گورت اسکات طرح هایی را برای بازسازی بازار تاریخی آکسفورد فاش می کند

بازار سرپوشیده آکسفورد

ما این پروژه را در همان هفته اول قرنطینه شروع کردیم – این یک کار عاشقانه بود.

به گفته تیم طراحی، این ساختمان «تغییرات متفاوتی را انباشته کرده است که بافت تاریخی را مبهم می‌کند و یافتن و گشت و گذار در بازار را سخت می‌کند».

بازار اصلی، با ساختار چدنی و سقف های چوبی، توسط جان گوین، معمار پل معروف مگدالن آکسفورد طراحی شده است.

این مرکز در حال همکاری با شورای شهر آکسفورد است تا طرحی جامع برای بازسازی ساختمان طبقه دوم که در سال 1774 افتتاح شد، ایجاد کند.

وی افزود: ما این پروژه را در اولین هفته قرنطینه شروع کردیم و این کار عشقی و افتخاری بود که به مدیریت تکامل آینده این مکان منحصر به فرد و خاص کمک کرد. پیشنهادات ما به صورت استراتژیک برای دستیابی به یک تحول مثبت در بازار تحت پوشش طراحی شده اند و در عین حال متمرکز و عملی باقی می مانند تا امکان ارائه آنها فراهم شود.

ایموگن توماس، یکی از اعضای کابینه شورای شهر آکسفورد که مسئول ارائه طرح اقدام مرکز شهر است، گفت: “با یک پای خود در گذشته و چشم به آینده، هدف این طرح جامع ایجاد بزرگترین پیشرفت در بازار سرپوشیده برای مدت طولانی است. هر دو تغییر مثبت در بازار را مدیریت می کنند و از موقعیت تاریخی منحصر به فرد آن در شهر محافظت می کنند.

سوزی هایدن، دستیار مدیر گورت اسکات، گفت: “ما به بازارها به عنوان مکان های نوآوری و انکوباتور اصلی کسب و کار عمیقاً اعتقاد داریم. بازارها قلب فرهنگی و اجتماعی شهر هستند و بازار سرپوشیده آکسفورد یکی از بهترین بازارها است که از اواخر قرن 18 برای مردم آکسفورد مهم بوده است.

منبع: AIZAT K/ Shutterstock

داده های پروژه

گورت اسکات می‌گوید پیشنهاداتش برای بازار سرپوشیده هم «بافت تاریخی ساختمان را تجدید می‌کند و هم فضاهای جدیدی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند» و این ساختمان را به یک «مرکز روزمره» برای جامعه محلی و «مکانی ایده‌آل برای صرف غذا و رویدادهای عصرانه» تبدیل می‌کند.

طرح‌های اولیه شامل تغییر خیابان بازار به منطقه‌ای با اولویت عابران پیاده، مقاوم‌سازی استراتژیک برای ایجاد «منطقه عمومی انعطاف‌پذیر جدید» و بهبود ورودی‌ها است.

معمار گورت اسکات
مشتری شورای شهر آکسفورد
محل خیابان بازار، آکسفورد
معمار میراث فرهنگی معماران مارکوس بیل
مشاور M&E ماکس فوردهام
مهندس سازه مهندسان HRW
نقشه بردار کمیت استوکدیل
مشاوره حمل و نقل Caneparo Associates
مشاوره انتقال با طراحی



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا