بگیرد

بارویس همچنین از شکست این تمرین در خواندن فراتر از صفحه اول گواهینامه BBA و عدم ایجاد عملکرد آتش انتقاد کرد.

در بیانیه خود، Barwise ادعا کرد که «عدم تجربه استودیو E در پروژه‌های بلندمرتبه و روکش‌های بیش از حد» منجر به شکست آن در تولید «طراحی منطبق» و شناسایی پنل‌های ACM با هسته پلی‌اتیلن – یکی از دلایل گسترش سریع آتش در بیرون – برای یک ساختمان پیچیده نامناسب بود.

او افزود که این عمل یک «مشخصات اختصاصی غالباً ارائه کرده است که جایگزین‌های مختلفی برای پانل‌های روکش دار ارائه می‌کند، اما بدون بیان عملکرد آتش مورد نیاز».

بارول افزود که مسئولیت ثانویه گسترش سریع آتش سوزی باید بر عهده هارلی به عنوان پیمانکار فرعی پوشش، پیمانکار اصلی ریدون، کنزینگتون و شورای چلسی، و دولت به عنوان متولی رژیم های قانونی حاکم بر ایمنی آتش سوزی باشد.

او نتیجه گرفت: “وسعت کامل فاجعه ناشی از ترکیب پیچیده ای از حرص و آز شرکت با بی توجهی کامل به ایمنی، بی کفایتی حرفه ای، نظارت و نارسایی های سازمانی بود و توسط یک رژیم به اندازه کافی قوی تسهیل شد.”

Barwise همچنین استودیو E را به دلیل انجام ندادن یک بازنگری معمولی در طراحی «مطابق با رویه توصیه شده RIBA» محکوم کرد که تصمیم به «تغییر اساسی سیستم روکش فلزی» از روکش فلزی روی به روکش فلزی کامپوزیت آلومینیومی را مشخص می‌کرد و عملکرد متفاوت آتش را تشخیص می‌داد. PE و FR.

بیانیه پایانی که دیروز (7 نوامبر) به تحقیق 300 روزه در مورد فاجعه 2017 ارائه شد، این عمل را در رده سه نفر از کسانی که بیشترین مسئولیت را برای فاجعه ای که 72 کشته برجای گذاشت، قرار داد.

و او گفت که یک «معمار با صلاحیت معقول» باید اطمینان حاصل می کرد که کارشناس آتش نشانی Exova به طور صحیح و کامل توسط پیمانکار Rydon در رابطه با تأثیر سیستم روکش کاری بر انطباق با بخش چهار مقررات ساختمان – به جای اینکه به صورت موقتی باشد، آموزش دیده باشد.

بیانیه های پایانی بیشتر از هارلی، آرکونیک و کینگسپن، که باعث شدند عایق کولترم K15 در پایان پروژه مورد استفاده قرار گیرد، اواخر امروز شنیده می شود.



منبع وکیل دادگستری استفانی بارویس که نماینده یکی از سه گروه اجتماعی بود، به همراه سازنده روکش آرکونیک و مهندس آتش نشانی اگزوا، انگشت خود را به سمت استودیوی E نشانه رفت.[ed] بالاتر از بقیه از نظر مسئولیت آنها در مورد سرعت و وسعت آتش سوزی.

او اضافه کرد که استودیو E همچنین “به طور اساسی در شناسایی و رفع نیاز به موانع حفره” مطابق با نمودار 33 سند تایید شده B شکست خورده است و آنها را برای بستن دهانه های پنجره مشخص نکرده است به این معنی که “هیچ محافظتی در برابر عبور آتش و آتش وجود ندارد و دود در اطراف پنجره که مستقیماً به داخل حفره پشت روکش ضد باران می رود.