استودیوی Heatherwick برنامه‌هایی را برای اولین پروژه کتابخانه‌اش فاش می‌کند

Rouse، برنامه ریز آن، بیشتر به دلیل اختراع “مرکز خرید” با مرکز خرید Harundale خود در گلن بورین، مریلند، خارج از کلمبیا شناخته شده است.

استودیوی کینگز کراس می‌گوید این طرح از خاستگاه کلمبیا به عنوان شهری برنامه‌ریزی شده توسط بشردوست، توسعه‌دهنده و برنامه‌ریز شهری آمریکایی پس از جنگ، جیمز راس الهام گرفته شده است.

استوارت وود، شریک استودیوی هیترویک و رهبر گروه می‌گوید: «کلمبیا همیشه توسط یک دیدگاه اجتماعی رادیکال هدایت می‌شود. این میراث الهام بخش ما شد تا کتابخانه سنتی را فراتر از کتاب و به نوع جدیدی از مرکز اجتماعی برای یادگیری گسترده تر و تبادل اجتماعی تبدیل کنیم.

این ساختمان، برای کتابخانه های شهرستان هاوارد، فضایی را برای آشپزخانه آموزشی، “آزمایشگاه سازندگان” و کافه و همچنین استفاده آموزشی فراهم می کند. همچنین رویدادهای فرهنگی و آموزشی برگزار خواهد کرد و به گفته استودیو هیترویک، به عنوان یک مرکز اجتماعی جدید عمل خواهد کرد.

کلمبیا در دهه 1960 در بیش از 5000 هکتار زمین کشاورزی بین بالتیمور و واشنگتن دی سی ساخته شد.

عناصر طراحی شامل راه پله هایی است که در سرتاسر نما، رو به دریاچه، «بافته» می شوند. در مرکز ساختمان، آتریوم دو طبقه برای رویدادهای عمومی استفاده خواهد شد.

یک ساختمان قابل پیاده‌روی و کاشته‌شده که از چشم‌انداز کنار دریاچه بیرون می‌آید، آمفی تئاتری برای رویدادها، مناطق بازی و اتاق‌های پر نور خواهد داشت که برای کار و یادگیری هر چیزی از آشپزی گرفته تا فناوری اطلاعات طراحی شده‌اند. این مرکز اجتماعی خواهد بود که همه در شهرستان هاوارد شایسته آن هستند.

انتظار می رود کار روی این پروژه در اواخر سال 2024 آغاز شود و کتابخانه در سال 2027 به روی عموم باز شود.



منبع گیاهان و درختان بومی در تراس‌های ساختمان کاشته می‌شوند در حالی که اسکله مجاور دسترسی و چشم‌اندازی از دریاچه کیتاماقوندی را از داخل ساختمان پنج طبقه برای کاربران آینده کتابخانه فراهم می‌کند.