برندگان جوایز منطقه ای RIBA North East 2023 معرفی شدند

سایمون آلفورد، رئیس RIBA گفت: “برنده شدن جایزه منطقه ای RIBA یک دستاورد فوق العاده است. این پروژه‌ها که توسط یک فرآیند بررسی دقیق انتخاب شده‌اند، بهترین معماری جدید منطقه را نشان می‌دهند. ساختمان ها و فضاهای الهام بخش به زندگی همه ما شادی می بخشد و برندگان جوایز امسال مطمئناً با این شرایط مطابقت دارند. تبریک فراوان به همه.

سپس فهرست نهایی جایزه RIBA Stirling برای بهترین ساختمان سال از پروژه‌های برنده جوایز ملی انتخاب می‌شود و برنده در اکتبر اعلام می‌شود.

برندگان جوایز معماری RIBA شمال شرق 2023

  • 17 نوزده توسط معماران Mosedale Gillat
  • تالار شهر توسط معماران فاکنر براون
  • Gilesgate، دورهام توسط طراحی ساختمان شمالی
  • Godwit House – MawsonKerr
  • کلیسای جامع نیوکاسل: زمین مشترک در فضای مقدس اثر پرسل
  • کلیسای سنت هیلدا و مرکز کلیسای کرکلهام توسط Chance de Silva

17Nineteen توسط Mosedale Gillatt Architects – جایزه ساختمان سال RIBA شمال شرق 2023 و جایزه حفاظت از شمال شرق RIBA 2023



منبع این عمل در سال جاری با یکی دیگر از پروژه‌های اصلی مقامات محلی بازگشت: تالار شهر جدید 42 میلیون پوندی برای شورای شهر ساندرلند. 17900 متر2 ساختمان همچنین برنده رده مدنی در جوایز معماری AJ در ماه نوامبر شد.

همچنین افتخاراتی برای یک خانه سه خوابه Passivhaus مشرف به خور کوکت در نورثامبرلند توسط MawsonKerr وجود داشت که جایزه پایداری شمال شرق را نیز برنده شد. و گسترش طراحی ساختمان شمالی به یک خانه گرجستانی درجه دو در منطقه حفاظت شده شهر دورهام. افزودنی «به‌طور استثنایی» و «ظریف» با روکش روی به خانه در Gilesgate برنده جایزه معمار سال پروژه شمال شرق RIBA، دیوید هانت، مدیر شرکت معماری و مهندسی شد.

منبع: Mosedale Gillatt Architects

برندگان شامل پروژه 17 Nineteen معماران Mosedale Gillat – تبدیل کلیسای درجه یک در فهرست درجه یک در ساندرلند به یک مرکز فرهنگی – که ساختمان سال منطقه نام گرفت. همچنین برنده جایزه حفاظت از شمال شرق RIBA در سال 2023 شد.

همه پروژه‌های برنده که توسط هیئت داوران منطقه‌ای ارزیابی شده‌اند، اکنون در رقابت برای دریافت جایزه ملی RIBA به منظور قدردانی از برتری معماری خود خواهند بود. این موارد در 22 ژوئن اعلام خواهد شد.

در همین حال، تمرین AJ100 FaulknerBrowns یک گونگ RIBA را برای دومین سال متوالی در منطقه فرود آورد. در سال 2022، مرمت مرکز مدنی نیوکاسل در فهرست درجه II، یکی از سه ساختمانی بود که جایزه RIBA North East را دریافت کرد.

دیگر طرح‌های برنده شامل بازسازی کلیسای جامع نیوکاسل توسط پرسل و کلیسای سنت هیلدا و مرکز کلیسای کرکلهام در سال 2016 برنده مسابقه طراحی Chance de Silva بود که حامیان آن به عنوان مشتری سال 2023 منطقه انتخاب شدند.