کمپین‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که برج‌های جنجال برانگیز بانک جنوبی Make را به چالش بکشند

Save Our South Bank Action Group (SOS)، ائتلافی از مخالفان محلی پروژه 72 Upper Ground برای املاک میتسوبیشی، امروز (15 مارس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد می‌کند تا تصمیم مایکل گوو برای تایید را مورد بررسی قضایی قرار دهد. طرح 25 طبقه تیمساید.

یک جمع آوری کمک مالی با هدف جمع آوری 15000 پوند برای ارسال این چالش به دادگاه عالی از طریق شرکت حقوقی محیط زیست ریچارد باکستون وکلا راه اندازی شده است.

این اقدام تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که وزیر امور خارجه برنامه های 79000 متری را تایید کرد2 فضای اداری و تجاری مرتبط در دو برج 14 و 25 طبقه و یک سکوی اتصال شش طبقه قرار دارد.

این گروه ادعا می‌کند که تصمیم گوو، که سال گذشته پس از تحقیق عمومی انجام شد، «از نظر قانونی ناقص بود و با اعلامیه‌های اخیر او در مورد اولویت‌های مسکن و کاهش کربن مغایرت داشت».

مایکل بال، یکی از فعالان مبارزاتی که در این تحقیق به نمایندگی از کمپین‌ها صحبت می‌کرد، به AJ گفت: «توسعه «اسلب» نه تنها لذت میلیون‌ها نفر را که در کرانه جنوبی قدم می‌زنند، و همچنین منظره‌های حفاظت شده متعدد از میراث ملی را تهدید می‌کند، بلکه تضعیف می‌کند. تلاش برای رسیدگی به بحران مسکن شهرمان در حالی که بیش از 100000 تن CO2 منتشر می کند.

تصمیم گوو، به دنبال تصمیم دادگاه عالی مبنی بر رد امتناع از تخریب ساختمان‌های M&S در خیابان آکسفورد، سیاست‌های حیاتی را برای کاهش کربن از طریق اقتصاد دایره‌ای و ساختمان‌های بازیافت تهدید می‌کند. چالش قانونی ما ممکن است آخرین فرصت برای بازیابی این فاجعه باشد.

گوو در تصمیم تایید خود در ماه گذشته گفت که با توجه به مقیاس و انبوه ساختمان شمالی، او در مورد نتیجه گیری بازرس مبنی بر اینکه ساختمان پیشنهادی “پاسخ مناسبی به سایت” است، ملاحظاتی داشت.

گوو که در ابتدا انتظار می‌رفت تصمیم خود را در آگوست سال گذشته اعلام کند، گفت که او همچنین نگران تأثیر این پیشنهاد بر «دارایی‌های میراث تعیین‌شده» است، از جمله تئاتر ملی ثبت‌شده درجه II* دنیس لاسدون و ساختمان IBM در فهرست درجه دوم. او همچنین می‌ترسید که این طرح کمک مثبتی به منظره شهر کرانه جنوبی نداشته باشد.

اما او به این نتیجه رسید که منافع عمومی، مانند فرصت های شغلی، بهبود قلمرو عمومی و ایجاد فضای کاری خلاقانه مقرون به صرفه، بیشتر از آسیب به محیط اطراف است.

گوو این فراخوان احتمالی را در آوریل 2022 و در اولین دوره کاری خود به عنوان رئیس دپارتمان ارتقاء سطح، مسکن و جوامع (DLUHC) با استفاده از به اصطلاح اعلامیه برگزاری ماده 31 راه اندازی کرد. گرگ کلارک، که بین ژوئیه و سپتامبر 2022 در این پست خدمت می کرد، قبل از بازگشت گوو به بخش، رسماً به دلیل نگرانی های میراث فرهنگی با این طرح تماس گرفت.

شورای لمبث این طرح را در مارس 2022 تصویب کرد، علی‌رغم دریافت بیش از 260 اعتراض و مخالفت از سوی چهره‌هایی از جمله کیت هوی، نماینده سابق واکسهال، و نماینده فعلی منطقه، فلورانس اشالومی.

منبع:Cityscape Digital

منظره ای در امتداد کوئینز واک در تئاتر ملی

گروه‌هایی مانند انجمن قرن بیستم و مشاور قانونی Historic England به این نتیجه رسیده بودند که این پروژه به ساختمان‌های فهرست شده مجاور آسیب می‌رساند و در عین حال بر حاشیه رودخانه تسلط دارد.

در همین حال صادق خان شهردار لندن از مداخله در این پروژه خودداری کرده بود و تصمیم برنامه ریزی به معاون شهردار جولز پایپ واگذار شد. افسران اداره لندن بزرگ (GLA) کیفیت طراحی طرح Make را ستوده و گفتند که “برای همدلی با همسایگان تاریخی خود طراحی شده است”.

یک تحقیق عمومی در مورد این پروژه در ژانویه 2023 به پایان رسید.

جنی اونیل، رئیس SOS، در مورد جمع‌آوری کمک مالی برای اقدام بازنگری قضایی، گفت: «هر کمکی، مهم نیست چقدر کوچک، در مبارزه دیوید علیه جالوت برای حفاظت از میراث فرهنگی لندن و کنار رودخانه، و کربن حیاتی بسیار مهم است. کاهش سیاست ها کمک‌های مالی کمپین را قادر می‌سازد تا به طور مؤثری پرونده خود را نشان دهد و پروژه ویرانگر را متوقف کند.

اهداکنندگان با حمایت از SOS Save Our South Bank از میراث منطقه محافظت می‌کنند، از فضاهای باز حیاتی محافظت می‌کنند و از افق نمادین لندن برای نسل‌های آینده دفاع می‌کنند. این کمپین از حامیان می‌خواهد که سخاوتمندانه کمک مالی کنند و هدف را با شبکه‌های خود به اشتراک بگذارند.

پس از تایید Gove در فوریه، Make قبلاً به AJ گفته بود: «توسعه فوق العاده ای به شخصیت South Bank خواهد بود.

«طراحی ما روایت معماری حساس منطقه را با الزامات بازار مدرن تلفیق می‌کند. ما لایه‌های افقی همسایگان مدرنیست خود را انتخاب کرده‌ایم و شکل مجسمه‌ای آنها را بازتاب می‌دهیم و در عین حال اطمینان می‌دهیم که رفاه، نور روز و تهویه طبیعی برای مستاجران جدید اولویت است.

استفان بلک، مدیر اجرایی میتسوبیشی استیت لندن در بیانیه‌ای مشترک گفت: «ما مسئولیت‌های ناشی از سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهنده بزرگ در لندن را درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم.

ما خود را بخشی جدایی ناپذیر از جامعه لندن می‌دانیم، با هدف تبدیل این شهر جهانی به مکانی بهتر برای کار، زندگی و لذت. ما مشتاقانه منتظر همکاری با همسایگان فرهنگی خود و جامعه برای تحقق این جاه طلبی هستیم.

برای اظهار نظر با Make، Mitsubishi Estate و دپارتمان ارتقاء سطح، مسکن و جوامع تماس گرفته شده است.

منبع