که به عنوان برنده جایزه استرلینگ 2022 خود انتخاب کردید

6٪ – 100 خیابان لیورپول، لندن (توسط معماران هاپکینز): توسعه صفر خالص شامل بازسازی و گسترش چشمگیر یک بلوک اداری دهه 1980 برای ایجاد مجموعه ای از دفاتر و فضاهای تجاری و عمومی در قلب منطقه مالی لندن.

این کتابخانه همچنین اخیراً به کتاب‌ساز ویلیام هیل مورد علاقه جدید برای دریافت معتبرترین جایزه معماری بریتانیا با اختلاف 4/6 تبدیل شده است.

30٪ – Sands End Arts and Community Center، لندن (توسط Mæ Architects): یک ساختمان یک طبقه دلپذیر و کاملاً در دسترس که در اطراف یک اقامتگاه غیرقابل استفاده قرار گرفته است که شامل فضاهای فعالیت انعطاف پذیر و یک کافه اجتماعی است.

فهرست نهایی جایزه استرلینگ RIBA 2022: کتابخانه جدید، کالج Magdalene، کمبریج (توسط معماران نیال مک لافلین)

برنده استرلینگ امشب (13 اکتبر) طی مراسمی در مقر RIBA در 66 Portland Place لندن معرفی خواهد شد.

20% – مدرسه ابتدایی جدید هاکنی و جاده کینگزلند 333، لندن (توسط هنلی هلبراون): یک مجتمع خیره کننده آجر قرمز که به طور منحصر به فرد مسکن مقرون به صرفه را با یک مدرسه ابتدایی جدید برای جامعه رو به رشد شرق لندن ترکیب می کند.

منبع: نیک کین

نتیجه نظرسنجی AJ

این طرح که دارای ساختار آجری دست‌ساز و فضای داخلی چوبی است، نزدیک به 38 درصد از آرای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی AJ را به خود اختصاص داد که هشت درصد از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی Sands End Arts and Community Center توسط Mæ Architects جلوتر بود.

2.5٪ – باغ های باغ، پارک فیل ها، لندن (توسط معماران پانتر هادسپیت): مجموعه ای بازیگوش از ساختمان ها که یک بلوک شهری جدید از 228 خانه جدید و فضاهای خرده فروشی را تشکیل می دهد که در اطراف یک باغ مشترک پیچیده شده اند – یکی از عناصر اصلی برنامه بازسازی فیل و قلعه.



منبع سومین انتخاب محبوب خوانندگان مدرسه ابتدایی هاکنی نیو و جاده 333 کینگزلند اثر هنلی هالبراون بود که یک پنجم آرا را به دست آورد.

3.5٪ – کالج فورث ولی – پردیس فالکرکاسکاتلند (توسط Reiach and Hall Architects): مجموعه ای از سه مرکز آموزش عالی پیشرفته که توسط حیاط و فضاهای آموزشی باز به هم متصل شده اند.

38٪ – کتابخانه جدید، کالج مجدلیه، کمبریج (توسط معماران نیال مک لافلین): یک کتابخانه و فضای مطالعه با قاب چوبی بسیار دقیق، طراحی شده برای جایگزینی که قبلاً توسط ساموئل پپیس هدیه داده شده بود و پیش بینی شده بود تا 400 سال دیگر زنده بماند.

طرح مسکن پانتر هادسپیت در باغ های باغ در الفانت پارک، جنوب لندن، کمترین طرفدار را در بین شش رقیب داشت و تنها 2.5 درصد از بیش از 650 رای داده شده را به خود اختصاص داد.