انگلستان تاریخی برنامه‌های «بی‌حساس» هرتزوگ و دی مورون خیابان لیورپول را محکوم می‌کند


پیشنهادات نوظهور، طراحی شده توسط Herzog & de Meuron برای توسعه دهندگان Sellar و Network Rail، شامل دو برج در بالای ایستگاه و هتل همسایه درجه II* است. برج های 15 و 21 طبقه فضای هتل و اداری بیشتری را فراهم می کنند.

سلار گفت که این پروژه 1.5 میلیارد پوندی همچنین شامل ارتقاء ایستگاه 450 میلیون پوندی با دسترسی بهبودیافته برای افراد معلول است که هزینه ای برای مالیات دهندگان نخواهد داشت. Trainshed اصلی تغییر نخواهد کرد.

این طرح ها از زمانی که برای اولین بار در نوامبر سال گذشته رونمایی شدند، به روز شده اند، که باعث شد تا انگلستان تاریخی فهرست هتل را ارتقا دهد و فهرست ایستگاه ایستگاه را به ساختمان های دهه 1990 خود اضافه کند.

سلار گفت که این تغییرات بازخورد گروه‌های میراث فرهنگی و مردم را منعکس می‌کند و افزود که طرح‌های جدید «اطمینان و شفافیت» را در مورد دارایی‌های میراث ایستگاه ارائه می‌کنند، اگرچه به نظر می‌رسد پیشنهادهای اصلاح‌شده شامل تغییراتی در محوطه ایستگاه فهرست‌شده باشد.

اما Historic England به طرح‌های جدید «بزرگ‌از اندازه و بی‌حساس» ضربه زده است و از توسعه‌دهندگان خواسته است تا به تابلوی نقشه‌کشی برگردند و متعهد شدند که با برنامه‌ریزی در شکل فعلی پیشنهادها مخالفت کنند، که به گفته آن‌ها، متحمل خواهد شد. هزینه سنگینی برای شخصیت یکی از با ارزش ترین ساختمان های عمومی لندن.

این گروه گفت که بهبودهای برنامه ریزی شده برای ایستگاه «قابل مقایسه» با تعمیرات اساسی اخیر ایستگاه های کینگز کراس، سنت پانکراس و پل لندن است که ساختمان های فعلی را «نمایش و تجلیل می کند».

دانکن ویلسون، مدیر اجرایی Historic England، می‌گوید: «ایستگاه خیابان لیورپول یکی از ایستگاه‌های بزرگ ویکتوریایی لندن است که شخصیتی متمایز و خاص دارد.

“در حالی که ما نیاز به ارتقاء سایت را تشخیص می دهیم تا بتواند بهتر به میلیون ها نفری که از درهای آن عبور می کنند خدمات رسانی کند، این پیشنهادات بزرگ و غیر حساس بهترین راه حل برای مشکلات سایت نیستند.”

“این طرح اساساً اشتباه است”

ما معتقدیم که این طرح اساساً اشتباه است و فرصت را برای باز کردن منافع عمومی واقعی از دست می‌دهد و در عین حال میراث ایستگاه را نیز افزایش می‌دهد. در Historic England ما طرفدار توسعه هستیم که در آن آینده ای پایدار را برای بهترین ساختمان های عمومی و خصوصی ما تضمین می کند. این طرح ندارد.

ما همچنان امیدواریم که همکاری با Network Rail و توسعه دهندگان Sellar بتواند به نتیجه بهتری برای این مکان خاص دست یابد.

انگلند تاریخی اضافه کرد که این طرح ها همچنین برای منطقه حفاظت شده Bishopsgate مضر خواهد بود و نماهای کلیسای جامع سنت پل و سایر مکان های دیدنی محلی احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

انگلستان ویکتوریایی، بخشی از گروهی که در سال 1975 ایستگاه 1874 را از تخریب نجات داد، گفت که این بازسازی «شاید بی‌سابقه» بود، زیرا این هتل با استفاده از روش‌های آزمایشی ساختمان، برج‌ای بر بالای آن نصب می‌کرد.

مدیر جو اودانل گفت: «علاوه بر این، بیشتر هتل عملکرد اصلی خود را از دست می دهد و به فضای اداری بسته تبدیل می شود که دیگر در دسترس عموم نیست.

وی افزود: این طرح به وضوح به میراث آسیب می زند. تاکنون هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است که نشان دهد این طرح سودآور تجاری عظیم تنها راه قابل قبول برای بهبود مسافران در ایستگاه خیابان لیورپول است.

قطار موجود در ایستگاه خیابان لیورپول

منبع: IR Stone/Shutterstock

سخنگوی سلار هنگام رونمایی از آخرین طرح‌ها گفت: «به طور کلی، به‌روزرسانی نام‌های میراث، اطمینان و وضوح در مورد اهمیت دارایی‌های میراثی مورد نیاز برای اطلاع‌رسانی پیشنهادات برای ارتقای ضروری در ایستگاه و هتل را فراهم می‌کند. وصل شده.’

ساختمان مک‌دونالد در 50 خیابان لیورپول، که برای تخریب برنامه‌ریزی شده است، میدان امید و ورودی‌های بیشاپسگیت در فهرست توسعه‌یافته Historic England گنجانده نشده است. تیم توسعه همچنین خاطرنشان می کند که تمام سازه های خرده فروشی پس از 1985، وسایل، علائم، توالت ها، پله ها، پله برقی ها، پیاده روهای مرتفع و دفاتر در داخل محوطه قرار داده شده اند. [were] از فهرست حذف شد.

علاوه بر برج‌ها، برنامه‌های Herzog & de Meuron شامل شش پله برقی جدید است که مسافران را به سطح سکو می‌برد و همچنین یک شاهراه را که خیابان لیورپول و خیابان سان را به هم متصل می‌کند، باز می‌کند.

بر اساس این پیشنهادات، میدان هوپ و میدان بیشاپسگیت به عنوان بخشی از اقدامی برای بهبود دسترسی به ایستگاه، متروی لندن و خط الیزابت، بازسازی اساسی خواهند شد.

برای اظهار نظر در مورد آخرین انتقادات با این شرکت تماس گرفته شده است. در صورت تایید، سلار گفت که می تواند توسعه مجدد را در نیمه دوم سال 2024 آغاز کند تا در سال 2029 تکمیل شود.

تجسم پیشنهاد اولیه طراحی کانکس (اکتبر 2022)



منبع