تیم فاسترز جدیدترین گزینه ها را برای مرکز خرید Buchanan Galleries در گلاسکو رونمایی می کند

تیم توسعه اذعان می‌کند که این حرکت منجر به “چالش در حفظ پله‌های سالن کنسرت رویال در شکل فعلی آن‌ها خواهد شد”.

همه طرح‌های مورد بررسی، گالری‌های بوکانان را صاف می‌کنند تا امکان گسترش خیابان Sauchiehall به سمت شرق به سمت ایستگاه خیابان کوئین گلاسکو فراهم شود.

با این حال، یک سخنگوی اضافه کرد:[We] به طور کامل تشخیص می دهند که آنها به عنوان یک فضای مهم برای اجتماعات عمومی عمل می کنند، بنابراین طراحان با دقت و با تفکر گزینه های نوآورانه ای را پیشنهاد کرده اند که شامل مراحل جایگزینی با دسترسی بهتر برای همه است، که همچنین به افزایش کلی در میزان فضای عمومی کمک می کند.

این مراحل قبلاً بر اساس پیشنهادهایی که در سال 2015 توسط BDP تصویب شده بود، برای تخریب در نظر گرفته شده بود، که مجوز دو برابر شدن اندازه مرکز 55000 متر مربع را به دست آورد. آنها زمانی نجات یافتند که Landsec تصمیم گرفت این برنامه ها را متوقف کند، در حالی که Network Rail ایستگاه همسایه کوئین استریت را بازسازی کرد.

اگرچه تعدادی از گزینه های توسعه روی میز باقی مانده است، تخریب پله های نمادین تالار کنسرت رویال همسایه اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

هیچ پارکینگ خودرو در هیچ نقطه ای در سراسر “محله شهری” که به ادعای سازنده، “به روشی پایدار طراحی و ساخته خواهد شد” درج نخواهد شد.

توسعه‌دهنده و مالک سایت Landsec، که می‌خواهد مرکز خرید 23 ساله – طراحی شده توسط Jenkins & Marr Architects – و یک پارکینگ متصل را از بین ببرد، آخرین گزینه‌های خود را برای سایت مرکز شهر منتشر کرده است.

Masterplanner Foster + Partners با Michael Laird Architects و شرکت محلی نوظهور New Practice بر روی پیشنهادات 800 میلیون پوندی “منطقه شهری با کاربری مختلط” کار می کند که به دور سوم و آخرین رایزنی عمومی در روز پنجشنبه ارائه خواهد شد. (26 ژانویه).

معمار برجسته محلی، آلن دانلوپ، که می‌خواهد محل تجمع معروف و «بخش مهم قلمرو شهری شهر» حفظ شود، آخرین پیشنهادات لندسک را «بی‌اهمیت‌کننده» و «فوراً فراموش‌شدنی» توصیف کرد. او به AJ گفت: «می‌توانم ببینم که چگونه طراحی مجدد کارها را برای توسعه‌دهنده آسان‌تر می‌کند تا به ساختمان خود دسترسی داشته باشد، اما به قیمت چیزی واقعاً خاص: پله‌های سالن کنسرت.

توسعه‌دهنده اصرار دارد که تصاویر جدید نشان می‌دهد که چگونه طرح‌های پیشنهادی برای «بخش‌های کلیدی توسعه تکامل یافته‌اند» زیرا به دنبال «ایجاد منطقه‌ای پر جنب و جوش در قلب شهر» است. این طرح ها شامل سه برابر کردن فضای سبز در اطراف منطقه و در عین حال فراهم کردن مغازه ها و رستوران های جدید، فضاهای کاری و دسترسی بهتر به مراکز حمل و نقل است.

نیک دیویس، مدیر ارشد توسعه Landsec، در پاسخ به سؤالات سال گذشته در مورد هزینه کربن تخریب مرکز و شروع مجدد، به AJ گفت: «هر گونه فعالیت تخریب با جدیت مدیریت می شود تا اثرات زیست محیطی را به حداقل برساند و فرصت ها را برای استفاده مجدد و بازیافت در هر زمان ممکن به حداکثر برساند. .

“اگر امضای بالای در نبود، نمای سالن کنسرت اصلاح شده می‌توانست هر ساختمانی باشد، در هر مکانی.”

گزینه‌هایی برای نمای جدید سالن کنسرت رویال و فضای تجمع پیشنهادی منتشر شد (ژانویه ۲۰۲۳). هر دو شاهد تخریب پله های معروف خواهند بود.

تیم توسعه امیدوار است تا اواخر امسال یک برنامه برنامه ریزی ارائه کند.



منبع

لندسک گفت که این طرح بازتاب طرح‌های بازیابی مرکز شهر پس از کووید از سوی شورای شهر گلاسکو و دولت اسکاتلند است و اقتصاد روز و شب را با خرید در کلاس جهانی و ترکیبی متنوع از مکان‌های زندگی بهبود می‌بخشد. کار و بازی.

او افزود: «رابرت ونتوری یک بار اظهار داشت که «معماری عالی هرگز در زمان خودش قدردانی نمی شود. آزمون واقعی این است: آیا افراد مناسب از آن متنفرند؟» این فقط بی مزه است سیاسی‌ترین و فاضل‌ترین عنصر کل چیدمان، قرار دادن دونالد دوار در مرکز همه چیز است. [A statue of the former Scottish First Minister, who died in 2000, stands in front of the existing steps and features prominently in the new proposals.]