پله های خروجی بیرونی نیاز به نماهای مقاوم در برابر آتش دارند

با این حال، حتی پله‌های داخلی نیز می‌توانند محدودیت‌هایی را بر پارچه خارجی تحمیل کنند، زیرا برخی از پیکربندی‌های دیوار خارجی می‌توانند دیوار خارجی پلکان محافظت‌شده را در صورت آتش‌سوزی در معرض گرما قرار دهند (به عنوان مثال، جایی که این دو در یک زاویه داخلی در مجاورت یکدیگر قرار دارند. نما). بنابراین، اگر یک راه پله حفاظت شده فراتر از آن، فرورفته یا در یک زاویه داخلی دیوار خارجی مجاور ساختمان قرار دارد، حداقل فاصله بین یک منطقه محافظت نشده از محوطه ساختمان و یک منطقه محافظت نشده از محوطه پله باید باشد. 1800 میلی متر

با ورود به دوره جدیدی از الزامات مسئولیت و صلاحیت تحت قانون ایمنی ساختمان، بسیاری از طرح ها متوقف شده اند و طراحان با عجله در حال بررسی مجدد طرح ها هستند تا ببینند چگونه می توانند پله دوم را در خود جای دهند. در بسیاری از موارد این طرح به ادغام یک پله دوم در هسته مرکزی کمک می کند.

ب ساخت و ساز مقاوم در برابر آتش (حداقل RE30) برای پوشش ساختمان در مناطق زیر مورد نیاز است (نمودار زیر را ببینید)، اندازه گیری شده:

د لعاب در مناطق مقاوم در برابر آتش باید بسته شود و خود در برابر آتش مقاوم باشد (از نظر یکپارچگی اما نه عایق – حداقل E30).

این راهنما بیان می‌کند که پله‌های قیچی (که در آن دو پرواز مختلف در یک محفظه راه پله قرار دارند) قابل قبول نیستند، زیرا ورود دود به طور همزمان روی هر دو پله تأثیر می‌گذارد. به همین ترتیب، داشتن دو پله در مجاورت هم فایده چندانی نخواهد داشت، زیرا یک لابی مشترک می‌تواند به همان اندازه از دسترسی به هر دوی آنها جلوگیری کند.

ج ساختار مقاوم در برابر آتش (حداقل RE30) همچنین باید برای هر قسمت از ساختمان در فاصله 1800 میلی متری مسیر فرار از پای پله به محل ایمن ارائه شود، مگر اینکه راه های فرار جایگزین از پای پله فرار خارجی وجود داشته باشد.

این مشاوره ترجیح اولیه را نسبت به 30 متر به عنوان آستانه ارتفاع ساختمان در نظر می گیرد که در آن راه پله دوم باید نصب شود. این با انتظارات فعلی برای BS9991 مغایرت دارد، زیرا این استاندارد احتمالاً پله‌های دوم را در ساختمان‌های مسکونی بین 18 تا 30 متر توصیه می‌کند، مگر اینکه اقدامات کاهش‌دهنده دیگری مانند فشار دادن نصب شده باشد.

به طور خلاصه، هیچ راه حل ساده ای برای ارائه یک پله دوم وجود ندارد و تغییر الزامات در ADB برای مدتی بر عدم اطمینان و چالش های طراحی اضافه می کند.

اصل اساسی ابزارهای طراحی فرار این است که همیشه باید یک مسیر جایگزین وجود داشته باشد، یا در جایی که وجود ندارد، مسافتی که سرنشینان باید طی کنند تا ایمنی محدود شود. یک استثنا، طراحی آپارتمان ها است، جایی که عملاً هیچ محدودیتی برای ارتفاع ساختمان وجود ندارد که در آن یک پله واحد قابل قبول است.

در نتیجه، بسیاری از طرح‌ها یک راه پله خارجی باز به سبک نیویورک را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند. با این حال، به دلیل حفاظت از آب و هوا و آکروفوبیا (ترس از ارتفاع)، معمولاً فقط تا حداکثر 6 متر مجاز هستند. اگر ارتفاع قسمت بیرونی پله کمتر از 6 متر باشد (مثلاً در حال سرویس دهی به یک سکو) در این صورت باید اطمینان حاصل شود که نمای خارجی پله را در برابر آتش محافظت می کند. این نه تنها انتخاب متریال دیوار خارجی را محدود می‌کند، بلکه درها یا پنجره‌های نزدیک به راه پله را نیز محدود می‌کند. هر پله فرار خارجی باید تمام شرایط زیر را داشته باشد:

iii) 1100 میلی متر بالاتر از قسمت بالایی پله

در همین حال، سایر حوزه های قضایی (مانند اسکاتلند) به دو پله فرار نیاز دارند که در آن ساختمان ها دارای طبقات بیش از 11 متر یا حتی در برخی موارد به 7.5 متر هستند. این مشاوره گزینه‌های هزینه مرجع را برای ساختمان‌های 11 متری، 18 متری، 30 متری و 50 متری پلاس انجام می‌دهد – بنابراین، تا زمانی که کامل شود، هر یک از این ارتفاعات می‌تواند محرک راه‌های فرار جایگزین باشد.

ط) 1800 میلی متر بالا و افقی از پروازها و فرودهای پله خارجی

آ درهای راه پله باید ضد حریق باشند (حداقل E30) و مجهز به دستگاه خود بسته شونده باشند.

با این حال، با بررسی مجدد سند تایید شده B (ADB) توسط دولت در آخرین رایزنی که قرار است در ماه مارس بسته شود، همه چیز تغییر خواهد کرد.

جف ویلکینسون مدیر عامل بازرسان تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است



منبع

ii) 9 متر به صورت عمودی زیر