چیپرفیلد و اسمبل طرح‌هایی را برای گسترش جامعه «سازندگان» کانبرا نشان می‌دهند


طرح جاده لبنی برای توسعه دهنده مولونگلو شاهد اضافه شدن خانه های جدید و انبارهای انعطاف پذیر به سایت صنعتی سبک در حال تکامل 14 هکتار در کانبرا، در کنار تالاب های جرابومبرا خواهد بود.

زمانی که مزرعه ای با مجموعه ای از آلونک های دهه 1970 بود، محوطه نوظهور به خانه آبجوسازی، کارخانه های تقطیر، قهوه جوش، شکلات ساز، فضاهای همکاری خلاقانه، یک گالری، یک دیوار کوهنوردی، تبدیل شد. پیست اسکی سرپوشیده و یک استودیوی طراحی صنعتی

این «استفاده مجدد تطبیقی ​​دقیق» اولیه توسط معماران کریگ تان ملبورن با فضاهای عمومی جدید و آثار هنری طراحی شده توسط هنر و معماری شیلیایی Pezo von Ellrichshausen ارائه شد.

چیپرفیلد و اسمبل در حال همکاری با شرکت معماری منظر جین ایروین مستقر در سیدنی بر روی طرحی مبتنی بر منظر برای مراحل بعدی توسعه «محله به هم پیوسته» هستند.

توسعه‌دهنده می‌خواهد تالاب‌ها، مراتع و جنگل‌ها را مجدداً در سایت معرفی کند، اما همچنان فضایی را برای شرکت‌های محلی به‌عنوان مکانی برای رشد ایده‌های جدید، تولید محصولات جدید، ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان و بخشی از اقتصادی فراهم می‌کند. تمیزتر، عادلانه تر و مسئولیت پذیرتر.

طرح جامع شامل یک میدان عمومی جدید، مناطق پیک نیک، 10 ساختمان جدید “انبار” انعطاف پذیر برای پشتیبانی از فعالیت های مختلف از استودیوهای زنده تا مراکز اجتماعی، همراه با “انواع روش های کار، از نامرتب تا مجازی” خواهد بود. .

سازنده گفت: «مسکن در جاده لبنیات حول یک اکوسیستم تالاب جدید ترتیب داده خواهد شد. این یک جامعه عمدی از ساکنان را نشان می دهد که از فلسفه مکان حمایت می کنند. کسانی که می خواهند در منظره غوطه ور شوند، متواضعانه و زیست محیطی زندگی می کنند و برای مهربانی ارزش قائل هستند.

این معماری چارچوبی برای بوم‌شناسی خواهد بود، با باغ‌هایی که فضاهای بین ساختمان‌ها را اشغال می‌کنند، به زیرزمین‌ها و به صورت عمودی به خانه‌های خصوصی گسترش می‌یابند. ایوان های روی زمین در امتداد هر دو طرف هر ساختمان – یکی مشترک، دیگری خصوصی – خانه ها را زمین می گیرند و اجازه تهویه طبیعی، نور خورشید از جهات مختلف و نماهای دو وجهی را می دهند.

خانه‌ها علاوه بر عرشه‌های گردشی و پله‌ها، دارای امکاناتی مانند خشک‌شویی، کتابخانه و مناطق باربیکیو هستند.

جاده لبنیات، کانبرا. نمای عرشه توسط معماران دیوید چیپرفیلد

توسعه دهنده افزود: موفقیت Dairy Road با ظرفیت آن برای بهبود سلامت در طول زمان سنجیده می شود. این شامل سلامت جسمی و روانی و شادی ساکنان و کارگران، سلامت خاک، اکولوژی های طبیعی و آب است. فراوانی حیات وحش و تنوع زیستی؛ و رونق اقتصادی محلی.’

این پروژه دومین شغل اصلی دیوید چیپرفیلد در استرالیا است، که اولین کار خود را، یک طرح نیمه اداری، نیمه مسکونی در توسعه عظیم Barangaroo سیدنی، در سال گذشته پس از یک سری از دست دادن تقریباً از دست داد.

پنج سال پیش تمرین او توسط رقیب بریتانیایی Foster+ Partners به ​​طرح آسمان‌خراش Circular Quay اختصاص یافت و یک سال بعد این تمرین در میان فینالیست‌های بدشانس برای یک گالری هنر معاصر 150 میلیون پوندی در آدلاید قرار گرفت.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا