جاناتان بورلو در پروژه‌های خانه‌اش


پروژه ما خانه با یک ستون، با توجه به تکمیل قریب الوقوع، توسط یک مشتری خصوصی برای استفاده خود آنها راه اندازی شد. طراحی آن به ما این فرصت را داد تا ایده‌های خود را در مورد جهت‌گیری آینده طراحی داخلی بررسی کنیم و بر اساس یکی دیگر از پروژه‌های این تمرین، Over the Edge: گسترش خانه‌ای ساده در کنت، طراحی کنیم. هر دو از یک عنصر ساختاری برای کشف یک ایدئولوژی مفهومی واضح استفاده می کنند: این ساختار برابر است با فضا به اضافه زینت.

با Over the Edge، که به خاطر گوشه ی معلق و ظریف ساختمان نامگذاری شد، طرح ساختاری یکپارچه از هسته مفهوم بود. از برخی زوایای، طناب به سختی قابل توجه است، اما از برخی زوایای دیگر، جلوه‌ای دراماتیک ایجاد می‌کند، گویی منظره از زیر لبه ساختمان می‌افتد و این تصور را ایجاد می‌کند که آن را از روی زمین بلند کرده‌اند.

خانه با یک ستون، بخش جزئیات

طراحی این ساختمان از فروشگاه‌های غلات قرن هجدهم که زمانی در این بخش از بریتانیا رایج بودند، گرفته شده است. برای کمک به محافظت از محتویات در برابر جوندگان و سیل، طبقات از سطح زمین بلند می شوند. معمولاً انبارهای غلات جدا از خانه اصلی و بر روی سنگ های زین ساخته می شدند. خانه با یک ستون به دلیل منطقی، بلند کردن آشپزخانه از زمین و قرار دادن فضا روی یک پایه بتنی افقی اشاره دارد.

ایده پشت لبه، به طور مشابه، این بود که هنجار یک توسعه ساده را تحت فشار قرار دهد، و به دنبال آن بود که چه ویژگی‌های هنری می‌تواند به آن اشاره کند یا بدون پیچیده‌تر کردن فضا به خود بگیرد: اساساً این در مورد متعادل کردن پالایش عملکرد آن با ارجاع تاریخی متنی بود. به روشی معاصر

کیفیت زمین بسیار ضعیف بود، بنابراین به لنت های پایه عمیق نیاز بود

با تکیه بر تجربه Over the Edge، تصمیم گرفتیم به همین روش روی پروژه House with One Column که در منطقه حفاظت شده Faversham قرار دارد، کار کنیم. ملک موجود که باید توسعه یابد، یک خانه معمولی ویکتوریایی بود که در انتهای تراس قرار داشت. بافت اطراف عمدتاً مسکونی است، که عمدتاً از خانه‌های پلکانی دو طبقه اواخر دوره ویکتوریایی تشکیل شده است که با آجر ساخته شده‌اند. این ویژگی خاص کمی بزرگتر از سایرین در خیابان خود به نظر می رسد، به دلیل اینکه بعداً یک پایه پلکانی دو طبقه در عقب اضافه شد.

مفهوم نوسازی و گسترش ملک از ارجاع به بافت محلی گسترده تر، به ویژه ساختمان گیلدهال شهر ایجاد شد. گیلدهال یک سازه قرن شانزدهمی در فهرست درجه II* است که برای برگزاری مجالس و قرار دادن بازارهای محلی ساخته شده است و تاریخچه ای غنی دارد – معروف ترین آن میزبانی ضیافت های مدنی به افتخار ملکه الیزابت اول است.

شکل گیلدهال که هنوز در حال کار است، میزبان یک بازار گل است، از یک برج به سبک نئوکلاسیک و یک اتاق اصلی تشکیل شده است که از زمین بلند شده است و به ساختمان اجازه می‌دهد فضای انعطاف‌پذیری را برای غرفه‌های زیر آن فراهم کند.

پسوند کنسول در Over the Edge

با مختصری از بازسازی و گسترش آشپزخانه موجود در طبقه همکف و ایجاد ارتباط بهتر با باغ در مراحل طراحی، ایده یک حرکت ساختاری جسورانه را آزمایش کردیم که از فضای عملکردی خصوصی و دائمی در بالا پشتیبانی می کند، در حالی که اجازه می دهد باز، دعوت به اتصال به فضای خالی زیر.

این به طراحی نهایی با تک ستون معرفی شد، که نشان دهنده حمایت از فضای بالا است، در حالی که در همان زمان فضای طبقه همکف زیر آن را مانند یک موتیف بدیهی تعریف می کند. تعاریف ساده فضای داخلی و خارجی برای ترکیب شدن در نظر گرفته شده است که به طبقه همکف خانه اجازه می دهد تا داخل باغ ادامه یابد و باغ به داخل خانه منتهی شود. این ایده ترکیب دادگاه درونگرا و باغ برونگرا را به عنوان بخشی از سنت طولانی طراحی داخلی آزمایش می کند.

ما به طور گسترده با مهندس Eckersley O’Callaghan کار کردیم تا طراحی ساختاری خانه با یک ستون را دقیق کنیم. سایت پیچیدگی های زیادی داشت. کیفیت زمین بسیار ضعیف بود، بنابراین لنت های فونداسیون عمیق، همراه با تکیه گاه های موقت گسترده برای تعلیق حجم طبقه اول موجود در حالی که قاب فولادی نگهدارنده در زیر آن نصب شده بود، مورد نیاز بود، که ساختار را بیشتر پیچیده می کرد.

هدف ما حذف هر چه بیشتر وقفه های بصری بین فضای داخلی و خارجی بود

توسعه باغ عقب تک طبقه با معرفی یک قاب لحظه ای جعبه فولادی عمودی در راستای نما و تیرهای فولادی موجود برای پشتیبانی از پسوند سقف جدید شکل گرفت. المان‌های فولادی در بتن روبه‌رو پوشیده شده‌اند تا ظاهری زیبا و همچنین محافظت در برابر آتش را برای فولاد ایجاد کنند.

سازه فولادی با دقت طراحی شده بود تا محدودیت‌های انحراف را محدود کند تا اطمینان حاصل شود که بتن تمام‌شده در طول بارگذاری‌های موقت و اولیه ترک نمی‌خورد، و همچنین برای رعایت جزئیات سر 10 میلی‌متری برای درهای کشویی گوشه‌ای لعابدار تمام ارتفاع. مش اضافی در اطراف تیرهای فولادی خطر ایجاد ترک بر صافی سطح بتن را کاهش می دهد.

تیرهای کنسرو امکان ساخت یک گوشه کاملاً لعابدار را فراهم کردند و جدایی بصری سازه را از شیشه ایجاد کردند و همچنین حس سبکی را به ساختار بتنی نسبتاً یکپارچه اضافه کردند.

ترتیب ساخت و ساز به گونه ای تعیین شد که به دیوار پوشیده از چوب طبقه اول موجود اجازه داد که به سرعت روی قاب جعبه فولادی جدید حمایت شود، در حالی که دال پایه و محفظه در زمان مقرر ریخته گری می شدند. تکیه گاه موقتی در اطراف حفاری برای ستون داخلی نصب شد که تا عمق 1 متری در خاک بکر ادامه داشت. این عمق برای محدود کردن حرکت عمودی مورد نیاز بود.

پایداری افقی امتداد توسط سقف جدید، توسط دیافراگم تخته سه لا در سطح طبقه اول و همچنین توسط دو قاب خمشی جعبه فولادی در جهت شمال به جنوب تامین می شود. قاب لنگر فولادی در عقب اجازه ساخت و ساز کاملاً باز را می داد.

در نهایت، جزئیات دقیق در اطراف تکیه‌گاه‌های لعاب و مهارهای فرورفته در پایه بتنی تضمین می‌کند که الحاقیه جدید ظاهری یکپارچه و با رابط‌های بدون وقفه با ساختمان موجود داشته باشد.

به دنبال خالص ماندن در مفهوم خانه با یک ستون، هدف ما حذف هر چه بیشتر وقفه های بصری بین فضای داخلی و خارجی است. بنابراین، ما یک جزئیات سفارشی را با همکاری مهندسان طراحی کردیم تا لعاب را به صورت عمودی در کنار تیر قرار دهیم. این امر با برش دادن یک صفحه فولادی 12 میلی متری از سازه اولیه برای برداشتن مسیر بالای قاب شیشه به دست آمد، در حالی که مسیر آستانه زمین در دال بتنی تمام شده فرورفته بود. این نتیجه ای را ایجاد کرده است که تا حد امکان به یک نمای خارجی شفاف بصری نزدیک است و به مفهوم واضح خود وفادار است، همانطور که در پروژه قبلی Over the Edge به دست آمد.

جاناتان بورلو مدیر معماران جاناتان بورلو مستقر در فولکستون است



منبع